Ξεκίνησε ο πόλεμος των τιμών από διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους στο χώρο του τουρισμού, ενώ επιβεβαιώνεται από νεότερα στοιχεία πως η χρονιά ξεκίνησε και θα εξελιχθεί άσχημα. Η επιβατική κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας («Ελευθέριος Βενιζέλος») ήταν στο τρίμηνο αισθητά μειωμένη (κατά 12%), ενώ πολύ χαμηλότερες (κατά 22%) ήταν οι εισροές ταξιδιωτικού συναλλάγματος στο πρώτο δίμηνο φέτος σε σχέση με πέρυσι.
Ξενοδοχεία που είχαν ανοίξει μόνο για τις ημέρες του Πάσχα αρχίζουν τώρα να ετοιμάζονται για την καλοκαιρινή τους λειτουργία ,όσο διαρκέσει, ως τον Οκτώβριο ή ως το Σεπτέμβριο.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις εμφανίζονται πρόθυμοι ή βέβαιοι για την πτώση των τιμών που θα πληρώσουν οι Έλληνες πελάτες τους – κάτι που βέβαια μένει να αποδειχτεί. Όλοι επίσης είναι βέβαιοι ότι η χρονιά θα κλείσει με σημαντικές απώλειες και ότι θα έχουμε μειωμένες επισκέψεις κυρίως από μακρινές χώρες ή από χώρες με νόμισμα που υποτιμήθηκε έναντι του ευρώ.
Στο θέμα των τιμών οι ξενοδόχοι είναι επιφυλακτικοί. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο μάλιστα σε ανακοίνωσή του εξέφρασε τη δυσφορία του για το γεγονός ότι η ίδια η κυβέρνηση ζήτησε τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων για τους Έλληνες τουρίστες με δηλώσεις του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Μαρκόπουλου.
«Ο υπουργός έσπευσε να συμβουλεύσει τους επιχειρηματίες να μειώσουν τις τιμές τους, χωρίς φυσικά να διαθέτει εικόνα για τη διαμόρφωση των τιμών τα τελευταία έτη και για τη σύνθεση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων» λέει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο και προσθέτει: «Η χώρα μας είναι συγκριτικά ακριβή χώρα και δεν έχει την πολυτέλεια να στηρίξει και πάλι την ανταγωνιστικότητά της στις χαμηλές τιμές, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει την ποιότητα των υπηρεσιών». Πάντως, διεθνής αλυσίδα (Starwood) που διαχειρίζεται πολυτελή ξενοδοχεία, η οποία δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα (Μεγάλη Βρετανία, Αστέρας Βουλιαγμένης), ανακοίνωσε προ ημερών ότι θα προσφέρει στους πελάτες της μία διανυκτέρευση δωρεάν (από Μάιο έως Σεπτέμβριο) για κάθε δύο που θα πραγματοποιήσουν (από Μάιο έως Ιούλιο) σε οποιοδήποτε από τα 960 ξενοδοχεία της σε όλο τον κόσμο, χωρίς όριο στον αριθμό των δωρεάν διανυκτερεύσεων (αρκεί αυτές οι δωρεάν διανυκτερεύσεις να χρησιμοποιηθούν ημέρες Παρασκευή, Σάββατο ή Κυριακή).
Επίσης, έγινε γνωστό ότι μεγάλες διαδικτυακές εταιρίες (όπως η Expedia) που πωλούν πακέτα διαμονής σε ξενοδοχεία μείωσαν κάποιες από τις προμήθειες που εισέπρατταν, έτσι ώστε να προσφέρουν ακόμη πιο ανταγωνιστικές, χαμηλές τιμές στους πελάτες τους.
Μεγάλοι ταξιδιωτικοί οργανισμοί του εξωτερικού (όπως η TUI) διαφημίζουν με φυλλάδια που στέλνουν στους πελάτες τους ηλεκτρονικά φθηνές διακοπές σε θερινά θέρετρα στην Ελλάδα, αλλά και στην Τουρκία ή άλλους μεσογειακούς προορισμούς, προσδοκώντας να αυξήσουν τις κρατήσεις, που εξακολουθούν να υστερούν σημαντικά σε σχέση με πέρυσι.
Διαπιστώνεται λοιπόν ότι έχει ανοίξει ο πόλεμος των τιμών σε διεθνές επίπεδο, ενώ θα φανεί πώς θα αποφασίσουν να κινηθούν οι διοικήσεις των μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων και εάν θα θελήσουν να προχωρήσουν σε προσφορές για να κερδίσουν μεμονωμένους ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής.
Hellenic Business
ΤΟ ΥΨΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΘΟΣ
-
Του π. Δημητρίου Μπόκου
Κορυφώνεται την εβδομάδα αυτή η από μηνός ήδη εγκαινιασθείσα προεόρτια
πορεία μας προς τη Βηθλεέμ. Η Βίβλος γενέσεως του ευαγγελ...
Πριν από 18 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου