Ακόμη δεν πιστεύουν στην τύχη τους ένας Γάλλος καθηγητής ιατρικής και η σύζυγός του που κίνησαν γη και ουρανό, βάζοντας ακόμη και «μέσο» για να επιβιβαστούν στο αεροσκάφος της Air France που χάθηκε τα ξημερώματα σήμερα ενώ πραγματοποιούσε πτήση από το Ρίο ντε Ζανέιρο στο Παρίσι.
Ο Κλοντ Ζαφιόλ και η σύζυγός του, παρά τις επίμονες προσπάθειές τους, δεν μπόρεσαν τελικά να επιβιβαστούν στο μοιραίο αεροπλάνο.
«Ήμασταν στην Μπραζίλια και αποφασίσαμε να διακόψουμε το ταξίδι μας και να επιστρέψουμε στο Μονπελιέ» είπε ο Ζαφιόλ. Μια φίλη τους, πρόξενος της Ολλανδίας στην πρωτεύουσα της Βραζιλίας, «έκανε ό,τι μπορούσε για να μας βάλει στο αεροπλάνο αλλά χωρίς επιτυχία, ήταν γεμάτο» πρόσθεσε. Ο καθηγητής έκανε διακοπές στη Βραζιλία αφού προηγουμένως είχε συμμετάσχει σε ένα συνέδριο στο Ρίο.
«Είχαμε πρωτοφανή τύχη» δήλωσε από την πλευρά της η σύζυγός του, Αμινά.
Η εξέλιξη της έρευνας εντοπισμού το αεροσκάφους
Κατά προσέγγιση «μερικών δεκάδων ναυτικών μιλίων» εντοπίστηκε η ζώνη όπου υπολογίζεται πως εξαφανίστηκε το Airbus A-330, σύμφωνα με ανακοίνωση του γενικού διευθυντή της Air France, Πιερ-Ανρί Γκουρζόν.
Ο Γκουρζόν δήλωσε: «Η καταστροφή που μας έπληξε όλους συνέβη στα μισά του δρόμου από τις ακτές της Βραζιλίας προς την αφρικανική ακτογραμμή και η ζώνη που μας αφορά έχει εντοπισθεί κατά προσέγγιση μερικών δεκάδων ναυτικών μιλίων».
Ο γενικός διευθυντής της εταιρίας εξέφρασε τον πόνο που κυριεύει όλους τους ανθρώπους της Air France για το τραγικό δυστύχημα, ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να φανούν φειδωλοί στα χρήματα που θα απαιτηθούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων.
Τέλος, ο Γκουρζόν γνωστοποίησε ότι το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με συσκευές Argos, οι οποίες μπορούν να εκπέμπουν επί πολλές ημέρες και επιτρέπουν τον εντοπισμό τους.
Εντωμεταξύ, στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά των νήσων Fernando de Noronha στον Ατλαντικό επικεντρώνονται πλέον οι έρευνες για την ανεύρεση του Airbus A-330 της Air France που αγνοείται από τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, αφού σε εκείνη την περιοχή ήταν η τελευταία επαφή της πτήσης AF 447 με τα ραντάρ, σύμφωνα με τις Αρχές της Βραζιλίας.
Συγκεκριμένα, στις 04:33 ώρα Ελλάδας, τα ραντάρ «είδαν» το αεροπλάνο 354 χιλιόμετρα από τις ακτές των νήσων Fernando de Noronha, ενώ στις 05:14 το αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα του Α-330 εξέπεμψε σήμα βλάβης στα ηλεκτρικά.
Από εκείνη τη στιγμή δεν υπήρξε άλλη επαφή με την πτήση AF 447.
Ένα αεροσκάφος "πραγματικό έργο τέχνης"
Αναπάντητα ερωτήματα αφήνει το περιστατικό με το αεροσκάφος τύπου Airbus A-330 της Air France, αφού τόσο ο συγκεκριμένος τύπος αεροπλάνου, όσο και η γαλλική αεροπορική εταιρία θεωρούνται εξαιρετικά αξιόπιστα και ασφαλή, με σχεδόν υποδειγματικό ιστορικό ατυχημάτων.
Το Airbus A-330 θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα επιβατικά αεροσκάφη διεθνώς, αφού το πρώτο και τελευταίο -μέχρι σήμερα- δυστύχημα με αεροπλάνο τέτοιου τύπου έγινε πριν από 15 χρόνια, στις 30 Ιουνίου του 1994, όταν ένα Α-320 -το αμέσως προηγούμενο μοντέλο της Airbus σε αυτήν τη χωρητικότητα- συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Τουλούζης στη Γαλλία, στο πλαίσιο δοκιμαστικής πτήσης.
Τότε είχαν χάσει τη ζωή τους συνολικά επτά άνθρωποι που επέβαιναν στο αεροσκάφος.
Το πιο σημαντικό περιστατικό με αεροσκάφος της Air France ήταν τον Ιούλιο του 2000, όταν ένα από τα διάσημα υπερηχητικά Concorde της γαλλικής εταιρίας συνετρίβη δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle του Παρισιού και ενώ είχε τελικό προορισμό τη Νέα Υόρκη, προκαλώντας το θάνατο 109 ανθρώπων.
Τον Αύγουστο του 2005, ένα άλλο αεροσκάφος της Air France τυλίχτηκε στις φλόγες στο αεροδρόμιο του Τορόντο του Καναδά, ενώ τροχοδρομούσε για να απογειωθεί εν μέσω καταιγίδας. Ωστόσο, σε εκείνο το ατύχημα δεν υπήρχαν θύματα. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό ότι οι πιλότοι σε εκείνο το περιστατικό εκτελούσαν εξαιρετικά δύσκολες μανούβρες που ήταν μέρος της δοκιμής.
«Γενικά το Airbus A-330 είναι ένα αξιόπιστο, πολύ μοντέρνο αεροπλάνο, πραγματικό έργο τέχνης, με σχεδόν αψεγάδιαστο ιστορικό ατυχημάτων», όπως δήλωσε στο CNN ο ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας, Kieran Daly.
Χαρακτηριστικό της αξιοπιστίας του συγκεκριμένου αεροσκάφους είναι ένα περιστατικό που έγινε τον Αύγουστο του 2001, όταν ένα καναδικό Α-330 της εταιρίας Air Transat που εκτελούσε πτήση από τον Καναδά προς την Πορτογαλία έμεινε από καύσιμα με αποτέλεσμα να σταματήσουν να λειτουργούν και οι δύο κινητήρες, αλλά ο πιλότος κατάφερε ακόμα και υπό αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες να το προσγειώσει ασφαλώς στην περιοχή Azores, «πλανάροντας» στον αέρα χωρίς προώθηση για 18 ολόκληρα λεπτά.
Τέλος, πέρυσι, ένα ίδιο Airbus της εταιρίας Quantas που πετούσε από τη Σιγκαπούρη προς το Περθ της Αυστραλίας πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Αυστραλία, ύστερα από απότομη αλλαγή υψομέτρου, τραυματίζοντας 74 επιβάτες. Τα ακριβή αίτια του συγκεκριμένου ατυχήματος διερευνώνται ακόμα.
Hellenic Business
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου