Πριν από δύο χρόνια, μια ωραία ημέρα στη Μαδρίτη, οι επικεφαλής της τοπικής εταιρείας αστικών λεωφορείων ,αποφάσισαν να βγάλουν 1.000 οδηγούς από τους δρόμους για περίπου 8 ώρες ώστε να τους κάνουν ένα σεμινάριο για την οικολογική οδήγηση.
Το πρόγραμμα που είχε προϋπολογισμό κάτι περισσότερο από 200.000 ευρώ περιλάμβανε θεωρητικά μαθήματα αλλά και οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες και είχε σαφείς και μετρήσιμους στόχους. Πέρα από την ευαισθητοποίηση των επαγγελματιών οδηγών είχε και μια ενδιαφέρουσα οικονομική διάσταση, αφού οι τεχνοκράτες κάθισαν και μέτρησαν πως με την οικολογική οδήγηση η ΕΘΕΛ Μαδρίτης θα μείωνε κατά 10% την κατανάλωση καυσίμου στα λεωφορεία της και θα εξοικονομούσε γύρω στα 3 εκατ. ευρώ. Επίσης, 17 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα δεν θα εκλύονταν ποτέ στην ατμόσφαιρα. Αυτά, στην Ισπανία.
Στην Ελλάδα ξεκίνησε η οικολογική οδήγηση μόλις πριν από μερικούς μήνες, με το υπουργείο Μεταφορών να κάνει μια σχετικά μικρή καμπάνια. Σίγουρα το υπόδειγμα δεν είναι η χώρα μας, ούτε όμως και η Ισπανία, αν ψάχνετε να βρείτε τους πρώτους που στην Ευρώπη έκαναν λόγο για «πράσινη» οδήγηση (ήδη από το 1993), θα τους βρείτε στη Γερμανία.
Η οικολογική οδήγηση (τη λένε και eco-driving) δεν είναι τίποτε άλλο από μια σειρά συμβουλών που έχουν ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και, κατ' επέκταση, τον περιορισμό των ρύπων που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο. Αρκετές συμβουλές δεν είναι παρά αποτέλεσμα εφαρμογής της κοινής λογικής, αλλά κάποιες είναι λίγο πιο σύνθετες, ειδικά αν ο κόσμος της μηχανολογίας αποτελεί άγνωστη γη για εσάς (και εμάς, μη νομίζετε).
Ο πιο απλός κανόνας της οικολογικής οδήγησης είναι... μην οδηγείτε. Προτιμήστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά αν θέλετε σώνει και καλά να βρεθείτε πίσω από το τιμόνι, πάρτε ως συνεπιβάτη κάποιον που κάνει την ίδια διαδρομή με εσάς τις καθημερινές. Στη διεύθυνση www.carpooling.gr θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για το Ι.Χ... ρεφενέ.
Βέβαια, αν είστε από εκείνους που λατρεύουν τις μοναχικές διαδρομές, αλλά παράλληλα σας πιάνει και ένα σύγκρυο όταν διαβάζετε για την κλιματική αλλαγή, διατηρείτε τις στροφές του κινητήρα κάπου μεταξύ των 1.800 και 2.500 στροφών ανά λεπτό, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο. Οι επαΐοντες λένε πως σε αυτό το εύρος τιμών επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου, αλλά προσθέτουν πως η εξοικονόμηση δεν πρέπει να αποβαίνει σε βάρος της ασφάλειας. Σε απλά ελληνικά, το να πηγαίνεις απελπιστικά αργά δεν αποτελεί λύση, αν ρίξετε μια ματιά στον κεντρικό καθρέφτη θα διαπιστώσετε πως μια τέτοια συμπεριφορά προκαλεί μποτιλιάρισμα πίσω σας. Αλλωστε, ακατάλληλη ταχύτητα δεν είναι μόνον η υπερβολική ταχύτητα.
Φυσικά, οι χρυσοί κανόνες του eco-driving περιλαμβάνουν επίσης συμβουλές για τακτικό έλεγχο της πίεσης των ελαστικών, καθώς και για μη υπερβολική φόρτωση του αυτοκινήτου. Αν το Ι.Χ. σας είναι εφοδιασμένο με υπολογιστή διαδρομής και δείκτη κατανάλωσης καυσίμου, ρίχνετέ τους μια ματιά πότε πότε ώστε να έχετε, τελικά, μια εικόνα του πόσο σας κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα οι μετακινήσεις σας. Εννοείται πως ο έλεγχος αυτός καλό θα είναι να γίνεται όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται.
Hellenic Business
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου