Από άρθρο του Will Potter στο Νο Compromise, τεύχος 29. (ελεύθερη μετάφραση-προσαρμογή του άρθρου) Toν Μάρτιο του 2006, έξι ακτιβιστές, καταδικάστικαν για "τρομοκρατία σε βάρος επιχείρησης που εκμεταλλεύεται ζώα" επειδή προπαγάνδιζαν το κλείσιμο του διαβόητου εργαστηρίου της Huntingdon Life Sciences. Στις 7 Ιούνη καταδικάστηκαν, και αντιμετωπίζουν ποινές εώς 10 χρόνια. Το έγκλημά τους ήταν ότι διαχειρίζονταν μια ιστοσελίδα, όπου δημοσιεύονταν νέα και προκυρήξεις από ενέργειες νόμιμες ή παράνομες (όπως απελευθερώσεις ζώων από εργαστήρια), οι οποίες εναντιώνονταν στην HLS. Οι νομοθετικές μεθοδεύσεις ενάντια στον ακτιβισμό έχουν ενταθεί μετά την 11/9 αλλά έχουν τεθεί σε κίνηση πολύ νωρίτερα. Το 1992 το Κογκρέσσο πρότεινε ένα νομοσχέδιο περί προστασίας των εταιριών που εκμεταλλεύονται ζώα, χωρίς να πάρει ιδιαίτερη δημοσιότητα το ζήτημα, εκτός ίσως από ομάδες σαν την εθνική ομοσπονδία βιο-ιατρικής έρευνας που κίνησε κάπως το θέμα. Έτσι ορίστηκαν ποινικά εγκλήματα όπως η "τρομοκρατία επιχείρησης που εκμεταλλεύεται ζώα" που εφαρμόζονταν στον καθένα που "συνειδητά καταστρέφει ή προκαλεί απώλεια κάθε είδους ιδιοκτησίας (ακόμη και ζώων ή αρχείων) της επιχείρησης, ή ακόμη συνομωτεί προς αυτό το σκοπό". Τον καιρό εκείνο λίγες ομάδες οικολόγων και νομικών υποστήριξαν ότι η ασάφεια του ορισμού μπορεί να εσωκλείσει κάθε πράξη, όπως μποϊκοτάζ, κλπ. Ωστόσο, το νερό δεν είχε ακόμα μπει στο αυλάκι, για την εφαρμογή του νόμου. Ένας λόγος γι' αυτό είναι ότι δεν είχαν συλληφθεί αρκετοί ακτιβιστές του ALF, ή του ELF, μιας και ώς τότε ανώνυμοι ακτιβιστές είχαν αναλάβει την ευθύνη για περίπου 1.200 ποινικές ενέργειες από το 1990, σύμφωνα με το FBI, ενώ εκκρεμούσαν περίπου 150 έρευνες "οικο-τρομοκρατίας". Οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται ζώα είχαν πανικοβληθεί. Πίεζαν για σκληρότερες ποινές και διεύρυνση των εφαρμογών του σχετικού νόμου. Θεωρούσαν ότι "οι ακτιβιστές σχεδόν παροτρύνονται από το γεγονός ότι με τις ισχύουσες ποινές μπορούν να δράσουν γνωρίζοντας ότι στην χειρότερη περίπτωση σε δυο-τρία χρόνια θα είναι πάλι έξω", ενώ ο Walsh τότε πρότεινε να συμπεριληφθούν στις τρομοκρατικές ενέργειες ακόμα και πράξεις όπως η ρίψη τούρτας στην μούρη, μιας και επίσης ζημιώνουν την εταιρία... 1998: Η κυβέρνηση πρωτοεφάρμοσε τον νόμο το 1998 στους Peter Young και Justin Samuel για τρομοκρατία επιχείρησης ζώων, για την απελευθέρωση αρκετών χιλιάδων μινκ από φάρμες γούνας του Wisconsin. Ο Samuel δήλωσε ένοχος και καταδικάστηκε σε 2 χρόνια φυλάκισης και 360.000 δολλάρια πρόστιμο. Ο Young καταδιώχτηκε για 7 χρόνια κι έπειτα συνελήφθη και πέρασε 2 χρόνια στη φυλακή. 1999: Η Γερουσία των ΗΠΑ ενέκρινε ένα νομοσχέδιο που αύξανε τις ποινές και δημιουργούσε μια βάση δεδομένων για πράξεις "οικο-τρομοκρατίας". Τελικά όμως δεν πέρασε ως νόμος. 2001: Παρουσιάστηκε ένα νομοσχέδιο πρόληψη της "γεωργικής τρομοκρατίας", που προέβλεπε ακόμα και εφαρμογή της θανατικής ποινής για τους παραβάτες, και διάφορα κονδύλια για την άμυνα των πανεπιστημίων, εργαστηρίων κλπ που όμως δεν πέρασε λόγω υψηλού προϋπολογισμού. 2002: Το Κογκρέσσο αυξάνει τις μέγιστες ποινές κάθειρξης του νόμου προστασίας επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται ζώα. 2004: Στις 18 Μάη η δικαστική επιτροπή της Γερουσίας οργάνωσε μια ομιλία με θέμα: Δικαιώματα των Ζώων: Ακτιβισμός εναντίον Εγκληματικότητας", όπου έγινε έκκληση για αυστηρότερη νομοθεσία. Έγινε αναφορά στα μέλη του SHAC (Stop Huntingdon Animal Cruelty), που επικεντρώνουν σε συνεργαζόμενες εταιρίες και πρόσωπα με σκοπό να πλήξουν την εταιρία-στόχο. 2005: Παρουσιάστηκε στη Γερουσία το νομοσχέδιο της τρομοκρατίας έταιρίας με ζώα, που σκληραίνει τις ποινές και επεκτείνει τις αρχικές εφαρμογές του νόμου. Περιλαμβάνει επίσης συνεργαζόμενες εταιρίες. Σύμφωνα με οργανώσεις νομικών δικαιωμάτων αυτό το νομοσχέδιο ποινικοποιεί πράξεις όπως το μποϋκοτάζ, το σφύριγμα σφυριχτρών, οι διαδηλώσεις, οι καμπάνιες στα media κλπ... Αναδημοσίευση από http://www.geocities.com/ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου