Τον Νοέμβριο του 2007 από το Πεκίνο για την πατρίδα του τη Γερμανία. Ένα χρόνο αργότερα, στις 13 Νοεμβριου 2008 είχε προχωρήσει 4646 χιλιόμετρα.Το βίντεο τραβήχτηκε κατα την διάρκεια του ταξιδιού
Σάββατο 17 Απριλίου 2010
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ!!ΑΠΟ ΤΟΝ Christoph Rehage.
Τον Νοέμβριο του 2007 από το Πεκίνο για την πατρίδα του τη Γερμανία. Ένα χρόνο αργότερα, στις 13 Νοεμβριου 2008 είχε προχωρήσει 4646 χιλιόμετρα.Το βίντεο τραβήχτηκε κατα την διάρκεια του ταξιδιού
Αχ αυτοί οι Έλληνες
|
Κυρίες και κύριοι διαβάστε με προσοχή τι έλεγε για τους Έλληνες επί Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ο Ρωμαίος Συγκλητικός Μενένιος Άπιος προς τον Ανθύπατο Ατίλιο Νάβιο που θα αναλάμβανε την διοίκηση της Αχαΐας. Την μετάφραση του πάπυρου έκανε ο σπουδαίος Έλληνας Κωνσταντίνος Τσάτσος. Μία επιστολή που καλό είναι να μην φτάσει σε γνώση των Ευρωπαίων επιτρόπων... «Κερδίσαμε, αγαπημένε Ατίλιε, τον κόσμο με τις λεγεώνες μας, αλλά θα μπορέσωμε να τον κρατήσωμε μονάχα με την πολιτική τάξη που θα του προσφέρωμε. Διώξαμε τον πόλεμο στις παρυφές της γης. Από τον Περσικό κόλπο ως τη Μαυριτανία, από τη γη των Αιθιόπων ως την Καληδονία αδιατάρακτη βασιλεύει η ρωμαϊκή ειρήνη. Δύσκολο φαίνεται να εξηγήσει κανείς, πώς μια πόλη έφτασε να κυβερνά την οικουμένη. Μέσα στους λόγους όμως που θα αναφέρονταν για μια τέτοια εξήγηση, θα έπρεπε να ήταν πρώτος ετούτος καταλάβαμε καθαρά και έγκαιρα πως υποτάσσοντας τους λαούς, αναλαμβάνομε μιαν ευθύνη για την ευημερία τους. Τούτη η συνείδηση της ευθύνης διακρίνει τους βαρβάρους κατακτητές από τους κοσμοκράτορες. Μονάχα ο Αλέξανδρος πριν από μας είχε τη συνείδηση τούτης της ευθύνης. Ευτυχώς για τη δόξα της Ρώμης πέθανε νέος, γιατί αλλιώς θα ήτανε οι έλληνες σήμερα οι άρχοντες του κόσμου. Αλλοίμονο στους λαούς όταν τις προσπάθειές τους τις ενσαρκώνουν μονάχα σε μονωμένα άτομα που περνούν και όχι σε ανθρώπινες κοινότητες, σε θεσμούς, που αντέχουν στη ροή των πραγμάτων και σηκώνουν άνετα τον όγκο των πολύχρονων έργων. Έχομε τη σοφία να μη θέλωμε να είμαστε δυσβάσταχτοι εκμεταλλευτές των λαών που υποτάχτηκαν στην εξουσία μας. Καταλάβαμε πως μια τέτοια εκμετάλλευση καταντάει ζημιά και ανησυχία δαπανηρή, όταν ξεπερνάει το πρεπούμενο μέτρο. Και μάλιστα όσο πιο πολύ εκτείνεται η εξουσία, όσο πιο πολύ αραιώνουν οι φρουρές και αυξαίνει η δυσαναλογία του αριθμού των αρχόντων και των αρχομένων, τόσο η εκμετάλλευση πρέπει να γίνεται πιο ανεπαίσθητη, ενας ελαφρύς τόκος που οι λαοί μας πληρώνουν για την τάξη και την ειρήνη που τους εξασφαλίζουμε. Αλλά δε φτάνει να τους χαρίζωμε ειρήνη και τάξη, γιατί αυτά είναι αρνητικά στοιχεία, είναι όροι, δεν αποτελούν την ουσία της ευδαιμονίας των ανθρώπων. Πρέπει να προάγωμε την υλική ευημερία των λαών μας. Πρέπει με την υπερέχουσα τεχνική μας να τους κατασκευάζωμε υδραγωγεία και αιωνόβιους δρόμους, λιμάνια, γιοφύρια και άλλα έργα που κάνουν τη ζωή των ανθρώπων πιο άνετη και πιο εύκολη. Θα έπρεπε ακόμη και της φιλοσοφίας και της ποίησης τα δώρα να σκορπούσαμε στις χώρες που κυβερνούμε. Το μέγα όμως τούτο έργο είμαστε άξιοι να το κάνωμε μόνο στις δυτικές επαρχίες, γιατί εκεί που βρίσκεσαι εσύ, οι έλληνες το επιτελούν ακόμη σήμερα καλλίτερα από μας. Ας επαναλάβωμε και εμείς τη δυσάρεστην ομολογία του Οράτιου Φλάκκου: Graecia capta, ferum victorem cepit, et artes Intulit agresti Latio. ...O έλληνας είναι πιο εγωιστής από μας και συνεπώς και από όλα τα έθνη του κόσμου. Το άτομό του είναι «πάντων χρημάτων μέτρον» κατά το ρητό του Πρωταγόρα. Αδέσμευτο, αυθαίρετο, και ατίθασο, αλλά και αληθινά ελεύθερο ορθώνεται το εγώ των ελλήνων. Χάρις σε αυτό σκεφθήκανε πηγαία, πρώτοι αυτοί, όσα εμείς αναγκαζόμαστε σήμερα να σκεφθούμε σύμφωνα με τη σκέψη τους. Χάρις σε αυτό βλέπουν με τα μάτια τους και όχι με τα μάτια εκείνων που είδαν πριν απ΄ αυτούς. Χάρις σε αυτό η σχέση τους με το σύμπαν, με τα πράγματα και τους ανθρώπους δεν μπαγιατεύει, αλλά είναι πάντα νέα, δροσερή και το κάθε τι, χάρις σε αυτό το εγώ, αντιχτυπάει σαν πρωτοφανέρωτο στην ψυχή τους. Είναι όμως και του καλού και του κακού πηγή τούτο το χάρισμα. Το ίδιο «εγώ» που οικοδομεί τα ιδανικά πολιτικά συστήματα, αυτό διαλύει και τις πραγματικές πολιτείες των Ανθρώπων. Και ήρθανε οι καιροί όπου ο ελληνικός εγωισμός ξέχασε την τέχνη που οικοδομεί τους ιδανικούς κόσμους, αλλά δεν ξέχασε την τέχνη που γκρεμίζει τις πραγματικές πολιτείες. Και εμείς τους συναντήσαμε, καλέ Ατίλιε, σε τέτοιους καιρούς και γι΄ αυτό η κρίση μας γι΄ αυτούς συμβαίνει να είναι τόσο αυστηρή, που κάποτε καταντάει άδικη. Αλλά και πώς να μην είναι; H μοίρα μας έταξε νομοθέτες του κόσμου και το ελληνικό άτομο περιφρονεί το νόμο. Δεν παραδέχεται άλλη κρίση δικαίου παρά την ατομική του, που δυστυχώς στηρίζεται σε ατομικά κριτήρια. Απορείς πώς η πατρίδα των πιο μεγάλων νομοθετών έχει τόση λίγη πίστη στο νόμο. Και όμως από τέτοιες αντιθέσεις πλέκεται η ψυχή των ανθρώπων και η πορεία της ζωής των. Σπάνια οι έλληνες πείθονται «τοις κείνων ρήμασι». Πείθονται μόνο στα ρήματα τα δικά τους και ή αλλάζουν τους νόμους κάθε λίγο, ανάλογα με τα κέφια της στιγμής ή όταν δεν μπορούν να τους αλλάξουν, τους αντιμετωπίζουν σαν εχθρικές δυνάμεις και τότε μεταχειρίζονται εναντίον τους ή τη βία ή το δόλο. A! τόσο τη χαίρεται ο έλληνας την εύστροφη καταδολίευσή τους, τους σοφιστικούς διαλογισμούς που μεταβάλλουν τους νόμους σε ράκη! O έλληνας έχει πιο αδύνατη μνήμη από μας έχει λιγότερη συνέχεια στον πολιτικό του βίο. Είναι ανυπόμονος και κάθε λίγο, μόλις δυσκολέψουν κάπως τα πράγματα, αποφασίζει ριζικές μεταρρυθμίσεις. Θες να σαγηνέψης την εκκλησία του δήμου σε μια πόλη ελληνική; Πες τους: «Σας υπόσχομαι αλλαγή». Πες τους: «Θα θεσπίσω νέους νόμους». Αυτό αρκεί. με αυτό χορταίνει η ανυπομονησία του, το αψίκορο πάθος του. Τι φαεινές συλλήψεις θα βρης μέσα σε αυτά τα ελληνικά δημιουργήματα της ιδιοτροπίας της στιγμής! Εμείς δειλά-δειλά και μόνο με το χέρι του πραίτορα τολμήσαμε , διολισθαίνοντας μέσα στους αιώνες, να ξεφύγωμε από τους άκαμπτους κλοιούς της Δωδεκαδέλτου μας, και πάλι διατηρώντας όλους τους τύπους, όλα τα εξωτερικά περιβλήματα. Τούτη η υποκρισία των μορφών, όταν η ουσία αλλάζει, δείχνει πόση είναι η ταπεινοφροσύνη μας μπρος σε κάθε τι που είναι θεσμός και έθος και παράδοση, πόσο το παρελθόν και η συνέχεια του βαραίνουν στην πορεία μας και πόσο δίκαια αντέχομε αιώνες εκεί που οι έλληνες εκάμφθηκαν σε δεκαετηρίδες. Οι έλληνες λίγα πράγματα σέβονται και σπάνια όλοι τους τα ίδια. Και προς καλού και προς κακού στέκουν απάνω από τα πράγματα. Για να κρίνουν αν ένας νόμος είναι δίκαιος, θα τον μετρήσουν με το μέτρο της προσωπικής των περίπτωσης, ακόμα και όταν υπεύθυνα τον κρίνουν στην εκκλησία ή στο δικαστήριο. O έλληνας ζητεί από το νόμο δικαιοσύνη για τη δική του προσωπική περίπτωση. Αν τύχη και ο νόμος, δίκαιος στην ολότητά του, και δεν ταιριάζει σε λίγες περιπτώσεις, όπως η δική του, δεν μπορεί αυτό να το παραδεχτή. Και εν τούτοις τετρακόσια χρόνια τώρα το διακήρυξε ο μεγάλος τους Πλάτων, πως τέτοια είναι η μοίρα και η φύση των νόμων. Πως άλλο νόμος και άλλο δικαιοσύνη. Το διακήρυξε και ο Σταγειρίτης, χωρίζοντας το δίκαιο από το επιεικές. Αλλά δεν τ΄ ακούει αυτά ο έλληνας! Δε δέχεται να θυσιάση τη δική του περίπτωση, το δικό του εγώ σ΄ ένα νόμο σκόπιμο, και δίκαιο στη γενικότητά του. Έτσι είναι οι πολλοί στις πόλεις που πρόκειται τώρα να διοικήσης, έτσι διαφορετικοί, αν όχι από μας, όμως από τους πατέρες μας, που θεμελίωσαν το μεγαλείο την παλιάς, της αληθινής μας δημοκρατίας. Όσο περνούν οι αιώνες τόσο κι εμείς και οι λαοί που κυβερνούμε γινόμαστε περισσότερο ατομιστές, ως που μια μέρα να μαραθούμε όλοι μαζί μέσα στη μόνωση των μικρών εαυτών μας. Νομίζω πως οι έλληνες απάνω στους οποίους εσύ τώρα άρχεις είναι πρωτοπόροι σε αυτόν το θανάσιμο κατήφορο. Δε σου έκανε κιόλας εντύπωση, καλέ μου Νάβιε, η αδιαφορία του έλληνα για το συμπολίτη του; Όχι πως δε θα του δανείσει μια χύτρα να μαγειρέψει, όχι πως αν τύχη μια αρρώστια δε θα τον γιατροπορέψη, όχι πως δεν του αρέσει να ανακατεύεται στις δουλειές του γείτονα, για να του δείξει μάλιστα την αξιοσύνη του και την υπεροχή του. Σε τέτοιες περιπτώσεις βοηθάει ο έλληνας περισσότερο από κάθε άλλον. Βοηθάει πρόθυμα και τον ξένο, με την ιδέα μάλιστα, που χάρις στους μεγάλους στωϊκούς, πάντα τον κατέχει, μιας πανανθρώπινης κοινωνίας. Του αρέσει να δίνη στον ασθενέστερο, στο αβοήθητο. Είναι και αυτό ένας τρόπος υπεροχής. Λέγοντας πως ο έλληνας αδιαφορεί για τον πλησίον του, κάτι άλλο θέλω να πω. Αλλά μου πέφτει δύσκολο να στο εξηγήσω. Θα αρχίσω με παραδείγματα, που, αν προσέξης, ανάλογα θα δης και εσύ ο ίδιος πολλά με τα μάτια σου. Ακόμη υπάρχουνε ποιητές πολλοί και τεχνίτες στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Πλησίασέ τους, καθώς είναι χρέος σου, και πες μου αν άκουσες κανέναν απ΄ αυτούς ποτέ να επαινή τον ομότεχνό του. Δε χάνει τον καιρό του σε επαίνους των άλλων ο έλληνας. Δε χαίρεται τον έπαινο. Χαίρεται όμως τον ψόγο και γι΄ αυτόν βρίσκει πάντα καιρό. Για την κατανόηση, την αληθινή, αυτήν που βγαίνει από τη συμπάθεια γι΄ αυτό που κατανοείς, δε θέλει τίποτα να θυσιάση. Το κίνητρο της δικαιοσύνης δε τον κινεί για να επαινέση ό,τι αξίζει τον έπαινο. Όχι που δεν θα ήθελε να είναι δίκαιος, αλλά δεν αντιλαμβάνεται καν την αδικία που κάνει στον άλλο. Αλλού κοιτάζει. Θαυμάζει ό,τι είναι ο δικός του κόσμος. Κάθε άλλον τον υποτιμά. Όταν ένας πολίτης άξιος δεν αναγνωρίζεται κατά την αξία του, λέει ο έλληνας: "αφού δεν αναγνωρίζομαι εγώ ο αξιώτερός του, τι πειράζει αν αυτός δεν αναγνωρίζεται;" O εγωκεντρισμός αφαιρεί από τον έλληνα τη δυνατότητα να είναι δίκαιος. Και αυτό εννοούσα λέγοντας πως ο έλληνας αδιαφορεί για τον πλησίοντου. το πάθος του εγωισμού τον εμποδίζει να ασχολείται με τον άλλο, να συνεργάζεται μαζί του. Και φυσικά από την έλλειψη τούτη της αλληλεγγύης ματαιώνονται στις ελληνικές κοινωνίες οι κοινές προσπάθειες. H δράση του έλληνα κατακερματίζεται σε ατομικές ενέργειες, που συχνά αλληλοεξουδετερώνονται και συγκρούονται...Κάποτε και τους νεκρούς ακόμα, όπου θάλεγε κανείς πως φθόνος δε χωρεί, τους αφήνουν ατίμητους οι έλληνες, γιατί δε βρίσκουν μέσα τους τη διάθεση να θυσιάσουν κάτι από το νου και την καρδιά τους για ένα τέτοιο έργο δικαιοσύνης. Μόνο ο ηδονισμός του μίσους μπορεί να τους κάνει τυμβωρύχους. Το εγώ -το τρομερό αυτό εγώ- το πάντα γυρισμένο προς τον εαυτό του, για να υψωθή, ταπεινώνει και τους νεκρούς και εκδικείται ακόμη και για την περασμένη του δόξα. Μόνο όταν δημιουργηθούν συμφέροντα που συμβαίνει να είναι κοινά σε πολλά άτομα μαζί, βλέπεις τη συναδέλφωση και την αλληλεγγύη. Πολύ σπάνια για την προάσπιση κοινών ιδανικών. Κοινά ιδανικά σχεδόν δεν υπάρχουν. Στον κάθε έλληνα τα ιδανικά είναι ατομικά. Γι΄ αυτό οι πολιτικές των φατρίες είναι φατρίες συμφερόντων. Και το ιδανικό του κάθε ηγέτη είναι ο εαυτός του. Εδώ και δυο βδομάδες σου έγραφα για το φυγόκεντρον εγωισμό των ελλήνων. Δε θυμάμαι όμως αν σου έγραψα το χειρότερο. Κινημένος από την ίδια αυτήν εγωπάθεια, τη ρίζα αυτήν κάθε ελληνικού κακού, -ας βοηθήσουν οι θεοί να μη γίνη και των δικών μας δεινών η μολυσμένη πηγή- ο έλληνας δε συχωρνάει στο συμπολίτη του καμμιά προκοπή. Όποιον τον ξεπεράση, ο έλληνας τον φθονεί με πάθος. Και αν είναι στο χέρι του να τον γκρεμίση από εκεί που ανέβηκε, θα το κάνη. Μα το πιο σπουδαίο, για να καταλάβης τον έλληνα, είναι να σπουδάσης τον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνει το φθόνο του, τον τρόπο που εφεύρε για να γκρεμίζη καλλίτερα. Είναι ένας τρόπος πιο κομψός από το δικό μας, γέννημα σοφιστικής ευστροφίας και διανοητικής δεξιοτεχνίας. Δεν του αρέσει η χονροκομμένη δολοφονία στους διαδρόμους του Παλατιού, αλλά η λεπτοκαμωμένη συκοφαντία, ένα είδος αναίμακτου ηθικού φόνου, ενός φόνου διακριτικότερου και εντελέστερου, που αφήνει του δολοφονημένου τη σάρκα σχεδόν ανέπαφη, να περιφέρη την ατίμωση και τη γύμνια της στους δρόμους και στις πλατείες. Διότι και τη συκοφαντία, αγαπητέ μου, την έχουν αναγάγει σε τέχνη οι θαυμάσιοι, οι φιλότεχνοι έλληνες, οι πρώτοι δημιουργοί του καλού και του κακού λόγου. Το να επινοήσης ένα ψέμα για κάποιον και να το διαλαλήσης, αυτό είναι κοινότυπο και άτεχνο. Σε πιάνει ο άλλος από το αυτί και σε αποδείχνει εύκολα συκοφάντη και σε εξευτελίζει. H τέχνη είναι να συκοφαντής, χωρίς να ενσωματώνεις πουθενά ολόκληρη τη συκοφαντία, μόνο να την αφήνεις να τη συνάγουν οι άλλοι από τα συμφραζόμενα και έτσι ασυνείδητα να υποβάλλεται σε όποιον την ακούει. H τέχνη, είναι να βρίσκης το διφορούμενο λόγο, που άμα σε ρωτήσουν γιατί τον είπες, να μπορής να πης πως τον είπες με την καλή σημασία, και πάλι εκείνος που τον ακούει να αισθάνεται πως πρέπει να τον εννοήση με την κακή του σημασία. Αυτό είναι το αγχέμαχο όπλο με το οποίο πολεμάει ο έλληνας τον έλληνα, ο ηγέτης τον ηγέτη, ο φιλόσοφος το φιλόσοφο, ο ποιητής τον ποιητή, αλλά και ο ανάξιος τον άξιο, ο ουσιαστικά αδύνατος τον ουσιαστικά δυνατό. Αν και ξένος, θα δοκιμάσης την αιχμή τούτου του όπλου και εσύ όπως τη δοκίμασα και εγώ. Θα απορήσης σε τι κοινωνική περιωπή βάζουν οι έλληνες τους δεξιοτέχνες της συκοφαντίας, πώς τους φοβούνται οι πολλοί και αγαθοί, πώς τους υπολήπτονται οι χρησιμοθήρες και πώς γλυκομίλητα τους χαιρετούν όταν τους συναντούν στις στοές και στην αγορά. Το ανυπόταχτο σε κάθε πειθαρχία, η περιφρόνηση των άλλων και ο φθόνος, η αρρωστημένη διόγκωση της ατομικότητας, σπρώχνουν σχεδόν τον κάθε έλληνα να θεωρή τον εαυτό του πρώτο μέσα στους άλλους. Αδιαφορώντας για όλους και για όλα, παραβλέποντας ό,τι γίνηκε πριν και ό,τι γίνεται γύρω του, αρχίζει κάθε φορά από την αρχή και δεν αμφιβάλλει πως πορεύεται πρώτος στο δρόμο το σωστό. Ταλαιπωρεί από αιώνες την ελληνική ζωή η υπέρμετρη εμπιστοσύνη του έλληνα στην προσωπική του γνώμη και στις προσωπικές του δυνατότητες. Παρά να υποβάλη τη σκέψη του στη βάσανο μιας ομαδικής συζήτησης, προτιμάει να ριψοκινδυνεύση με μόνες τις προσωπικές του δυνάμεις. Πρόσεξε τις συσκέψεις των ηγετών των πολιτικών τους μερίδων με τους δήθεν φίλους των και θα δης ότι οι περισσότερες είναι προσχήματα. O ηγέτης λέει τη γνώμη του, βελτιώνει τη διατύπωσή της με τις πολλές επαναλήψεις χωρίς ούτε να περιμένη, ούτε να θέλη καμμίαν αντιγνωμία. Και οι φίλοι του το ξέρουν αυτό καλά και συχνάζουν σε αυτές τις συσκέψεις ή για να μάθουν τα νέα της ημέρας ή για να βρουν ευκαιρία να κολακεύσουν τον ηγέτη. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο έλληνας πολιτικός ανακυκλώνεται μόνος του μέσα στις δικές του σκέψεις, γιατί πιστεύει πως αυτές αρκούν για το έργο του ή, το χειρότερο, γιατί η χρησιμοποίηση και των άλλων στην εκτέλεσή του, θα περιώριζε την κυριότητά του απάνω στο έργο. Θα το έκανε, περισότερο τέλειο, αλλά λιγότερο δικό του. Και εκείνο που προέχει για τον έλληνα δεν είναι το πρώτο, αλλά το δεύτερο. Έτσι σε πρώτη μοίρα έρχεται η τιμή του εγώ και σε δεύτερη η αξία του έργου. Αυτή είναι η αδυναμία του πολιτικού ήθους που θα παρατηρήσης στους έλληνες δημόσιους άνδρες, που κατά τα άλλα και πιο υψηλόφρονες είναι και πιο αδέκαστοι και σχεδόν όλοι πιο φτωχοί από τους σύγχρονους δικούς μας. Οι παλιοί όμως ρωμαίοι, αυτοί κατείχαν την αρετή της μετριοφροσύνης που απουσιάζει και απουσίασε πάντα από την ελληνική πολιτική ζωή και γι΄ αυτό τότε κατορθώσανε, αν και σε τόσα καθυστερημένοι, να πάρουν την κοσμοκρατορία από τα χέρια των ελλήνων. Γιατί, βλέπεις, τούτη η μοιραία για την τύχη των ελλήνων εγωπάθεια φέρνει και ένα άλλο χειρότερο δεινό: όπου βασιλεύει, τα έργα σχεδιάζονται πάντα μέσα στα στενά όρια της ατομικότητας, σύντομα και βιαστικά, για να συντελεσθούν όλα, πριν το πρόσωπο εκλείψη. H πολιτική όμως που θεμελιώνει τις μεγάλες πολιτείες δε σηκώνει ούτε βιασύνη ούτε συντομία. Σχεδιάζεται σε έκταση αιώνων. Δεν προσδένεται σε άτομα, αλλά σε ομάδες προσώπων, σε διαδοχικές γενεές. Στην εκτύλιξή της εξαφανίζεται το εφήμερο άτομο και παίρνουν την πρώτη θέση, διαρκέστερες υποστάσεις, λαοί, οικογένειες, πολιτικές μερίδες ή κοινωνικές τάξεις. Τα εδραία πολιτικά έργα μέσα στην ιστορία είναι υπερπροσωπικά. Και δυστυχώς οι έλληνες μόνο σε προσωπικά έργα επιδίδονται με ζήλο. Γι΄ αυτό ή δε φτάνουν ως την τελείωση ενός άξιου πολιτικού έργου ή όταν φτάσουν, φέρνει μέσα του το έργο τους το ίδιο, το σπέρμα της φθοράς. Και αυτό είναι δίκαιο. Γιατί σκοπός των ελλήνων είναι η πρόσκαιρη λάμψη του πρόσκαιρου ατόμου, όχι η μόνιμη απρόσωπη ευόδωση του έργου του ίδιου. Έπρεπε εξαιρετικά ευνοϊκές περιστάσεις να συντρέξουν με τη μεγαλοφυϊα του Αλέξανδρου του Μακεδόνα για να αποκτήσουν για λίγα χρόνια οι έλληνες μια κυρίαρχη πολιτική θέση στην οικουμένη. Αλλά και εκεί το έργο, στηριγμένο σ΄ ένα πρόσωπο, όχι σε μιαν κοινότητα ανθρώπων, ούτε σε μια πολύχρονη παράδοση, μόλις εξαφανίστηκε ο δημιουργός, διαλύθηκε μέσα στα χέρια των ίδιων εκείνων ανθρώπων, που, όταν ο Αλέξανδρος ζούσε, στάθηκαν οι απαραίτητοι συντελεστές του. Αλλά το έργο, βλέπεις, δεν ήταν δικό τους. Δεν τους είχε κάνει ο αυταρχικός ηγέτης κοινωνούς στην τιμή του έργου, αλλά θήτες του γιγάντιου εγωισμού του. Ποτέ, μα ποτέ δε θέλησα να σου πω, ότι λείπει η πολιτική σκέψη στην Ελλάδα. Απεναντίας πιστεύω πως αφθονεί, περισσότερο μάλιστα από ό,τι φαντάζεται όποιος βλέπει τα πράγματα απ΄ έξω. Μόνο που δεν μας είναι αισθητή η παρουσία της, γιατί οι άνδρες που τη κατέχουν φθείρονται ο ένας από τον άλλο σε μιαν αδιάκοπη, πεισματική και το πιο συχνά μάταιη σύγκρουση. Αν λείπει κάτι των ελλήνων πολιτικών δεν είναι ούτε η δύναμη της σκέψης, ούτε η αγωνιστική διάθεση. Στο χαρακτήρα, στο ήθος φωλιάζει η αρρώστια. Φωλιάζει στην άρνησή τους να δεχθούν να εξαφανίσουν το άτομό τους για την ευόδωση ενός ομαδικού έργου. Δεν κρίνουν ποτέ με δικαιοσύνη το συναγωνιστή τους και γι΄ αυτό δεν υποτάσσονται ποτέ στην υπεροχή του. Δεν έχουν την υπομονή, μέσα στον κύκλο των ισότιμων, να περιμένουν με την τάξη του κλήρου ή της ηλικίας της σειρά τους. Έτσι διασπαθίζοντας τη δύναμή του και τις αρετές του σε περιττούς αγώνες κατάντησε ο λαός με την υψηλότερη και την πλουσιώτερη στη θεωρία πολιτική σκέψη, να μείνη τόσο πίσω από μας στις πρακτικές πολιτικές του επιδόσεις. Τα δεινά, όσα υποφέρανε ως τα σήμερα οι έλληνες, μα θαρρώ και όσα θα υποφέρουν στο μέλλον μιαν έχουν κύρια και πρώτη πηγή, την φιλοπρωτία, τη νόμιμη θυγατέρα του τρομερού των εγωισμού. Μου γράφεις πως αυτό συμβαίνει και αλλού και προ παντός σ΄ εμάς. H διαφορά, καλέ μου φίλε, έγκειται στο μέτρο και στην ένταση της φιλοπρωτίας. Βέβαια και εμείς σήμερα δεν υστερούμε. Αλλά την εποχή που θεμελιώνονταν το μεγαλείο της Ρώμης δεν είχαν υπερβή οι δικοί μας το πρεπούμενο μέτρο. Υποτάσσονταν στο κοινό νόμο και στους γενικούς σκοπούς της πολιτείας, ενώ οι έλληνες το ξεπέρασαν πριν προφτάσουν να στεριώσουν τη δύναμή τους στην οικουμένη. Όσο όμως αυστηρότερος και αν θέλω να είμαι, καθώς είναι χρέος μου, για μας τους ρωμαίους, δεν ξέρω αν μεταξύ των ρωμαίων, και σήμερα ακόμα, υπάρχουν τόσοι φανατικοί και αδίστακτοι στο κυνήγημα των τιμών, όσοι υπήρξανε μεταξύ των ελλήνων στους ενδοξώτερούς των αιώνες. Μήπως όμως υπερβάλλω, καλέ μου φίλε; Μήπως βλέπω το θαυμαστό γένος των ελλήνων με τα μάτια της γεροντικής κακίας; Μα είναι χρόνια τώρα που με το λυχνάρι και με του ήλιου το φως διαβάζω Αριστοφάνη, Δημοσθένη, Ευριπίδη, Θεόφραστο, Επίκουρο, Ζήνωνα, Χρύσιππο και όλο και βεβαιώνομαι περισσότερο πως δεν είμαι μόνος στον τρόπο που τους κρίνω. Όχι, φίλε μου, δε βλέπω πως είμαι άδικος όταν λέγω πως πρόθεσή τους συνήθως δεν είναι να ξεπεράσουν σε αξιότητα ή και σε καλή φήμη τον αντίπαλό τους, αλλά να τον κατεβάσουν στα μάτια του κόσμου κάτω από τη δική τους θέση, όποια και αν είναι. Την αρχαίαν «ύβριν» των (Σημ. η λέξη στο πρωτότυπο είναι γραμμένη με ελληνικά στοιχεία) την κατεβάσανε στο χαμηλότερο επίπεδο! ..Κάποτε με τούτην την ισοπέδωση προς τα κάτω νομίζουν πως επαναφέρουν το πολίτευμά τους στην ορθή του βάση. Μάταια ξεχώρισε ο μεγάλος Σταγειρίτης τη «δημοκρατία» (Σημ. την παρεκβατική δημοκρατία, δηλ. την οχλοκρατία) από την «πολιτεία» (Σημ. την ορθή δημοκρατία). H θέλησή τους για ισότητα, άμα την αναλύσης, θα δης ότι δεν απορρέει από την αγάπη της δικαιοσύνης, αλλά από το φθόνο της υπέρτερης αξίας. "Μια που εγώ", λέει ο έλληνας, "δεν είμαι άξιος να ανεβώ ψηλότερα από σένα, τότε τουλάχιστον και εσύ να μη ανεβής από μενά ψηλότερα. Συμβιβάζομαι με την ισότητα". Συμβιβάζεται με την ισότητα ο έλληνας, γιατί τι το άλλο είναι παρά συμβιβασμός να πιστεύης ανομολόγητα πως αξίζεις την πρώτη θέση και να δέχεσαι μιαν ίση με των άλλων. Μέσα του λοιπόν δεν αδικεί τόσο ο έλληνας, όσο πλανάται. Γεννήθηκε με την ψευδαίσθηση της υπεροχής. Και ύστερα θα συναντήσης και μεταξύ των ελλήνων την άλλη την ψευδαίσθηση που τους κάνει να υπερτιμούνε τη μιαν αρετή που έχουν και να υποτιμούνε τις άλλες που τους λείπουν. Είδα δειλούς που φαντάζονταν πως μπορούν να ξεπεράσουν όλους μονάχα με την εξυπνάδα τους και ανδρείους που πίστευαν πως φτάνει για να ξεπεράσουν όλους η ανδρεία τους. Είδα έξυπνους που φαντάζονταν πως δε χρειάζεται για να γίνουν πρώτοι ούτε επιστήμη, ούτε αρετή. Είδα κάτι σοφούς που θέλαν να σταθούν απάνω και από τους έξυπνους και από τους ανδρείους με μόνη την επιστήμη και τη σοφία. Πόσο αλήθεια άμαθοι της ζωής μπορεί να είναι αυτοί οι αφεντάδες της γνώσης! Τι κακό μας έκανε αυτός ο Πλάτωνας! Πόσους δασκάλους πήρε στο λαιμό του που νομίσανε πως είναι «άνδρες βασιλικοί»! (Σημ. με ελληνικά στοιχειά στο πρωτότυπο). Μα είδα τέλος, αγαπητέ μου Νάβιε, και κάτι ενάρετους, που δεν το χώνευαν να μην είναι πρώτοι στην πολιτεία, αφού είταν πρώτοι στην αρετή. Και βέβαια δε στασίαζαν όπως οι βάναυσοι και οι κακοί, αλλά ή αποσύρονταν σιωπηλοί και απογοητευμένοι στους αγρούς των, αφήνοντας το δήμο στα χέρια των δημαγωγών και των συκοφαντών, ή δηλητηριάζανε την ίδια τους την αρετή και τους ωραίους της λόγους με την πίκρα της αποτυχίας των. ωσάν οι ηγεσίες των πολιτειών να μην ήταν μοιραία υποταγμένες στις ιδιοτροπίες της τύχης και του χρόνου και σε λογής άλλους συνδυασμούς δυνάμεων που συνεχώς τις απομακρύνουν απ΄ την ιδεατή τους μορφή και τις παραδίνουν στα χέρια των ανάξιων ή των μέτριων. Τέτοια είναι τα πάθη και οι αδυναμίες που φθείρουν τους ηγέτες των ελληνικών πόλεων. Όσο για τους οπαδούς των ηγετών αυτών, έχουν και αυτοί την ιδιοτυπία τους στον μακάριον εκείνον τόπο. Είναι οπαδοί, πραγματικοί οπαδοί, μόνο όσοι χάσαν οριστικά την ελπίδα να γίνουν και αυτοί ηγέτες. Έτσι θα παρατηρήσης πως πιστοί οπαδοί είναι μόνο οι γεροντώτεροι από τον ηγέτη τους. Ελάχιστοι είναι οπαδοί από πίστη ιδεολογική ή από πίστη στον ηγέτη οι πολλοί είναι πειθαναγκασμένοι από τα πράγματα γιατί ατύχησαν, γιατί βαρέθηκαν ή λιποψύχησαν. Γι΄ αυτό είναι και όλοι προσωρινοί, άπιστοι, ενεδρεύοντες οπαδοί, ως που να περάσει η κακή ώρα. Μα και αυτοί που μένουν και όσο μένουν οπαδοί, προσπαθούν συνεχώς να αναποδογυρίσουν την τάξη της ηγεσίας και να διευθύνουν αυτοί από το παρασκήνιο τον ηγέτη. Γι΄ αυτό και βλέπεις τόσο συχνά να είναι περιζήτητοι οι μέτριοι ηγέτες, που προσφέρονται ευκολώτερα στην παρασκηνιακήν ηγεσία των οπαδών των. Σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει σημασία να ξέρης ποιος είναι ο ονομαστικός ηγέτης μιας πολιτικής μερίδας, αλλά ποιοι εκ του αφανούς τον διευθύνουν. Βλέπεις, είναι μερικοί άνθρωποι που δεν είναι προικισμένοι με τα χαρίσματα με τα οποία αποκτάς τα φαινόμενα της ηγεσίας, αλλά μόνο με εκείνα που χρειάζονται για την ουσία της, για την άσκηση της εξουσίας. Είναι αναγκασμένοι λοιπόν οι τέτοιοι να περιορισθούν στο ρόλο του υποβολέα και να αφήνουν τους άλλους, που κατέχουν τα φαινόμενα, να χαριεντίζωνται απάνω στη σκηνή. Δε σου κρύβω πως με πείραξε ο λόγος σου, πως δείχνομαι τάχα κακός και άδικος με τους έλληνες. Ας αρχίσω λοιπόν σήμερα το γράμμα μου με έναν έπαινο γι΄ αυτούς, για να ξεπλύνω ετσι κάπως τη μομφή σου. O εγωισμός δεν κάνει τους έλληνες μόνο κακούς πολίτες στην αγορά, τους κάνει και καλούς στρατιώτες στον πόλεμο. Έχουν αιώνων τρόπαια που μέσα στη μνήμη τους γίνονταισα νόμοι άγραφοι και επιβάλλουν την περιφρόνηση της κακουχίας και του κινδύνου. Μη συγχέης τη διάλυση της στρατιωτικής δύναμης, που έχει αφορμή τις εμφύλιες έριδες, με την ατομική γενναιότητα καθώς και την πολεμική δεξιοτεχνία των ελλήνων. Μα και δεν είναι μόνο στον πόλεμο ο έλληνας γενναίος και άξιος μαχητής, αλλά και στην ειρήνη. Ακριβώς γιατί η γενναιότητά του δεν είναι συλλογική, σαν των περισσότερων λαών, αλλά ατομική, γι΄ αυτό δε φοβάται, και εκεί που βρίσκεται μόνος του, να ριψοκινδυνεύη, στην ξενητιά, στο παράτολμο ταξίδι, στην εξερεύνηση του αγνώστου. Γι΄ αυτό και τόλμησε τέτοια που εμείς δε θα τολμούσαμε ποτέ και θεμέλιωσε για αιώνες αποικίες έξω από τις στήλες του Ηρακλέους και πέρα, μέσα στα χιόνια της Σκυθίας. και στον καιρό μας ακόμη έλληνες δεν είναι εκείνοι που τόλμησαν να διασχίσουν άγνωστες θάλασσες για να φτάσουν στη χώρα των Ινδών και στις έμπυρες χώρες πιο κάτω από τη γη των Αιθιόπων; Αναρωτιέσαι κάποτε γιατί τα τολμάει αυτά τα παράτολμα ο έλληνας; Επειδή είναι γενναίος ο έλληνας, είναι και παίκτης. Παίζει την περιουσία του τη ζωή του και κάποτε και την τιμή του. Γεννήθηκε για να σκέπτεται μόνος, για να δρα μόνος, για να μάχεται μόνος και γι΄ αυτό δε φοβάται τη μοναξιά. Εμείς αντίθετα είμαστε από τα χρόνια τα παλιά μια υπέροχα οργανωμένη αγέλη. Σκεπτόμαστε μαζί, δρούμε μαζί, μαχόμαστε μαζί και μοιραζόμαστε μαζί την τιμή, τα λάφυρα και τη δόξα. Οι έλληνες δε δέχονται, όσο αφήνεται η φύση τους ελεύθερη, να μοιρασθούν τίποτα με κανέναν. Το εθνικό τους τραγούδι, αρχίζει με έναν καυγά, γιατί θελήσανε να κάνουν μοιρασιά ανάμεσα σε άντρες που μοιρασιά δε δέχονται. Και μια που πήρα το δρόμο των επαίνων, άκουσε και τούτο, που δεν είναι και ο μικρότερος. Οι αυστηρές κρίσεις που τώρα βδομάδες σου γράφω, θαρρείς πως είναι μόνο δικές μου; Τις πιο πολλές τις διδάκτηκα από ένα έλληνα, από τον Επίκτητο. Νέος τον άκουσα να εξηγή το μέγα δράμα του γένους του. Ήσυχα καθαρά, με την ακριβολογία και τη χάρη που σφράγιζε το λόγο του, μας ετοίμαζε για έναν κόσμο που είχε πια περάσει, για μιαν Ατλαντίδα που είχε κατακαλύψει ο Ωκεανός. Κάποτε κάνοντας την απολογία της πατρίδας του, μας έλεγε: «Δεν είναι τόσο δίκαια τα ανθρώπινα, ώστε μόνο αμαρτήματα να είναι οι αιτίες των τιμωριών. H Τύχη, η τυφλή θεά, η τελευταία στην οποία θα πάψω να πιστεύω, πρόδωσε συχνά τους έλληνες στο δρόμο τους. Αλλά και αυτοί, πρόσθετε, τη συντρέξανε με το δικό τους τρόπο». Μη νομίσης όμως πως μόνο ένας Επίκτητος κατέχει την αρετή του «γνώθι σαυτόν» (Σημ. Στο πρωτότυπο γραμμένο ελληνικά). Σε κάθε κόγχη απάγκια της αγοράς κάθε πόλης, σε κάθε πλάτανο από κάτω της ευλογημένης ελληνικής γης, θα βρης και έναν έλληνα, αδυσώπητο κριτή του εαυτού του. Και εύκολα θα σου ξανοιχθή και ας είσαι ξένος. Αρκεί εσύ να μην αρχίσης να κακολογής τίποτα το ελληνικό, γιατί τότε μέσα του ξυπνάει μια άλλη αρετή, η περηφάνια. Ναι, ναι, σε βλέπω να γελάς, Ατίλιε Νάβιε, αυτούς του ταπεινούς κόλακες που σέρνονταιστους προθαλάμους μας, γελάς που τους ονομάζω περήφανους. Και όμως θα αστοχήσης στο έργο σου αν αγνοήσης αυτή την αλήθεια. Πρόσεξε την υπεροψία και τη φιλοτιμία των ελλήνων. Μην πλανάσαι! Έχουν την ευαισθησία των ξεπεσμένων ευγενών. Είναι γκρεμισμένοι κοσμοκράτορες, ποτέ όμως τόσο χαμηλά πεσμένοι, ώστε να ξεχάσουν τι ήτανε. H πολυσύνθετη ψυχή τους χωράει λογής αντιφάσεις και έρχονται ώρες που για πολλούς είναι δίκαιος ο ειρωνικός λόγος του Ιουβενάλιου Graeculus esuriens, in coelum jusseris, ibit [μετ. «Το λιμασμένο γραικύλο κι΄ αν στον ουρανό τον προστάξης (να πάη), θα πάη.»] Αλλοι όμως είναι τούτοι οι γραικύλοι και άλλοι οι έλληνες. Και το πιο περίεργο: οι ίδιοι τούτοι σε άλλες ώρες είναι γραικύλοι και σε άλλες έλληνες (Σημ. ο συγγραφέας παίζει εδώ με τις λέξεις graeculus και graeci. Στη μετάφραση φυσικά το λογοπαίγνιο χάνεται). Δεν πρέπει ποτέ να δώσης στον έλληνα την εντύπωση ότι του αφαίρεσες την ελευθερία του. Αφησέ τον, όσο μπορείς, να ταράζεται, να θορυβή και να ικανοποιή την πολιτική του μανία, μέσα στη σφαίρα που δεν κινδυνεύουν τα συμφέροντα της αυτοκρατορίας. Εσύ πρέπει να έχης την τέχνη να επεμβαίνης μόνο την τελευταία στιγμή, όταν δεν μπορείς να βάλης τους έλληνες τους ίδιους να αποτρέψουν το δυσάρεστο. Πάντοτε βρίσκονται οι διαφωνούντες μεταξύ των ελλήνων, που θα είναι πρόθυμοι να σε βοηθήσουν είτε θεληματικά, είτε, συνηθέστερα, αθέλητά τους. Υποβοηθώντας το τυφλό παιχνίδι των φατριών από το παρασκήνιο, χωρίς να προσβάλλης την περηφάνια τους, μπορεί να οδηγήσης τις ελληνικές πόλεις προς το καλό πολύ ευκολώτερα παρά με τις σοφώτερες διαταγές που θα εξέδιδες, αν είσουνα ανθύπατος στην Ισπανία ή στην Ιλλυρία. Valde aveo scire quid agas. Data Nonis Juniis ex Tusculo. ... Όμως αν θέλης στην Ελλάδα πραγματικά να επιβάλης μιαν απόφασή σου, όσο σωστή και αν είναι, κοίταξε να μη φανή η πρόθεσή σου. Πρέπει να θυσιάσης την τιμή μιας απόφασης για να την επιβάλης μεταξύ των ελλήνων. Κάλεσε ιδιατέρως έναν έναν τους αρχηγούς των μερίδων. Δώσε στον καθένα την ευκαιρία μιας επίπλαστης πρωτοβουλίας. Φυσικά, αν δυστροπούν, να τους τρομάξης. Αλλά και αυτό υπό εχεμύθειαν, χωρίς να αναγκάσης τη φιλοτιμία τους να πάρη τα όπλα. Δώσε τους κάποια περιθώρια έντιμης υποχώρησης, και όταν ακόμα στην πραγματικότητα διατάσσης. Μην τους πης ότι διατάσσεις, πες τους ότι δεν διατάσσεις, αλλά ότι αν δεν γίνη τούτο και εκείνο, τότε οι ρωμαϊκές λεγεώνες θα αναγκασθούν να μεταθασταθμεύσουν, για λόγους ασφάλειας, σε άλλη επαρχία και τότε μπορεί τίποτε Γέτες ή Κέλτες ή Δακοί να στείλουν τα στίφη τους να δηώσουν τη χώρα και ας αναμετρήσουν οι ίδιοι τις συνέπειες και ας αποφασίσουν. Όλα αυτά δε σου τα λέω για να σε κάνω να περιφρονής τους έλληνες. Απεναντίας σου τα λέω για να τους καταλάβης και να τους προσέξης. Ακόμη και σήμερα διατηρούν τα ίχνη μερικών αρετών που μοιάζουν με τη χόβολη μιας μεγάλης πυράς. Μελετητές της ψυχής των ατόμων και του όχλου, θα τους δης να εκτελούν μερικούς θαυμάσιους ελιγμούς, να χαράζουν πολιτικά σχέδια περίλαμπρα, με μιαν ευκινησία στη σκέψη και μια γοργότητα στις αντιδράσεις που εμείς εδώ ποτέ δε φτάσαμε. Μόνο που ύστερα θα μελαγχολήσεις βλέποντας πως είναι πια ασήμαντοι οι σκοποί για τους οποίους ξοδεύονται αυτά τα εξαίσια χαρίσματα». Πραγματικότητα ή «κατασκεύασμα»; Δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω επιστολή βγαίνει στο φως της δημοσιότητας. Έχει αμφισβητηθεί έντονα το αν πρόκειται για πραγματικό κείμενο ή αν το «κατασκεύασε» ο Κωνσταντίνος Τσάτσος. Ο κ. Παπαθεμελής έγραψε σε σχετική του επιστολή προς την ΕΤ 3: «Διέλαθε της προσοχής σας, καθώς και εκείνης των πανεπιστημιακών συνομιλητών σας ότι τόσο ο Μενένιος Άπιος όσο και οι επιστολές του είναι πλάσμα της φαντασίας του αειμνήστου Κωνσταντίνου Τσάτσου. Ο Τσάτσος είχε δημοσιεύσει τα κείμενα αυτά στο περιοδικό ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ του 1954. Τα αναδημοσίευσε επίσης στη Β' σειρά των Αφορισμών και Διαλογισμών του (Βιβλιοπωλείο της Εστίας β' έκδ. 1970 σελ.243 έπ.) με τον τίτλο «Οξυρρύγχειοι Πάπυροι». Εκεί ο συγγραφέας περιγράφει ότι πέρασε τάχα από την Αθήνα ένας παλιός συμφοιτητής του τότε Καθηγητής Πανεπιστημίου σε χώρα του Βορρά που τον πληροφόρησε ότι κάπου στην Αίγυπτο στην αρχαία Οξύρρυγχο, το σημερινό Μπενεζέ, βρέθηκαν πάπυροι σε λατινική γλώσσα που περιείχαν απόψεις του εν λόγω Μενένιου για τους Έλληνες. Το δημιούργημα της φαντασίας του Κ.Τ. υπήρξε εξαιρετικά πειστικό, έγινε δεκτό χωρίς επιφυλάξεις. Τριάντα χρόνια μετά, τον Μάϊο του 1983, προκλήθηκε μια έντονη αμφισβήτηση της γνησιότητας των Οξυρρύγχιων Παπύρων από τις στήλες της «Καθημερινής» και της «Εστίας» οπότε τότε παρενέβη ο Κ.Τσάτσος και ομολόγησε («Καθημερινή 27/5/1983) ότι οι «Οξυρρύγχειοι Πάπυροι» είναι «ολόκληρο κατασκεύασμα δικό του». Προς παρηγορίαν σας, ακόμη και ο κορυφαίος ιστορικός του Νέου Ελληνισμού ο μακαρίτης Καθηγητής Απόστολος Βακαλόπουλος στο βιβλίο του «Ο Χαρακτήρας των Ελλήνων» είχε αποδεχθεί ως αληθινούς τους παπύρους και τον Μενένιο (πρβλ.την μαρτυρία του σε νεότερη έκδοση του «Χαρακτήρα των Ελλήνων» εκδόσεις ΗΡΟΔΟΤΟΣ χ.χ.σ.34 υποσ. 32)». Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι πρόκειται για δημιουργία του Κωνσταντίνου Τσάτσου, νομίζουμε ότι είναι τέλειο και αποτελεί ένα κείμενο που όμοιό του δύσκολα θα μπορούσε να δημιουργήσει ένας άλλος άνθρωπος. Και σαν κείμενο και σαν σύλληψη, το κείμενο του Κωνσταντίνου Τσάτσου είναι μοναδικό. Κι ως τέτοιο ας το... απολαύσουμε κι ας πάρουμε από αυτό ό,τι θα μας είναι χρήσιμο για την πορεία μας...
|
"Επιδρομή από Βούλγαρους!"
"ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΞΑΝΘΗ ΠΡΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ ΖΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΜΗΝ ΜΠΟΥΝ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΟΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΩΡΙΑ ΦΤΩΧΙΚΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΑΠΟ ΛΗΣΤΡΙΚΕΣ EΠΙΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΕΧΟΥΝ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΛΗΣΤΕΙΩΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙΑ (ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΧΩΡΙΑ) ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ...
ΟΤΙ ΜΕ ΘΡΑΣΟΣ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ. ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΕΓΩ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΦΟΔΙΑΣΤΕΙ ΜΕ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΑΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΑΛΛΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΣΕΙΣ ΑΝ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΑΤΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΑΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑ ΨΑΧΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΕΒΕΙ? 'Η ΘΑ ΣΕ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΕΙ 'Η ΘΑ ΣΕ ΣΚΟΤΩΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ. Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΟΥ Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ. ΠΗΡΑΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΙΔΡΩΣΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΠΕΙΡΑΞΕΙ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΩ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΙΠΟΤΑ. ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΣΑΤΙΣΜΕΝΟΙ ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΣ ΤΗΝ ΖΑΧΑΡΕΝΙΑ ΤΟΥΣ."
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ΟΤΙ ΜΕ ΘΡΑΣΟΣ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ. ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΕΓΩ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΦΟΔΙΑΣΤΕΙ ΜΕ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΑΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΑΛΛΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΣΕΙΣ ΑΝ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΑΤΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΑΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑ ΨΑΧΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΕΒΕΙ? 'Η ΘΑ ΣΕ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΕΙ 'Η ΘΑ ΣΕ ΣΚΟΤΩΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ. Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΟΥ Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ. ΠΗΡΑΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΙΔΡΩΣΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΠΕΙΡΑΞΕΙ ΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΩ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΙΠΟΤΑ. ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΣΑΤΙΣΜΕΝΟΙ ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΣ ΤΗΝ ΖΑΧΑΡΕΝΙΑ ΤΟΥΣ."
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Στο εδώλιο η Goldman Sachs για εξαπάτηση 1 δις καταναλωτών στις ΗΠΑ
ΚΑΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ
Την Ελλάδα, έβαλε στο ευρώ η Goldman Sachs, με αλχημείες στα όρια της νομιμότητας, τις οποίες τώρα πληρώνουμε. Η Goldman Sachs δήλωσε ότι έγιναν όλα νομότυπα, το ίδιο λέει και τώρα που κατηγορείται για εξαπάτηση των καταναλωτών η οποία κόστισε πάνω από ένα δισ. δολάρια...
...Η εταιρεία κατασκεύασε έναν προϊόν που είχε να κάνει με τον τομέα της αγοράς κατοικιών και στη συνέχεια “στοιχημάτιζε” εναντίον του προϊόντος αυτού, το οποίο έχασε 99% της αξίας του ένα χρόνο αργότερα.
Είναι σαν να βάζεις την Ελλάδα στην ΟΝΕ και μετά να στοιχηματίζεις για πιθανή χρεοκοπία της...
Και όλα αυτά την ώρα που ο Σημίτης κάνει διακοπές διαρκείας.
Την Ελλάδα, έβαλε στο ευρώ η Goldman Sachs, με αλχημείες στα όρια της νομιμότητας, τις οποίες τώρα πληρώνουμε. Η Goldman Sachs δήλωσε ότι έγιναν όλα νομότυπα, το ίδιο λέει και τώρα που κατηγορείται για εξαπάτηση των καταναλωτών η οποία κόστισε πάνω από ένα δισ. δολάρια...
...Η εταιρεία κατασκεύασε έναν προϊόν που είχε να κάνει με τον τομέα της αγοράς κατοικιών και στη συνέχεια “στοιχημάτιζε” εναντίον του προϊόντος αυτού, το οποίο έχασε 99% της αξίας του ένα χρόνο αργότερα.
Είναι σαν να βάζεις την Ελλάδα στην ΟΝΕ και μετά να στοιχηματίζεις για πιθανή χρεοκοπία της...
Και όλα αυτά την ώρα που ο Σημίτης κάνει διακοπές διαρκείας.
Ιερόσυλος είδε τον Όσιο Νικόδημο και επέστρεψε στη Μονή το ιερό λείψανο!
Μέσα σε κλίμα κατάνυξης και συγκίνησης, χθες, Πέμπτη 15 Απριλίου 2010, οι Πατέρες του Ιερού Κοινοβίου Οσίου Νικοδήμου παρέλαβαν το ιερό λείψανο που είχε κλαπεί στις 15 Μαρτίου 2010.
Ο άνθρωπος που έκλεψε το άγιο λείψανο αντίκρισε ολοζώντανο τον Άγιο τέσσερεις φορές, ο οποίος του είπε: «Παιδί μου, πήγαινέ με στο σπίτι μου από όπου με πήρες, αρκετά με ταλαιπώρησες».
Συγκλονισμένος τότε έτρεξε και βρήκε έναν Ιερέα κοντινής Μητροπόλεως, στον οποίο εξομολογήθηκε με λυγμούς και δάκρυα, λέγοντας «αμάρτησα πάτερ, έγινα ιερόσυλος» και του παρέδωσε το ιερό λείψανο.
Ο εν λόγω Ιερέας, παρέλαβε το ιερό λείψανο του Αγίου και συγκλονισμένος αμέσως το έφερε στη Ιερά Μονή του Οσίου Νικοδήμου.
Αξίζει, να σημειωθεί, ότι όλα τα ανωτέρω αναφέρονται στην κατάθεση που έδωσε ο Ιερέας ενώπιον της Αστυνομικής Αρχής.
Επίσης, να αναφερθεί, ότι ο δράστης διεμήνυσε, ότι σύντομα θα επισκεφθεί τον Ηγούμενο της Μονής για να ζητήσει συγγνώμη.
Τέλος, σήμερα Σάββατο 17 Απριλίου και ώρα 6μ.μ. θα τελεσθεί επίσημη υποδοχή του ιερού λειψάνου και Πανηγυρικός Εσπερινός. Το ιερό λείψανο θα τεθεί σε προσκύνηση των πιστών.
Πηγή: http://www.romfea.gr/
Πρόστιμο σε επίσκοπο της Βρετανίας που αρνήθηκε το Ολοκαύτομα
10.000 ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ
Ο 70χρονος Βρετανός επίσκοπός, Ρίτσαρντ Ουίλιαμσον σε συνέντευξη που παραχώρησε στη διάρκεια επίσκεψής του στη Γερμανία, υποστήρηξε πως δεν έγινε ποτέ το ολοκαύτωμα. Ο επίσκοπος, δικάστηξε ερήμην, όμως αρνείται να πληρώσει το πρόστιμο, υποστηρίζοντας ότι οι δηλώσεις έγιναν για να μεταδοθούν στη Σουηδία, όπου η άρνηση του Ολοκαυτώματος δεν αποτελεί αδίκημα.
Ο 70χρονος Βρετανός επίσκοπός, Ρίτσαρντ Ουίλιαμσον σε συνέντευξη που παραχώρησε στη διάρκεια επίσκεψής του στη Γερμανία, υποστήρηξε πως δεν έγινε ποτέ το ολοκαύτωμα. Ο επίσκοπος, δικάστηξε ερήμην, όμως αρνείται να πληρώσει το πρόστιμο, υποστηρίζοντας ότι οι δηλώσεις έγιναν για να μεταδοθούν στη Σουηδία, όπου η άρνηση του Ολοκαυτώματος δεν αποτελεί αδίκημα.
ΣΚΑΝΔΑΛΟ!!ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΛΛΟΔΑΠΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΦΟΡΟ!!
Δείτε πώς από τους 20.178 Α.Φ.Μ που αφορούν Ενεργές επιχειρήσεις Αλλοδαπών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης 12.982 υποβάλλουν δηλώσεις με μηδενικό φόρο ενώ οι 3038 δεν έχουν υποβάλλει κάν ' φόρο.
Το ρατσιστικό και φασιστικό κατά των Ελλήνων παρακράτος του ΠΑΣΟΚ ενώ ξεζουμίζει τους Έλληνες πολίτες αγνοεί την παρανομία αλλοδαπών επιχειρήσεων φυσικών προσώπων που φοροδιαφεύγουν με κάθε τρόπο εις βάρος του Ελληνικού δημοσίου, συν αυτού απασχολούν παράνομο προσωπικό τους ομοεθνείς τους χωρίς να τους παρέχουν καμία ασφαλιστική ή άλλη κάλυψη όπως υποχρεούνται από τον νόμο.
Πότε επισκέφτηκε η ΣΔΟΕ ή κάποιος εκπρόσωπος της εφορίας τις επιχειρήσεις των αλλοδαπών ;
Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση
Το ρατσιστικό και φασιστικό κατά των Ελλήνων παρακράτος του ΠΑΣΟΚ ενώ ξεζουμίζει τους Έλληνες πολίτες αγνοεί την παρανομία αλλοδαπών επιχειρήσεων φυσικών προσώπων που φοροδιαφεύγουν με κάθε τρόπο εις βάρος του Ελληνικού δημοσίου, συν αυτού απασχολούν παράνομο προσωπικό τους ομοεθνείς τους χωρίς να τους παρέχουν καμία ασφαλιστική ή άλλη κάλυψη όπως υποχρεούνται από τον νόμο.
Πότε επισκέφτηκε η ΣΔΟΕ ή κάποιος εκπρόσωπος της εφορίας τις επιχειρήσεις των αλλοδαπών ;
Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για μεγέθυνση
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΑΣ ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ...
Αλέκος Αλαβάνος: O Παπανδρέου θα φύγει με ελικόπτερο από το Μαξίμου
1. Ο Παπανδρέου θα φύγει με ελικόπτερο από το Μέγαρο Μαξίμου. Κι όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο για να μη μπει η Ελλάδα στην περιπέτεια της Ουγγαρίας.
2. Τον Παπανδρέου τον έχουμε για λόγους εθιμοτυπικούς. Κυβέρνηση είναι η ΕΕ. Ήρθε ο Όλι Ρεν και είπε: «αυτά τα μέτρα θα πάρετε».
3. Τίθεται ζήτημα δημοκρατίας. Η κυβέρνηση δε νομιμοποιείται για τα μέτρα που παίρνει. Βγήκε ο λαγός μέσα από το καπέλο. Οι εκλογές δεν είναι καλλιστεία, είναι συμβόλαιο με το λαό.
4. Υπό το Σύμφωνο Σταθερότητας δεν έχει νόημα να παραμείνουμε στην ευρωζώνη. Στην ΕΕ δεν είμαστε δεδομένοι. Έχουμε τεράστιες δυνατότητες διαπραγμάτευσης που η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε.
5. Πρέπει να γίνει επαναδιαπραγμάτευση του χρέους. Όμως ούτε η κυβέρνηση Παπανδρέου, ούτε μία κυβέρνηση της ΝΔ, έχουν την ικανότητα να το κάνουν.
6. Αν εφαρμοστεί «θεραπεία σοκ» για τα δημοσιονομικά στην Ελλάδα, θα παγώσει η οικονομία. Με την προσφυγή στο μηχανισμό στήριξης υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο για νέα μέτρα.
7. Το πολιτικό σκηνικό είναι ξεπερασμένο. Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εκλογές δείχνει την αλλαγή τοπίου. Η χώρα χρειάζεται μία άλλη πλειοψηφία, η οποία είναι δυνατή. Προς αυτό το σημείο κατευθύνομαι.
8. Η Αριστερά καλείται από την ιστορία. Πρέπει να ζητήσει δημοψήφισμα για το Σύμφωνο Σταθερότητας, να ζητήσει να φύγει η κυβέρνηση και να προσεγγίσει με μετωπικές δράσεις το χώρο του ΠΑΣΟΚ. Ο κοινωνικός χώρος της Αριστεράς δεν είναι αρκετός.
9. Δεν έχω δει κανένα Λαφοντέν στο ΠΑΣΟΚ. Όμως είναι πολύς ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ και οι πρώην οπαδοί του που θέλουν να ακούσουν το λόγο της Αριστεράς.
10. Όσοι συνδέουν την τρομοκρατία με το Δεκέμβρη δεν έχουν καταλάβει τίποτα. Το να συγκρίνει κανείς ένα ομόθυμο και καθολικό κίνημα με μορφές τρομοκρατίας προσβάλλει τα παιδιά του κόσμου.
Έκρηξη στο κέντρο της Αθήνας πριν από 2 ώρες
Η έκρηξη σημειώθηκε στις 6.15 το πρωί στην οδό Χίου, πίσω από την πλατεία Καραισκάκη, και ανατίναξε αυτοκίνητο το οποίο, όπως φαίνεται από την φωτογραφία του Tvxs, βρισκόταν στη μέση του δρόμου.
Η έκρηξη προκλήθηκε από εκρηκτικό μηχανισμό ο οποίος βρισκόταν εντός κοινής πλαστικής σακούλας στη μέση του δρόμου, στην οποία ο οδηγός δεν έδωσε σημασία.
Οι επιβαίνοντες ήταν δύο, ένας άντρας και μια γυναίκα, και δε φέρονται να έχουν τραυματιστεί. Ο άντρας ήταν αλλοδαπός αλβανικής καταγωγής.
