Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ-ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΕΣΩΣΕ ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΟΥ

Υπάρχει και η άλλη Αθήνα.....


Μια βόλτα στην καρδιά της Αθήνας, στην περιοχή της Πλάκας, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο εξελίχθηκε για την επτάχρονη κόρη μου και τον ενδεκάχρονο γιο μου σε μάθημα φυσικής ιστορίας. Και τι δεν είδαν εκεί: πεταλούδες, σαλιγκάρια, σπουργίτια, δεκαοχτούρες... Εως και ένας κοκκινολαίμης πέταξε κάποια στιγμή μπροστά στα μάτια μας. Μάλιστα, ο γιος μου- με τον μίνι οδηγό της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας στο χέρι- επέμενε ότι είδε στην κουφάλα ενός δέντρου το λοφίο ενός τσαλαπετεινού.

Πράγματι, επικοινωνώντας αργότερα με τη συντονίστρια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης δράσεων της Ορνιθολογικής Εταιρείας κυρία Ρούλα Τρίγκου, επιβεβαίωσα ότι στην Ακρόπολη υπάρχουν τσαλαπετεινοί. Μάλιστα στην ευρύτερη περιοχή, που περιλαμβάνει τον λόφο του Φιλοπάππου και την Αρχαία Αγορά, έχουν καταγραφεί 88 είδη πουλιών, εκ των οποίων τα 26 αναπαράγονται εκεί και τα 25 θεωρούνται απειλούμενα. Οπως αναφέρει ο βιολόγος-περιβαλλοντολόγος και διευθυντής της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Φύσης κ. Μ.Γκαίτλιχ, εκεί μπορεί επίσης να συναντήσει κανείς 15 είδη πεταλούδων, καθώς και μια πλούσια χλωρίδα με σπάνια ενδημικά φυτά.

Η Αττική ακόμη και σήμερα διατηρεί ίχνη άγριας ζωής και στις πιο πυκνοδομημένες γειτονιές της. Ορισμένα είδη προσαρμόστηκαν και δημιούργησαν νέα οικοσυστήματα στο αστικό περιβάλλον. Κτίρια, παλαιά και νέα, άλση και πλατείες, αρχαιολογικοί χώροι, παρτέρια, αλάνες, ο κήπος του σπιτιού μας, η βεράντα μας αποτελούν τους αστικούς βιοτόπους οι οποίοι φιλοξενούν σημαντικά είδη χλωρίδας και πανίδας.
«Απορροφημένοι από τις απαιτήσεις της καθημερινότηταςδεν συνειδητοποιούμε ότι συνυπάρχουμε με πολλούς άλλους ζωντανούς κόσμους και μικρόκοσμους» λέει ο κ. Γκαίτλιχ. Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα από τα πιο σπάνια φυτά της Ακρόποληςφύεται αποκλειστικά εκεί και πουθενά αλλού στον κόσμο- είναι η Μicromeria acropolitana, ένα μικρό πολυετές φυτό με ροζ λουλούδια.

«Στο λεκανοπέδιο της Αττικήςοι περιοχές με φυσική βλάστηση ξεπροβάλλουν σαν... νησιά σε μια θάλασσα τσιμέντου. Μικρά και μεγάλα, με ποικίλη εμφάνιση, τα “νησιά” αυτά- λόφοι, πάρκα και αρχαιολογικοί χώροι- είναι οάσεις ζωής ανάμεσα στον αφιλόξενο τσιμεντένιο περίγυρο» τονίζει η κυρία Τρίγκου. Οι «αστικοί» αυτοί βιότοποι έχουν πολύ μεγάλη αξία για την άγρια ζωή. Γι΄ αυτό ακόμη και το πιο μικρό πάρκο είναι σημαντικό.

Η άγρια ζωή στις πόλεις «εμπλουτίζεται» συχνά και από τους ίδιους τους κατοίκους. Ξένα είδη, τα οποία ξεκίνησαν ως οικόσιτα και απελευθερώθηκαν στο περιβάλλον τυχαία όταν ξέφυγαν ή εγκαταλείφθηκαν από τους κατόχους τους, έχουν προστεθεί τα τελευταία χρόνια στα ενδημικά. Οι πράσινοι παπαγάλοι δεν είναι... Αθηναίοι, αλλά έχουν σχηματίσει ολόκληρες αποικίες 80-100 πουλιών στη Γλυφάδα, στη Φιλοθέη, στο Πάρκο «Α. Τρίτσης» κ.α. Αλλα ζώα, όπως οι γκρίζοι σκίουροι που τους έφεραν κάποιοι από την Αμερική, ζουν πλέον ελεύθεροι σε δέντρα στο Μαρούσι.

Η Ορνιθολογική υλοποιεί ειδικά προγράμματα για την προστασία και την ανάδειξη των αδόμητων χώρων, την καταγραφή των κοτσυφιών στην Αθήνα (σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση ΑΝΙΜΑ), καθώς και πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Πάρκο «Α. Τρίτσης» για τα πουλιά στην πόλη.ΤΟ ΒΗΜΑ 23/5/10

Πόλεμος για το μεσαίο όνομα του Ομπάμα

ΧΟΥΣΕΙΝ

Πόλεμος έχει ξεσπάσει στο εκπαιδευτικό συμβούλιο του Τέξας για το αν θα πρέπει να συμπεριληφθεί το μεσαίο όνομα του Ομπάμα στα βιβλία ιστορίας. Το όνομα του προέδρου και αναφορές σε αυτόν θα μπουν στα επόμενα βιβλία ιστορίας αλλά προς το παρόν δεν ξέρομε αν θα μπει ολόκληρο το όνομα, γιατί ώς γνωστόν το όνομα του ειναι Barack Hussein Obama. Το μεσαίο όνομα ομως προκαλεί περίεργα συναισθήματα σε πολλούς για αυτό και σκέφτονται να μην το συμπεριλάβουν, κάποιοι όμως διαφωνούν

"Καταγγελία από το σύλλογο εκτάκτων αρχαιολόγων"

"Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ

ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΩΝ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ Θ. ΤΖΑΚΡΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Μετά τις πρόσφατες καταγγελίες της εφημερίδας «Αποκαλύψεις», που είδαν το φως της δημοσιότητας για τις προσλήψεις 36 συγγενών και συγχωριανών της Υφυπουργού Εσωτερικών κας Θεοδώρας Τζάκρη στο...
Μουσείο Πέλλας μετά από παρέμβαση της Υφυπουργού, γεννώνται ερωτηματικά σχετικά με τη διαφάνεια και την αξιοκρατία που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση σχετικά με τις προσλήψεις στο Δημόσιο Τομέα.

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακάλεσε στις 11/1/2010 την προκήρυξη 2.584 θέσεων έκτακτου προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου (ωρομίσθιου προσωπικού). Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Γ. Γραμματεία του ΥΠΠΟΤ στις 13/1/2010, «η απόφαση ελήφθη μετά τη διαπίστωση αρρυθμίων και αποκλίσεων από τις σαφείς οδηγίες που έδωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου … η Γενική Γραμματέας Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ανακοίνωσε … την ανάκληση όλων των προκηρύξεων και την επαναπροκήρυξη των θέσεων με νέα διαδικασία. ... Η διαδικασία αυτή προφανώς θα παρατείνει τα προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες, οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία για τρεις τουλάχιστον εβδομάδες ακόμα, πλην όμως εκτιμήθηκε ότι το μείζον αγαθό είναι η διασφάλιση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, την οποία η Κυβέρνηση εννοεί να εφαρμόσει απαρέγκλιτα».

Παρόλα αυτά, η εφημερίδα αναφέρεται σε καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν λαθροχειρίες στην τελική κατάταξη του πίνακα, με αποτέλεσμα ημέτεροι υποψήφιοι να μοριοδοτηθούν για προσόντα που δεν είχαν, όπως πτυχία, πολυτεκνία κ.α., αφήνοντας έξω από τον διαγωνισμό πρόσληψης υποψήφιους που πραγματικά είχαν τα προσόντα.

Γίνεται αντιληπτό ότι η εφαρμογή στις προκηρύξεις κριτηρίων μοριοδότησης που προβλέπει ο νόμος περί ΑΣΕΠ, χωρίς όμως ο έλεγχος να διενεργείται από το ΑΣΕΠ, δεν εξασφαλίζει την απαιτούμενη διαφάνεια και αξιοκρατία. Πόσο μάλλον, όταν τα κριτήρια είναι αποτέλεσμα «κοπτοραπτικής» νόμων, μπερδεμένα και θολά. Για παράδειγμα, η πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού στο ΥΠΠΟΤ (ανάμεσά τους και των αρχαιολόγων) γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18 του νόμου 2190/1994 όπως ισχύει (νόμος Ραγκούση), όπως μας πληροφορούν οι ίδιες οι προκηρύξεις του ΥΠΠΟΤ. Όμως, τα κριτήρια πρόσληψης που αναφέρονται στις προκηρύξεις ουδεμία σχέση έχουν με τα κριτήρια του παραπάνω νόμου. Επισημαίνουμε επίσης ότι το συγκεκριμένο προσωπικό, όπως αναφέρει η Γ. Γραμματέας στην ίδια ανακοίνωσή της, «…εξαιρούνταν από τη διαδικασία των προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π. η πρόσληψη του προσωπικού που απαιτείται να κατέχει εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία για εκτέλεση εργασιών συναφών με την πολιτιστική μας κληρονομιά (π.χ. ανασκαφές αρχαιολογικών χώρων, αναστηλώσεις μνημείων, συντηρήσεις αρχαιοτήτων ή έργων τέχνης κλπ)». Για τον ίδιο λόγο έχουμε εξαιρεθεί και από τον πρόσφατο νόμο Ραγκούση, τον οποίο υποτίθεται ότι εφαρμόζουν στις προκηρύξεις!

Κατ’ αρχήν, είναι αναγκαίο να οριστούν ορθολογικά και δίκαια κριτήρια, που δεν θα απαξιώνουν την εμπειρία και τις γνώσεις, εξασφαλίζοντας την αξιοκρατία. Όποια κριτήρια όμως και να οριστούν, δεν θα έχουν καμία σημασία αν δεν διασφαλιστεί πρώτα η διαφάνεια στις διαδικασίες, με πλήρη δημοσιοποίηση των καταλόγων με όλα τα προσόντα και τα μόρια των υποψηφίων, κάτι που δεν γίνεται καθόλου για το επιστημονικό προσωπικό. Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει από το Υπουργείο να συζητήσουμε το θέμα των κριτηρίων, ώστε αυτά να θεσμοθετηθούν και να μπει μια τάξη στις προσλήψεις, αλλά ακόμα περιμένουμε το νομικό σύμβουλο του κ. Γερουλάνου να μας συναντήσει.

Αν δεν αλλάξει κάτι για την βελτίωση των διαδικασιών, η αξιοκρατία μοιάζει με ανέκδοτο…

Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Χριστίνα Θεοδωροπούλου Παναγιώτης Κουτής

Με 2 άρθρα του "φωτιά" κάνει λόγο στην Ελλάδα το περιοδικό New Statesman της Βρετανίας

"Να ακολουθήσουν το παράδειγμα των Ελλήνων που αντιστέκονται στα σχέδια του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος.."
καλεί τους Βρετανούς πολίτες ο αρθρογράφος του περιοδικού .
Στο άρθρο με τίτλο «Οι αιρετικοί Έλληνες προσφέρουν ελπίδα», ο συντάκτης χαρακτηρίζει την κρίση στην Ελλάδα ως...
"προϊόν ενός grottesque χρηματοπιστωτικού συστήματος το οποίο βρίσκεται επίσης σε κρίση".

Χαρακτηρίζει δε την Ελλάδα ως μικρόκοσμο ενός σύγχρονου ταξικού πολέμου.
"Αυτό που είναι διαφορετικό στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι έχει ζήσει εισβολές, ξένη κατοχή, στρατιωτική δικτατορία και λαϊκή αντίσταση και οι απλοί πολίτες δεν υποκύπτουν στο διεφθαρμένο κορπορατισμό που κυριαρχεί στην ΕΕ",
τονίζει ο συντάκτης.

Κάνει επίσης λόγο για μια "επικών διαστάσεων κλοπή" σε βάρος της Ελλάδας, επικρίνοντας τράπεζες, οίκους αξιολόγησης, το ΔΝΤ και την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο εξωφυλλο του αναφερει :
"Η Ελλάδα σήμερα, η Βρετανία η επόμενη.
έρχεται - σύντομα το χρέος, οι περικοπές και οι ταραχές""

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Γράμμα προς Υποψήφιο Πρύτανη: Open e-learning 2.0 και Ελληνικό Πανεπιστήμιο

Αξιότιμε Κύριε Καθηγητά,

Με αφορμή την υποψηφιότητά σας για το αξίωμα του Πρύτανη, σας κοινοποιώ μερικές σκέψεις και συναφή ερωτήματα, επιθυμώντας να πληροφορηθώ τις απόψεις σας για την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιό μας.

συνεργασία   μάθηση διά βίου ομότιμη άτυπη εκπαίδευση

Η βασική πρόταση

Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, «το ελληνικό πανεπιστήμιο όπως το ξέραμε έχει κλείσει τον κύκλο του» [1]. Ο τομέας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έντονες αντιφάσεις, δυσχέρειες και προοπτικές. Τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα εάν αποκτήσουν εξωστρεφή προσανατολισμό έχουν την ευκαιρία με έξυπνες στρατηγικές να μετασχηματιστούν σε καινοτόμα κέντρα μάθησης με ανταγωνιστικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και αριστείας, πόλοι έλξης για σπουδαστές από όλο τον κόσμο αξιοποιώντας τους διαχρονικά άριστες διπλωματικούς και πολιτιστικούς δεσμούς του Ελληνισμού.

Η τέλεια καταιγίδα

Η συγκυρία για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι μοναδική. Από τη μία χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) παρέχουν -για περατό χρονικό διάστημα- εργαλεία για την ταχεία ανάπτυξη καινοτόμων, αποτελεσματικών υπηρεσιών και την υλοποίηση των στρατηγικών στόχων. Παράλληλα, η εξέλιξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας με την παράλληλη ωρίμανση των εργαλείων εκπαίδευσης εξ’ αποστάσεως και συνεργατικής, κοινωνικής μάθησης (collaborative social learning) επιτρέπουν τον ευέλικτο σχεδιασμό και εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων υβριδικής μάθησης (blended learning) που θα μετασχηματίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στις αίθουσες για να την καταστήσουν ενδιαφέρουσα, ελκυστική, διασκεδαστική, αποτελεσματική, ελεύθερη από χρονικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς, αυξάνοντας τελικά την προσέλευση και την ικανοποίηση των σπουδαστών. Κατά τον ίδιο τρόπο είναι εφικτή η ανάπτυξη και προσφορά ανοιχτών υπηρεσιών διά βίου μάθησης μέσω διαδικτύου για διαρκώς διευρυνόμενα ακροατήρια, εκπληρώνοντας έτσι μια βασικά συνιστώσα της κοινωνικής αποστολής του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου. Θεσμοί όπως ο ακροατής πανεπιστημιακών μαθημάτων [2] αξίζουν να αναδειχθούν και να αναβαθμιστούν με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Οικονομική κρίση και E-learning

Η προοπτική ενός πολύπλευρου «ψηφιακού ανοίγματος» με την ελεύθερη διάθεση υπηρεσιών και ψηφιακών υποδομών του Πανεπιστημίου προς την κοινωνία αποκτά αυξανόμενη κοινωνική αξία σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και αυξημένης ανεργίας. Παράλληλα, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών υπηρεσιών εξ’ αποστάσεως ή υβριδικής μάθησης (blended learning) υψηλής ποιότητας οι οποίες θα απευθύνονται σε διαφοροποιημένα ακροατήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό μπορεί να εξεταστεί ως πηγή ανεύρεσης πρόσθετων πόρων στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία.

E-learning και Ελληνικό Πανεπιστήμιο

Συνυπολογίζοντας τις παραπάνω τάσεις, καθώς και εθνικές ιδιαιτερότητες όπως η γεωγραφική διασπορά του Ελληνισμού ανά τον κόσμο, η τυπική και άτυπη τηλεκπαίδευση είναι επόμενο να αποτελεί βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής πολιτικής όλων των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Προκειμένου το Πανεπιστήμιό μας να διακριθεί σε παγκόσμιο επίπεδο είναι κρίσιμο στην αξιολόγηση και τον σχεδιασμό υπηρεσιών και προγραμμάτων του να συνυπολογιστεί και να αποτιμηθεί η έως τώρα διεθνής εμπειρία. Η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης ανοιχτού λογισμικού e-class πρέπει να αξιοποιηθεί αλλά ως ένα τμήμα της συνολικής στρατηγικής e-learning του πανεπιστημίου. Η συνάντηση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας με τις θεωρητικές επιστήμες μπορεί υπό προϋποθέσεις να οδηγήσει στην αναγέννηση και αναζωογόνηση κλάδων όπως η φιλοσοφία, η φιλολογία και η θεολογία και να τις καταστήσει «εξαγώγιμες» υπηρεσίες γνώσης.

Το παρόν μοντέλο διεξαγωγής τηλεκπαίδευσης σε εικονικά περιβάλλοντα μάθησης (virtual learning environments – vle) ή περιβάλλοντα διαχείρισης μάθησης (learning management systems – lms) γνωστό και ως 1.0 συμπληρώνεται από τις καινοτόμες εκπαιδευτικές εφαρμογές

  • εργαλείων του συνεργατικού διαδικτύου (web 2.0),
  • τρισδιάστατων εικονικών κόσμων (3d virtual worlds),
  • κινητής μάθησης (m-learning) και
  • άτυπης μάθησης (informal learning) μέσω κοινωνικών δικτύων (social networks) αλλά και
  • της παιγνιώδους μάθησης (game-based learning).

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα πλαίσιο ανάπτυξης ανοιχτής διά βίου μάθησης 2.0 (open ) το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές ανάγκες της μετά-βιομηχανικής κοινωνίας του 21ου αιώνα που ζούμε.

Αξιότιμε κύριε Καθηγητά,

Εκτιμώ ότι ο έγκαιρος και ορθός συνυπολογισμός του δυναμικού του ανοιχτής διά βίου μάθησης 2.0 τόσο στην ανάπτυξη και βελτίωση των διοικητικών υπηρεσιών όσο και της εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας του Πανεπιστημίου Πατρών με την αξιοποίηση του υψηλού επιπέδου υπηρετούντος προσωπικού μπορούν να καταστήσουν το Πανεπιστήμιό μας σε ορατό χρονικό διάστημα σε πρωτοπόρο. Προς αυτή την κατεύθυνση θα ήθελα να διατυπώσω τα παρακάτω συγκεκριμένα ερωτήματα.

α. Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και Ανοιχτή Εκπαίδευση

  1. Προς ποιο κοινό εκτιμάτε ότι πρέπει να είναι ανοιχτό το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο και με ποιους συγκεκριμένους τρόπους;
  2. Πως θα αντιμετωπίζατε την ενθάρρυνση ελεύθερης διάθεσης ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού προς κάθε ενδιαφερόμενο όπως π.χ. μέσω της πλατφόρμας eclass;
  3. Ποια η θέση σας για την χρήση αδειών Creative Commons [6] στο Πανεπιστήμιο;
  4. Πως αντιμετωπίζετε πρακτικές ζωντανής μετάδοσης ή και καταγραφής πανεπιστημιακών παραδόσεων και αναρτήσεως τους στο Διαδίκτυο κατά τη διεθνή πρακτική του YouTube Edu [7] Academic Earth [8];
  5. Πιστεύετε ότι το Πανεπιστήμιό μας θα έπρεπε να εξετάσει την συμμετοχή του σε ακαδημαϊκά δίκτυα που προάγουν την ανοιχτή εκπαίδευση όπως το Open Courseware Consortium [9];

    β. Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διά Βίου Μάθηση
    .
  6. Εκτιμάτε ότι το Πανεπιστήμιό μας πρέπει να αποκτήσει μια στρατηγική αξιοποίησης της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και για την βελτίωση των υπαρχόντων υπηρεσιών και την ανάπτυξη νέων;
  7. Δεδομένου ότι πάνω από 2 εκατομμύριο Έλληνες διαθέτουν παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα [10] εκτιμάτε ότι το Πανεπιστήμιό μας χρειάζεται να αποκτήσει στρατηγική αξιοποίησης των κοινωνικών δικτύων;
  8. Πόσο σημαντική θεωρείτε την καλλιέργεια μιας ανοιχτής κουλτούρας ελεύθερης, συνεργατικής και ομότιμης μάθησης μεταξύ των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας ως κρίσιμη δεξιότητα στον 21ο αιώνα [11] ; Πως πιστεύετε ότι μπορούμε να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση με την βοήθεια της εκπαιδευτικής τεχνολογίας;
  9. Δεδομένης της ταχύτητας παραγωγής νέας γνώσης και της ανάγκης τακτικής επικαιροποίησης και εμπλουτισμού των δεξιοτήτων όλων μας [12], πιστεύετε ότι χρειάζεται μια νέα δομή για να υλοποιεί την εσωτερική εκπαίδευση και διά βίου μάθηση του προσωπικού όλων των βαθμίδων του Πανεπιστημίου όπως π.χ. μια διεύθυνση εκπαίδευσης ή ένα κέντρο εκπαιδευτικής αριστείας κατά τα διεθνή πρότυπα;

Με τιμή και ειλικρινές ενδιαφέρον,

Υ.Γ.

Το παρόν γράμμα απηχεί προσωπικές απόψεις.
Πρόσθετο υλικό, παραπομπές, πληροφορίες και δημόσια συζήτηση για τις πρυτανικές εκλογές στο Πανεπιστήμιο Πατρών διεξάγεται στο twitter στο hashtag #upatras

ΦΟΒΕΡΟΣ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ!!!

Υποβιβασμός της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα.



Διαβάστε με προσοχή την ανοιχτή επιστολή του Γεωργίου Π. Παύλου, Αναπληρωτή Καθηγητή Πολυτεχνικής Σχολής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στη Θάλεια Δραγώνα.


Ξάνθη, 13 Μαΐου 2010

Προς την
Ειδική Γραμματέα
Παιδείας Ομογενών και
Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
κ. Θάλεια Δραγώνα


Θέμα: Ο εμπαιγμός της Θράκης και της Ελλάδας από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας: Εκπαιδευτική τουρκοποίηση της Θράκης, βίαιος εκτουρκισμός των Πομάκων και των Τσιγγάνων, Υποβιβασμός της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα


Αξιότιμη κυρία Γραμματεύ, αγαπητή κυρία συνάδελφε Θάλεια Δραγώνα,

Οι πρόσφατες δηλώσεις σας όσον αφορά στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη συνιστούν δυστυχώς εμπαιγμό της Θράκης και της Ελλάδας, ιδίως σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο για την πατρίδα μας.
Είτε αγνοείτε την πραγματικότητα της Θράκης, είτε αδιαφορείτε εάν η Θράκη κυπροποιηθεί ή γκριζοποιηθεί, είτε δεν γνωρίζουμε τι άλλο επιδιώκετε.Εκτός βέβαια, εάν όσοι επί δεκαετίες αγωνιζόμαστε προκειμένου η Θράκη να μείνει ελληνικός τόπος, σεβόμενοι βεβαίως απολύτως τις μειονοτικές ομάδες και την μουσουλμανική κοινωνία (τουρκογενή, πομακική, τσιγγάνικη) αλλά και έχοντας πραγματικό ενδιαφέρον δημιουργίας πνεύματος αληθινής ελληνοτουρκικής φιλίας, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τον τρόπο με τον οποίο σκέπτεσθε και ενεργείτε και, κατά συνέπεια, σας αδικούμε.
Προσωπικά είμαι θιασώτης μιας πραγματικής φιλίας και συνεργασίας Ελλάδας και Τουρκίας, την οποία και υπηρετώ, όχι όμως εις βάρος της Ελλάδας και των ιστορικών της δικαιωμάτων.
Επιπλέον, θα μπορούσα να είμαι επιεικής μαζί σας, ερμηνεύοντας την όλη στάση σας ως μια προσπάθεια άμβλυνσης του όποιου φανατισμού στις σχέσεις των δύο χωρών. Όμως, ακόμη κι αν εσείς σκοπεύετε σε κάτι τέτοιο, τα αποτελέσματα θα είναι αντίθετα από τους επιδιωκόμενους στόχους σας, επειδή σας διαφεύγουν πολλές άλλες παράμετροι του ζητήματος και επειδή πιστεύετε στο αλάθητο της γνώσης σας και της επιστημονικής - ή καλύτερα ιδεολογικής σας θεώρησης.
Πιστέψτε με αληθινά, θα ήθελα να σφάλλω στην εκτιμήσεις μου και πραγματικά εσείς να ωφελήσετε την Θράκη και την Ελλάδα. Όμως μέχρι να αντιληφθώ κάτι τέτοιο είμαι υποχρεωμένος να σας υποδείξω δημοσίως τα λάθη σας, αφού κάθε επίμονη προσωπική παρότρυνση απέβει μάταιη και δεν εισακούσθηκε. Εάν σφάλλω στις εκτιμήσεις μου, να είστε σίγουρη ότι θα είμαι ο πρώτος που δημοσίως θα σας συγχαρώ για τα επιτεύγματά σας και θα σας ζητήσω συγγνώμη πάλι δημοσίως. Πριν όμως συμβεί αυτό η ακαδημαϊκή μου ευθύνη με αναγκάζει να λύσω τη σιωπή μου και να μιλήσω δημοσίως για κρίσιμα εθνικά θέματα, όπως έπραξα και με προηγούμενες δύο επιστολές μου προς την ηγεσία της ελληνικής Πολιτείας.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ως υπεύθυνο κυβερνητικό στέλεχος, ότι στη Θράκη τα τελευταία χρόνια επιχειρείται βίαιος και αντιδημοκρατικός εκτουρκισμός όλων των Ελλήνων μουσουλμάνων πολιτών. Το βάρος εδώ πέφτει στο βίαιος και αντιδημοκρατικός, διότι είναι αυτονόητο ότι σεβόμεθα κάθε ελεύθερα εκφραζόμενο εθνικό αυτοπροσδιορισμό. Ένας Πομάκος ή ένας Τσιγγάνος στη Θράκη ή όπου αλλού, μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται ατομικά ως Τούρκος, όχι όμωςσυλλογικά.

Στις δηλώσεις σας, κατά την πρόσφατη επίσκεψή σας στην Ξάνθη τον Μάρτιο, περί δίγλωσσων νηπιαγωγείων,
ναι μεν μιλάτε για χρήση της μητρικής γλώσσας και αυτό είναι προς τιμήν σας, αλλά -και εδώ είναι όλο το πρόβλημα και το ιστορικό σας λάθος με συνέπειες τεράστιες- διευκρινίζετε, εφ' όσον αυτό ζητηθεί από τα ίδια τα μέλη της μειονότητας.
Δεν είναι δηλαδή αυτονόητη η χρήση της μητρικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία; Γιατί θα πρέπει τα παιδιά στο νηπιαγωγείο να μάθουν μια γλώσσα ξένη της μητρικής τους και όχι μόνον την ελληνική και την μητρική τους; Δεν είναι αυτονόητο ότι το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να γνωρίζει τη μητρική γλώσσα κάθε μαθητή και να πράττει δεόντως στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη στιγμή που υπάρχει πληθώρα μελετών όπου προσδιορίζεται σαφώς η γλωσσική κατάσταση της μειονότητας; Τι νόημα, λοιπόν, έχει και που αποσκοπεί η διατύπωσή σας, η οποία καθιστά ζητούμενο το αυτονόητο;

Παράλληλα, ενώ αναφέρεστε στην πιθανή εισαγωγή της πομακικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, εάν αυτό ζητηθεί, αγνοείτε τελείως την ύπαρξη τσιγγάνικης γλώσσας και παραβλέπετε τους τσιγγάνους, μουσουλμάνους ή μη, που αποτελούν σχεδόν το ένα τρίτο της μουσουλμανικής κοινωνίας της Θράκης.
Λέτε, δηλαδή επί της ουσίας, ότι τα παιδιά της μη τουρκόφωνης μουσουλμανικής κοινωνίας θα διδάσκονται την τουρκική γλώσσα από το νηπιαγωγείο, εκτός βέβαια εάν ζητηθεί κάτι άλλο από την ίδια την μειονότητα. Πώς, όμως, θα ζητηθεί ό,τι ζητηθεί; Σίγουρα με κάποιο τρόπο αντικειμενικό και μετρήσιμο. Στο σημείο αυτό διαπράττετε μέγιστο και ιστορικό σφάλμα που θα πυροδοτήσει ανήκουστες πλέον διεκδικήσεις στη Θράκη, έξω από κάθε λογική, δίκαιη και σύμφωνη προς το διεθνές δίκαιο διαχείριση μειονοτικών θεμάτων.
Διότι, όπως γνωρίζετε πολύ καλά -ή θα πρέπει να γνωρίζετε- η μη τουρκόφωνη μουσουλμανική κοινωνία της Θράκης ευρίσκεται εγκλωβισμένη -με την ανοχή της ελληνικής Πολιτείας δυστυχώς- στον ασφυκτικό κλοιό του τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής, το οποίο λειτουργεί ως άτυπο τουρκικό Υπουργείο Θράκης. Μοιραία, επομένως, τα μέλη της θα ζητήσουν ό,τι της υπαγορευθεί από αυτό και όχι ό,τι πραγματικά θα ήθελαν τα ίδια.
Επιπλέον, είναι σαφές ότι ανοίγετε έτσι κατ' ουσίαν τον δρόμο τουρκοποίησης από την νηπιακή ηλικία των δύο τρίτων της μουσουλμανικής κοινωνίας που περιλαμβάνουν Πομάκους και Τσιγγάνους.

Με την απόφασή σας αυτή, θέτετε, όσον αφορά εκπαιδευτικά ζητήματα στη Θράκη, -ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου- για πρώτη φορά τις βάσεις για την μελλοντική νομιμοποίηση του δημοψηφίσματος ως μέσον έκφρασης των διαφόρων αιτημάτων από πλευράς της μουσουλμανικής κοινωνίας της Θράκης προς την ελληνική Πολιτεία.
Εάν δεν την ακυρώσετε άμεσα, ανοίγετε τον δρόμο για την σταδιακή και άτυπη διχοτόμηση της Θράκης, αρχής γενομένης από την εκπαίδευση. Ανοίγετε ουσιαστικά τον δρόμο για να φθάσουμε -και ίσως όχι πολύ αργά- στο «δημοψήφισμα» όχι μόνο για τη γλώσσα των νηπιαγωγείων αλλά και για όποια άλλη μορφή απόφασης που θα αφορά στη μουσουλμανική μειονότητα στην Θράκη.
Επιπλέον, φανταστείτε, με τη φιλοσοφία που ακολουθείτε, να αρχίσει το σύνολο των μουσουλμάνων πολιτών στην Ελλάδα να διεκδικεί όσα εσείς σχεδιάζετε στην Θράκη. Τότε θα έχουμε διάλυση και ποιοτική μεταβολή της ιδιοσυστασίας της ελληνικής Πολιτείας. Γι' αυτό, εάν δεν αλλάξετε άμεσα τη στάση σας αυτή, θα καταστείτε τραγική προσωπικότης για την μελλοντική ιστορία όχι μόνον της Θράκης αλλά και ολόκληρης της Ελλάδος.

Συμπληρωματικά προς τα ανωτέρω, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι εδώ στη Θράκη σφυρηλατείται βήμα προς βήμα υπό τα βλέμματα και την ανοχή της ελληνικής Πολιτείας η δημιουργία κράτους εν κράτει. Αυτό είναι που εσείς έρχεσθε με την πρόσφατη δήλωσή σας να ενθαρρύνετε και να ενισχύσετε. Για να σας βοηθήσω ακόμη περισσότερο, σας αναφέρω τα πρακτικά Συνδιάσκεψης «Τούρκων της Δυτικής Θράκης» στην Κωνσταντινούπολη, τον Σεπτέμβριο του 2006, στα οποία αποφασίστηκε η σύσταση πολλών επιτροπών αυτο-οργάνωσης της μειονότητας στη Θράκη, σε τομείς όπως: Αυτοδιοίκηση πολιτικών και μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, Παιδεία και Πολιτισμός, Ανθρώπινα Δικαιώματα και Νομικό Δίκαιο, Τύπος και Διεθνείς Σχέσεις, Οικονομικά, Βακούφια και Θρησκεύματα). Αποφάσεις που ήδη είναι σε φάση πλήρους υλοποίησης, με τις οποίες εναρμονίζονται αλλά και ενισχύουν οι δικές σας ενέργειες.
Όπως προκύπτει από την αναλυτική περιγραφή του ρόλου των εν λόγω Επιτροπών, είναι σαφές πλέον για κάθε άνθρωπο με κοινό νου τι σχεδιάζεται στη Θράκη. Διότι τα πράγματα δείχνουν ότι εδώ δεν πρόκειται απλώς περί μιας καλώς εννοούμενης ηθικής, θρησκευτικής, ανθρωπιστικής, ή όποιας άλλης στήριξης από την Τουρκία του τουρκόφωνου μουσουλμανικού πληθυσμού της Θράκης που κανείς σώφρων άνθρωπος δεν θα αρνιόταν, αλλά περί ιδρύσεως ενός δυνάμει νέου και σε λανθάνουσα μορφή «αυτόνομου τουρκο-θρακικού κράτους».
Εάν όλα αυτά δεν δείχνουν προς ποια κατεύθυνση οδηγεί τα πράγματα της Θράκης η φίλη Τουρκία, τότε ή εγώ «τα έχω χαμένα» ή εσείς αδυνατείτε να ερμηνεύσετε τα σημεία των καιρών, πράγμα ανεπίτρεπτο για πολιτικό πρόσωπο.

Κι ενώ όλα αυτά είναι γνωστά, κι
ενώ και με δική σας ευθύνη σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από το 1997 έως σήμερα τρία εθνικά προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ του Υπουργείου Παιδείας ύψους μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και θα μπορούσατε μέσω αυτών να έχετε δώσει πραγματικές λύσεις στο γλωσσικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα των μουσουλμάνων της Θράκης, αυτή την στιγμή ευρισκόμαστε πιο πίσω και από εκεί που ξεκινήσαμε, ενώ χάθηκε πολύτιμος χρόνος 13 τουλάχιστον ετών.
Κατά την υλοποίηση των ανωτέρω Προγραμμάτων υιοθετήσατε με τρόπο αυταρχικό την τουρκική γλώσσα ως την μία και μοναδική μητρική γλώσσα για όλους τους μουσουλμάνους της Θράκης, ασχέτως εάν αυτοί ήσαν τουρκικής ή μη καταγωγής, παραβιάζοντας κάθε δημοκρατική αρχή και κάθε αρχή διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Διότι όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στην ορεινή Θράκη ομιλούν, όπως και οι γονείς των, την πομακική, ενώ τα παιδιά των τσιγγάνων της Θράκης ομιλούν την τσιγγάνικη γλώσσα στην πλειοψηφία των, όπως και οι γονείς των. Εσείς όμως ουδόλως λάβατε υπόψιν σας αυτό το γεγονός και αυταρχικώς τους θεωρήσατε όλους ως τουρκόφωνους, συνεχίζοντας έτσι προηγούμενες λανθασμένες επιλογές τις οποίες αναβαθμίσατε και περιβάλατε με επιστημονική εγκυρότητα.[/b]
Ο τρόπος με τον οποίο υλοποιήσατε τα τρία προηγούμενα εθνικά προγράμματα ήταν στη βάση του εσφαλμένος, διότι δεν αποβλέψατε στην δημιουργία μόνιμων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας παράλληλα προς την υπόλοιπη δημόσια εκπαίδευση αλλά εξαντλήσατε το κύριο ενδιαφέρον σας σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και άλλες περιφερειακές δράσεις.
Οπωσδήποτε ήταν επιτυχής ο ρόλος σας, στο πλαίσιο των προγραμμάτων που υλοποιήσατε, όσον αφορά στη συγγραφή νέων γλωσσικών εγχειριδίων, μέρος των οποίων αναθέσατε να υλοποιηθεί στο καταξιωμένο Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ). Αυτή η μερική επιτυχία όμως δεν μηδενίζει την ευθύνη σας για την συνολικά αποτυχημένη εφαρμογή και την φιλοσοφία που υιοθετήσατε σε τρία συνεχή εθνικά προγράμματα, μέσω των οποίων θα έπρεπε να έχει δοθεί τελεσίδικη και οριστική λύση στο γλωσσικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα της μειονότητας. Διότι, αφού διαχειριστήκατε συνολικά ένα πολύ υψηλό ποσό χρημάτων μέσω των προγραμμάτων αυτών, θα έπρεπε να έχετε καταστήσει τη Θράκη διεθνές υπόδειγμα διαπολιτισμού και εκπαιδευτικό παράδεισο για τη μουσουλμανική κοινωνία.
Ακόμη, μέσω των προγραμμάτων αυτών θα μπορούσατε να έχετε ανοίξει το δρόμο της υγιούς ελληνοτουρκικής φιλίας και συνεργασίας. Αντίθετα, συνεργαστήκατε με άκρως εθνικιστικά ιδρύματα στη Θράκη, τα οποία κάθε άλλο παρά υγιή ελληνο-τουρκική φιλία και συνεργασία προάγουν.
Μάλιστα, είτε για να μην αποδειχθούν οι εγγενείς αδυναμίες των προηγούμενων προγραμμάτων που υλοποιήσατε, είτε για να μην χάσετε τον έλεγχο των πραγμάτων από τα χέρια σας, εμποδίσατε κατά το παρελθόν με κάθε τρόπο την ουσιαστική εμπλοκή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε σχέση με τα εν λόγω προγράμματα, θέτοντας όρους στη Διοίκηση του Πανεπιστημίου για μη συμμετοχή μελών ΔΕΠ που δεν ταυτίζονται με τις απόψεις σας. Επισυνάπτω επ' αυτού παλαιότερη επιστολή μου προς τις Πρυτανικές Αρχές του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Αθηνών, για να μην θεωρήσετε ότι έχω κακή πρόθεση απέναντι σας.
Πρόσφατα δε, η πρώην στενή συνεργάτης σας και νυν Γενική Γραμματέας Περιφέρειας Α.Μ.Θ. κ. Θεοδώρα Κόκλα εν ονόματι του δικού σας προγράμματος αρνήθηκε να υπογράψει την υλοποίηση στην Θράκη ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού και διαπολιτισμικού προγράμματος πανελλαδικής εμβέλειας, από το οποίο τελικώς εξαιρέθηκε ολόκληρη η Θράκη.
Επιπλέον, κατά την πρόσφατη Πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας την 23/3/2010 για την «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής κοινωνίας της Θράκης», επιλέξατε τη δημοσιοποίηση της Προκήρυξης μόνον για 30 ημέρες, και μάλιστα λίγο πριν από τις εορτές του Πάσχα, πράγμα που καθιστά εκ των πραγμάτων αδύνατη την συμμετοχή πολλών Α.Ε.Ι.
Πιο συγκεκριμένα, στις Ενότητες της εν λόγω Πρόσκλησης, διαβάζουμε μεταξύ άλλων: « ...; Μελέτη με αντικείμενο την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας ...; στα δημόσια σχολεία της Θράκης ...; υλοποίηση του μέτρου εισαγωγής της διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Επεξεργασία αναλυτικού προγράμματος για την τουρκική γλώσσα ...; Διαμόρφωση Προτάσεων ...;για τα εκπαιδευτικά υλικά και βιβλία διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία ...;» (Σελίδες 6,7,8,9 της Πρόσκλησης).
Τραγικότερο δε όλων είναι το ακόλουθο απόσπασμα από την ανωτέρω Πρόσκληση: « ...;Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης θα είναι: νέες παιδαγωγικές μέθοδοι, διαφοροποιημένη παιδαγωγική, ...; διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας» (σελ. .
Έτσι, σε σειρά πολύ σοβαρών λαθών και παραλείψεων του παρελθόντος, έρχεσθε τώρα και προσθέτετε το μέγιστο σφάλμα, την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της Θράκης, στα οποία φιλοξενούνται παιδιά μουσουλμάνων προσχολικής ηλικίας, αλλά και στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία της Θράκης, συμβάλλοντας την εκπαιδευτική τουρκοποίηση ολόκληρης της μουσουλμανικής κοινότητας. Με τον τρόπο αυτό ενισχύετε ακούσια ένα σύγχρονου τύπου και χαρακτήρα εκπαιδευτικό γενιτσαρισμό και δημιουργείτε όρους βαθμιαίας διχοτόμησης της Θράκης.

Αγαπητή κυρία Δραγώνα, είμαι πεπεισμένος ότι μέχρι σήμερα αποτύχατε να δώσετε λύσεις στα καίρια προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη. Πέραν δε αυτού:
" Παραβιάσατε και παραβιάζετε βασικές δημοκρατικές, παιδαγωγικές και διαπολιτισμικές αρχές εγκλωβίζοντας την ελληνική Πολιτεία και ιδιαίτερα την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό σε ένα νέο αδιέξοδο και μη αντιστρεπτό δρόμο που αργά ή γρήγορα θα καταλήξει σε καταστροφικές για τη Θράκη και την Ελλάδα συνέπειες.
" Ενθαρρύνατε και ενθαρρύνετε την ανάπτυξη ενός ανθελληνικού και αντιευρωπαϊκού τουρκικού εθνικισμού ή σωβινισμού και επεκτατισμού στη Θράκη και αποδυναμώσατε τη γνήσια ελληνο-τουρκική φιλία μεταξύ των δύο λαών.
" Αποπροσανατολίσατε την ελληνική Πολιτεία σε ένα θέμα μείζονος εθνικής σημασίας, όπως αυτό της μειονοτικής εκπαίδευσης στην Θράκη και με όσες προεκτάσεις αυτό συνεπάγεται και χάθηκε πολύτιμος χρόνος για την επίλυση καίριων ζητημάτων στήριξης της μουσουλμανικής κοινωνίας και απεγκλωβισμό μέσω πραγματικής παιδείας και μόρφωσης της Θράκης από τον κίνδυνο κυπροποίησης.
" Στερήσατε με τους λανθασμένους σας σχεδιασμούς το σύνολο της μουσουλμανικής νεολαίας και των γονέων τους από τη δυνατότητα συστηματικής εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και παροχής ενισχυτικής διδασκαλίας, κάτι που είχε επιτυχώς εγκαινιαστεί από την ελληνική Πολιτεία κατά την δεκαετία του 1990.
" Με τις πρόσφατα δρομολογημένες μεθοδεύσεις σας συνεχίζετε έμμεσα να συμβάλλετε και να ανέχεστε την αυταρχική τουρκοποίηση όλης της μουσουλμανικής κοινωνίας της Θράκης, την οποία έχω επαρκώς περιγράψει σε προηγούμενη επιστολή μου προς την ελληνική πολιτική ηγεσία.
" Στην Θράκη έχετε δημιουργήσει συνθήκες μονοπωλίου στα εκπαιδευτικά πράγματα, αποκλείοντας από τα θέματα εκπαίδευσης, ανάπτυξης, κοινωνικής και πολιτιστικής στήριξης της μουσουλμανικής μειονότητας και άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που δεν ευθυγραμμίζονται με τις δικές σας ιδεολογικές επιλογές και προκαταλήψεις.


Για τους λόγους αυτούς, με κάθε σεβασμό στο πρόσωπό σας και στην ιδιότητά σας είμεθα υποχρεωμένοι να σας ζητήσουμε να σταματήσετε αμέσως κάθε ενέργεια που αποδυναμώνει την λειτουργία του ελληνικού κράτους στη Θράκη και εγκλωβίζει το Υπουργείο Παιδείας, την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό.
Ύστερα από αυτά, είμαστε υποχρεωμένοι ως Έλληνες πολίτες αλλά και ως επιστήμονες γνωρίζοντες από κάθε άποψη και σε βάθος τα θέματα της Θράκης, να ζητήσουμε από την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό της χώρας, Γιώργο Α. Παπανδρέου, αλλά και ολόκληρο τον πολιτικό κόσμο και την ελληνική κοινωνία να προστατεύσουν την Θράκη από ενέργειες που θα στοιχίσουν ακριβά και θα οδηγήσουν σε μη αντιστρεπτά φαινόμενα.
Επιπλέον, με την επιστολή μας αυτή επιχειρούμε να προστατεύσουμε τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνησή του από ένα ιστορικό ατόπημα δίχως προηγούμενο. Διότι, εάν υλοποιηθούν όλα όσα επισημαίνονται ως σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας, θα δημιουργηθεί πλέον ένα μη αντιστρέψιμο κεκτημένο που θα ζημιώσει τα μέγιστα την Θράκη και την Ελλάδα. Είναι αδιανόητο η ελληνική Πολιτεία να γίνεται η ίδια καταλύτης αυτοκατάργησής της στη Θράκη.
Ως Έλληνας πολίτης και ως πανεπιστημιακός δάσκαλος και με κάθε συναδελφική συμπάθεια, σας συμβουλεύω να σταματήσετε την συνέχιση αυτών των τραγικών λαθών και να υιοθετήσετε μια νέα και δίκαιη εκπαιδευτική πολιτική και στρατηγική.
Εάν εισακούσετε αυτές τις συμβουλές μας, θα προστατέψετε αυτή την κρίσιμη στιγμή τόσο εσάς την ίδια, όσο και την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό από το να μην εγκλωβιστούν σε χειρισμούς και αποφάσεις με μέγιστες αρνητικές και απρόσμενες εξελίξεις όσον αφορά στο μείζον θέμα της Θράκης. Το δε θέμα της Θράκης είναι σε άμεση συνάφεια με αυτό του ανατολικού Αιγαίου και με ολόκληρο το ζήτημα εθνικής ασφάλειας της χώρας μας και με το αδιαπραγμάτευτο της εθνικής κυριαρχίας και εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδος.
Εάν συνεχίσετε να εμμένετε στην ίδια πολιτική που ακολουθήσατε όλα τα προηγούμενα έτη και ακολουθείτε και σήμερα ως Ειδική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, θα έχετε πλήρη ευθύνη για όποια εθνικά επιζήμια εξέλιξη σημειωθεί στη Θράκη.
Προσωπικά, δεν έχω τίποτε εναντίον του προσώπου σας, κάτι το οποίο άλλωστε φανερώνει και η σιωπή μου επί 13 χρόνια, ενώ διαπίστωνα τα συνεχή σας λάθη. Όμως, αισθάνομαι ότι με την επιστολή μου αυτή εκτελώ το χρέος που μου υπαγορεύει η συνείδησή μου ως επιστήμονα και ως Έλληνα, ενημερώνοντας τον Πρωθυπουργό, την Κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα και την ελληνική κοινωνία, ζητώντας από εσάς να προβείτε επειγόντως σε διορθωτικές κινήσεις, πριν είναι πολύ αργά για όλους μας και ζητώντας από όλους να προστατεύσουν και να διαφυλάξουν την ελληνικότητα της Θράκης, διότι είμεθα πλέον στην περιοχή όπου παίζουμε εν ου παικτοίς.
Κλείνοντας την επιστολή αυτή, ευρισκόμαστε προ μεγάλης εκπλήξεως και απορίας, διότι φθάσαμε να αγωνιζόμαστε να προασπίσουμε την Θράκη από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, ωσάν να πρόκειται περί ενός Υπουργείου ξένου προς την Ελλάδα και τα ελληνικά συμφέροντα.

Με ιδιαίτερη τιμή και φιλία,
Γεώργιος Π. Παύλος
Αναπληρωτής Καθηγητής
Πολυτεχνικής Σχολής
Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Χριστιανικά και Αφρικανικά Είδωλα όλα σε ένα (πανηγύρι)!



Όταν μια θρησκευτική γιορτή πλαισιώνεται από τόσες ανάμεικτες "παραστάσεις", χάνεις την μπάλα και την πίστη.
Αλήθεια (κλικ φωτό), ποιος και γιατί πανηγύριζε σε αυτή την (Δημοτικά) επιχορηγούμενη φιέστα?
Δείτε τις επόμενες φωτογραφίες...

Επιτέλους φτωχοί!



Του Γιάννη Ξανθούλη*

Να ξαναγίνουμε φτωχοί. Όπως ήμασταν πάντα. Όπως οι ήρωες των παλιών αναγνωστικών που οι γιαγιάδες έμοιαζαν με γιαγιάδες κι όχι με συνταξιούχες πόρνες. Όπου οι μπαμπάδες επέστρεφαν το μεσημέρι για να καθίσει ΟΛΗ η ελληνική οικογένεια στο τραπέζι και να φάει το σεμνό φαγητό -όσπρια πεντανόστιμα και ζαρζαβατικά με μαύρο ψωμί μοσχοβολιστό- ενώ η γάτα και ο σκύλος περίμεναν στωικά να 'ρθει η σειρά τους ... Να ξαναγίνουμε φτωχοί όπως ήμασταν πριν σαράντα και πενήντα χρόνια. Τότε που ονειρευόμασταν εν μέσω γκρι, μπλε και μπεζ χρωμάτων, τότε που καμιά Ελληνίδα δεν φιλοδοξούσε να γίνει ψευδοξανθιά, τότε που η λάσπη κολλούσε συμπαθητικά στα παπούτσια μας και οι αυθεντικοί ζήτουλες βρίσκονταν έξω απ' τις εκκλησιές περιμένοντας το τέλος της λειτουργίας και του μνημόσυνου.

Να ξαναγίνουμε φτωχοί πλην τίμιοι, χωρίς κινδύνους να ξεστρατίσουν οι αρχιμανδρίτες προς την ψηφιακή παιδοφιλία. Να βρούμε ξανά τις σωστές μας κλίμακες χωρίς αγωνία παρκαρίσματος και παχυσαρκίας. Να ξαναβρούμε τη γεύση του «μπατιρόσπορου», των ελαχιστοποιημένων αναγκών, να ανακαλύψουμε εκ νέου τον ποδαρόδρομο και το συγκινητικό μοντέλο της «γυναίκας της Πίνδου». Μόνο με τέτοιες ηρωικές διαδρομές ενδεχομένως να ακυρώσουμε το κόμπλεξ μας έναντι του Μπραντ Πιτ και της Ναόμι Κάμπελ.

Να ξαναβρούμε -γιατί όχι- και τους παλιούς καλούς εχθρούς (κυρίως από τα βόρεια) που σήμερα τους έχουμε σκλάβους στα παβιγιόν μας. Να ξετρελαθούμε από την επικοινωνιακή μας υστερία με τα σιχαμένα κινητά τηλέφωνα που κατάργησαν κάθε έννοια ιδιωτικής ζωής. Να σκάψουμε στις αυλές -όσοι έχουν αυλές- και να κάνουμε παραδοσιακούς ασβεστόλακκους για να ασπρίζουμε τα δέντρα έτσι για καλαισθησία και υγεία. Να βρούμε πάλι τη σημασία του χώματος καταργώντας το καυσαέριο του επάρατου τρέχοντος πολιτισμού. Να εφεύρουμε τις παλιές νοσοκόμες που σέρνονταν από σπίτι σε σπίτι ρίχνοντας ενέσεις πενικιλίνης στα οπίσθια ολόκληρου του Έθνους.

Να προσδιορίσουμε ξανά την ντροπή και τον «σεβασμό» προσέχοντας το βλακώδες λεξιλόγιο των τέκνων μας. Επιτέλους, όποιο τέρας βρίζει ή χρησιμοποιεί την πάνδημη και πολυμορφική λέξη «ΜΑΛΑΚΑΣ» πάνω από εκατό φορές την ημέρα να το μπουκώνουμε με «κόκκινο πιπέρι εξόχως καυτερό», όπως τον καιρό της εξαίρετης φτώχειας μας .

Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα κουλά μας χέρια σε δουλειές που σήμερα δίνουμε του κόσμου τα λεφτά, όπως μεταποίηση ρούχων, αλλαγές γιακάδων στα πουκάμισα, καρικώματα στις κάλτσες, υδραυλικές και σχετικές εργασίες. Να απαγορευτεί διά ροπάλου το γκαζόν που για μας τους πρώην φτωχούς δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Στη θέση του να φυτευτούν λαχανικά ή και οπωροφόρα για να μην καλοσυνηθίζουμε την κάστα των μανάβηδων. Κάποτε ο μαϊντανός, τα κρεμμύδια και τα σκόρδα ήταν τα βασικά καλλωπιστικά των κήπων μας .

Να επανακτήσουμε το κύρος μας, χρησιμοποιώντας βέργες κι ό,τι τέλος πάντων απαιτούσε ο βασικός σωφρονιστικός κώδικας τα χρόνια της περήφανης ανέχειας ... Σταματήστε τις ψυχολογίες και τις παραφιλολογίες για τα «τραύματα» των παιδιών. Μόνο λύσεις γήινες και πρακτικές -χωρίς ενστάσεις από τον Ρομπέν της ευαισθησίας, τον ΣΥΡΙΖΑ- θα αποκαταστήσουν την τρέλα και το χάος που υπαινίσσονται οι στατιστικές.