Υλικές ζημιές προξενήθηκαν σε παρακείμενα σταθμευμένα αμάξια και τζαμαρίες καταστημάτωνhttp://tvxs.gr/
Αυστραλέζα θυμάται το 1982 που το αεροπλάνο στο οποίο επέβαινε επληγη από τη στάχτη
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ
Οι οργισμένοι επιβάτες που πολιορκούν τα γκισέ αναχωρήσεων στο Αεροδρόμιο του Σίδνεϊ ζητώντας να πετάξουν για την Ευρώπη μπορεί να το ξανασκέφτονταν αν άκουγαν σήμερα την περιγραφή μιας επιβάτιδας ενός τζάμπο που πέταξε μέσα από ηφαιστειακή σκόνη το 1982 πάνω από την Ινδονησία.
Η Αυστραλέζα αυτή, η οποία ανέφερε στο ραδιοσταθμό μόνο το μικρό της όνομα, Αν, αφηγήθηκε πως είδε τα μέλη του πληρώματος να ...
γίνονται "άσπροι σαν πανί" όταν σταμάτησαν να λειτουργούν τρεις από τους τέσσερις κινητήρες του αεροπλάνου και το Boeing 747 της Singapore Airlines έκανε μια "βουτιά" 2.400 μέτρων πριν λειτουργήσει και πάλι ένας κινητήρας και το αεροπλάνο φτάσει "κούτσα-κούτσα" ως την Τζακάρτα.
"Βλέπαμε να βγαίνει κάτι σαν φωτιά από τους κινητήρες και στις δύο πλευρές -- κόκκινο και κίτρινο και μπλε", είπε η Αν στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο ABC. "Στο μεταξύ, οι αεροσυνοδοί και οι φροντιστές είχαν καθαρίσει στα γρήγορα τα πάντα, όλα τα φαγητά, και είχαν καθίσει, και έμοιαζαν εντελώς άσπροι -- άσπροι σαν πανί".
Κατά το επεισόδιο υπήρχαν στο αεροπλάνο 230 επιβάτες. Σημειώθηκε λίγες μόνον ημέρες αφού ένα Boeing 747 της British Airways με 240 επιβάτες είχε χάσει και τους τέσσερις κινητήρες του ενώ βρισκόταν σε απόσταση 150 χλμ. από το ηφαίστειο Γκαλουνγκούνγκ στο δυτικό άκρο της νήσου Ιάβας.
"Δεν πιστεύω πως έχω δει ποτέ μου τους φροντιστές άσπρους", θυμάται η Αν. "Απλώς καθόμασταν στις θέσεις μας. Ήξερα τι συνέβαινε επειδή ήμουν ταξιδιωτικός πράκτορας και γνώριζα τι είχε συμβεί στην British Airways".
Το αεροπλάνο της British Airways είχε κάνει "βουτιά" επί 16 λεπτά και είχε χάσει 7.500 μέτρα από το ύψος των 11.500 μέτρων που βρισκόταν πριν ο κυβερνήτης Έρικ Μούντι καταφέρει να κάνει τους κινητήρες, που είχαν γεμίσει με στάχτη, να λειτουργήσουν και πάλι.
Η Αν είπε ότι ο κυβερνήτης της πτήσης της ήταν εξίσου ψύχραιμος με τον Μούντι, καθώς δεν έδειξε την ανησυχία του όταν έχασε τους κινητήρες. "Ήταν πολύ Βρετανός και είπε, 'Κυρίες και κύριοι, δεν χρειάζεται να σας πω ότι αντιμετωπίζουμε κατάσταση ανάγκης' και συνέχισε περιγράφοντας πώς σταμάτησε δύο από τους κινητήρες και πώς οι άλλοι δύο λειτουργούσαν και θα προχωρούσε σε απόρριψη καυσίμων και θα προσγειωνόταν στην Τζακάρτα το συντομότερο δυνατόν. Και αυτό ακριβώς έκανε. Τρομάξαμε πολύ".
Οι οργισμένοι επιβάτες που πολιορκούν τα γκισέ αναχωρήσεων στο Αεροδρόμιο του Σίδνεϊ ζητώντας να πετάξουν για την Ευρώπη μπορεί να το ξανασκέφτονταν αν άκουγαν σήμερα την περιγραφή μιας επιβάτιδας ενός τζάμπο που πέταξε μέσα από ηφαιστειακή σκόνη το 1982 πάνω από την Ινδονησία.
Η Αυστραλέζα αυτή, η οποία ανέφερε στο ραδιοσταθμό μόνο το μικρό της όνομα, Αν, αφηγήθηκε πως είδε τα μέλη του πληρώματος να ...
γίνονται "άσπροι σαν πανί" όταν σταμάτησαν να λειτουργούν τρεις από τους τέσσερις κινητήρες του αεροπλάνου και το Boeing 747 της Singapore Airlines έκανε μια "βουτιά" 2.400 μέτρων πριν λειτουργήσει και πάλι ένας κινητήρας και το αεροπλάνο φτάσει "κούτσα-κούτσα" ως την Τζακάρτα.
"Βλέπαμε να βγαίνει κάτι σαν φωτιά από τους κινητήρες και στις δύο πλευρές -- κόκκινο και κίτρινο και μπλε", είπε η Αν στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο ABC. "Στο μεταξύ, οι αεροσυνοδοί και οι φροντιστές είχαν καθαρίσει στα γρήγορα τα πάντα, όλα τα φαγητά, και είχαν καθίσει, και έμοιαζαν εντελώς άσπροι -- άσπροι σαν πανί".
Κατά το επεισόδιο υπήρχαν στο αεροπλάνο 230 επιβάτες. Σημειώθηκε λίγες μόνον ημέρες αφού ένα Boeing 747 της British Airways με 240 επιβάτες είχε χάσει και τους τέσσερις κινητήρες του ενώ βρισκόταν σε απόσταση 150 χλμ. από το ηφαίστειο Γκαλουνγκούνγκ στο δυτικό άκρο της νήσου Ιάβας.
"Δεν πιστεύω πως έχω δει ποτέ μου τους φροντιστές άσπρους", θυμάται η Αν. "Απλώς καθόμασταν στις θέσεις μας. Ήξερα τι συνέβαινε επειδή ήμουν ταξιδιωτικός πράκτορας και γνώριζα τι είχε συμβεί στην British Airways".
Το αεροπλάνο της British Airways είχε κάνει "βουτιά" επί 16 λεπτά και είχε χάσει 7.500 μέτρα από το ύψος των 11.500 μέτρων που βρισκόταν πριν ο κυβερνήτης Έρικ Μούντι καταφέρει να κάνει τους κινητήρες, που είχαν γεμίσει με στάχτη, να λειτουργήσουν και πάλι.
Η Αν είπε ότι ο κυβερνήτης της πτήσης της ήταν εξίσου ψύχραιμος με τον Μούντι, καθώς δεν έδειξε την ανησυχία του όταν έχασε τους κινητήρες. "Ήταν πολύ Βρετανός και είπε, 'Κυρίες και κύριοι, δεν χρειάζεται να σας πω ότι αντιμετωπίζουμε κατάσταση ανάγκης' και συνέχισε περιγράφοντας πώς σταμάτησε δύο από τους κινητήρες και πώς οι άλλοι δύο λειτουργούσαν και θα προχωρούσε σε απόρριψη καυσίμων και θα προσγειωνόταν στην Τζακάρτα το συντομότερο δυνατόν. Και αυτό ακριβώς έκανε. Τρομάξαμε πολύ".
Όταν η τροφή που τρώει το αγαπημένο σας ζωάκι έχει δοκιμαστεί επάνω σε άλλα ζώα ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑi ΝΟΣΤΙΜΗ!!
Ξέρατε πως πολλές από τις καλές, θρεπτικές και πανάκριβες τροφές που βρίσκουμε στα ράφια των petshop και των σουπερμάρκετ δεν είναι τόσο αθώες όσο φαίνονται! Εκατοντάδες σκυλιά και γάτες έχουν υποφέρει τα πειράματα των "ερευνητικών κλινικών" των μεγάλων εταιρειών που παράγουν τροφές για κατοικίδια και στη συνέχεια πέθαναν σε αιχμαλωσία...
Δείτε το παρακάτω βίντεο!
Προσοχή! Ακολουθούν σκληρές εικόνες!
http://www.youtube.com/watch?v=WucllIFy9iU
Μην αγοράζετε τροφές των παρακάτω εταιρειών και καιρός είναι όσοι φιλόζωοι διατηρούν κάποιο κατάστημα με είδη ζώων να τις κατεβάσουν από τα ράφια τους!
- IAMS / Eukanuba - Procter & Gamble
- Hills Science Diet - Colgate Palmolive
- Nestlé Purina/Friskies: Alpo, Bonio, Felix, Go Cat, Gourmet, Omega Complete, Proplan, Spillers, Vital Balance, Winalot.
- Pedigree, Masterfoods (Mars Inc): Bounce, Cesar, Chappie, Frolic, James Wellbeloved, Katkins, Kitekat, Pal, Pedigree Chum, Royal Canin, Sheba, Techni-cal (US & Canada), Whiskas.
http://trupokarudos.blogspot.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)