Να θυμηθούν οι Νεοέλληνες πως προέρχονται απ' τον Μεγαλέξανδρο, από τον Μιλτιάδη, τον Αριστείδη και προφανώς απ' τον... Αλκιβιάδη, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να βάλουν σε ενέργεια τον «δίκαιο θυμό» αν συμπέσουν με ληστές τραπεζών, περιπτέρων, σούπερ μάρκετ και κοσμηματοπωλείων. Κανένας δισταγμός. Τα παλιά χρόνια για ψύλλου πήδημα σε μπαγλάρωναν. Θυμήσου και κόψ' τους τα χέρια ή και τα αχαμνά. Επιτέλους ας σταματήσουμε την ευρωπαϊκή μας ψυχοπάθεια ...

ΠΟΤΕ κανένας Έλληνας δεν έγινε σωστός Ευρωπαίος. Ούτε καν ο Αβραμόπουλος ούτε καν ο Σημίτης και άλλοι τέτοιοι που μου διαφεύγουν. Απ' τον καιρό που σταματήσαμε να θυμώνουμε σωστά, την πατήσαμε. Σταματήστε το «ντόπινγκ» με το τσουλαριό των λαϊκών ασματομουλάρων. ΠΟΣΟΥΣ ΠΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΧΩΡΑ Η ΕΛΛΑΣ, κύριοι καναλάρχες της πλάκας; Δεν είναι καιρός να ξεβρωμίσει ο τόπος απ' τους εκφραστές του τραγουδιστικού Κάμα Σούτρα; ΠΟΙΟΣ θα μαζέψει τις ελιές στα περιβόλια όταν ο κάθε πικραμένος ονειρεύεται να γίνει αφίσα στη Συγγρού; Ποιος θα καθαρίσει τη Συγγρού απ' το αίσχος της καψουρικής ταπετσαρίας, κύριοι δήμαρχοι; Οι τραβεστί; Οι καημένες οι τραβεστί έχουν άλλες υποχρεώσεις ...

Μη φοβάστε τη φτώχεια. Η πατρίδα μας είναι ευλογημένη έστω κι αν δεν παράγει λαμαρίνες αυτοκινήτων ή καλής ποιότητας νάρκες και όπλα για τριτοκοσμικούς. Θυμηθείτε την ευλογία του ελαιόλαδου, της κορινθιακής σταφίδας, του χαλβά Φαρσάλων, των εσπεριδοειδών, της σαρδέλας και των λατρεμένων ραδικιών. Λάδι, χόρτα, ελίτσες, λίγο τυρί και ψωμί ζεστό, να φρεσκάρουμε στο μνημονικό μας το παλιό αναγνωστικό του Δημοτικού. Το ξέρω πως είναι ζόρι να κόψουμε το σούσι απότομα, όμως ήρθε ο καιρός να αναβιώσουμε την όπερα της πεντάρας, της δεκάρας και των άλλων χρηστικών μας αξεσουάρ. Μια δοκιμή νομίζω πως θα μας πείσει ...

Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΑ ΛΕΕΙ...ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ !

Λογος του Μ. Αλεξανδρου το 324 π.χ, σε συμποσιο , ενωπιον 9.000 αξιωματουχων και προυχοντων καθε φυλης { Ελληνων, Περσων, Μηδων κλπ }.

" Σας ευχομαι τωρα που τελειωσαν οι πολεμοι , να ευτυχησετε με την ειρηνη. Ολοι οι θνητοι απο δω και περα να ζησουν σαν ενας λαος , μονιασμενοι , για την κοινη προκοπη.

Θεωρειστε την οικουμενη πατριδα σας , με κοινους τους νομους οπου θα κυβερνουν οι αριστοι , ανεξαρτητως φυλης.

Δεν ξεχωριζω τους ανθρωπους , οπως κανουν οι στενοκεφαλοι, σε Ελληνες και βαρβαρους. Δεν με ενδιαφερει η καταγωγη των πολιτων , ουτε η ρατσα που γεννηθηκαν , τους καταμεριζω με ενα μονο κριτηριο, την αρετη. Για μενα καθε καλος ξενος ειναι Ελληνας και καθε κακος Ελληνας ειναι χειροτερος απο βαρβαρο.

Αν ποτε σας παρουσιαστουν διαφορες , δεν θα καταφυγετε ποτε στα οπλα , παρα θα τις λυνετε ειρηνικα. Στην αναγκη θα σταθω εγω διαιτητης σας.

Τον θεο δεν πρεπει να τον νομιζετε σαν αυταρχικο κυβερνητη, αλλα σαν κοινο πατερα ολων...

Απο μερους μου , σας θεωρω ολους ισους , λευκους η μελαμψους , και θα ηθελα να μην εισθε μονον υπηκοοι της Κοινοπολιτειας μου , αλλα ολοι μετοχοι , ολοι συνεταιροι. Οσο περναει απο το χερι μου , θα προσπαθησω να συντελεσθουν οσα υποσχομαι.

Τον ορκο που δωσαμε με την σπονδη αποψε , κρατειστε τον σαν συμβολαιο αγαπης ".

{ Αν τωρα καταλαβαινω καλυτερα γιατι σε βγαλανε ΜΕΓΑ. Διαβασα αυτο το κειμενο με καταπληξη . 324 π.χ; Και σκεπτοτανε ετσι; ΚΑΘΕ ΚΑΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΒΑΡΒΑΡΟ; Να αγιασει το στομα σου Αλεξανδρε ! ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΘΕ ΜΟΝΟΝ ΥΠΗΚΟΟΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΜΟΥ , ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ , ΟΛΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΙ ; Που εισαι να τα πεις αυτα εδω στη νεοτερη Ελλαδα του 2010 ! Θα σε κοιτανε σαν ουφο ! Οπως καταλαβαινεις " παει συννεφο η συνεργατικοτητα " ! Ολοι συνεργαζονται να αποδειξουν ...κατωτερο , ανεπαρκη , ανικανο και κερατα τον πλαινο τους. Ειδες προοδος η Ελλαδα Αλεξανδρε; Μου θυμιζω τον Παπανδρεου με το " ταμαθες τα νεα πατερα"....Ταμαθες τα νεα Αλεξανδρε ; Και το χειροτερο ειναι πως επικαλουνται με ταχαμ δεος το ονομα σου που αποδεικνυει την ελληνικοτητα τους με σφραγιδα . Επιτρεπεται να γελασεις με την καρδια σου Αλεξανδρε ! Και με πολυ απογοητευση μυστικα, οπως καταλαβαινω εγω...}

{ ORESTIS }

Αρκούδα επιτέθηκε σε κτηνοτρόφο


Δεν ήξερε πως να αντιδράσει ένας κτηνοτρόφος από στην ΣΦΗΚΙΑ Ημαθίας οταν είδε μέσα στο κοπάδι του με τα γίδια μια αρκούδα, η αρκούδα άρχισε να γκρεμίζει την μάντρα και να κυνηγάει το κοπάδι του μέσα στο στάβλο,όταν αποφάσισε να προστατέψει την περιουσία του πήρε ένα ξύλο και έτρεξε προς την αρκούδα, με το αποτέλεσμα η αρκούδα να αρχίζει να επιτίθεται στον κτηνοτρόφο και να τον κάνει διάφορες εκδορές,

Read more: http://laikoyra.blogspot.com/2010/05/blog-post_24.html#ixzz0osb4rm7k

Εκστρατεία ελληνοαμερικανικής εφημερίδας με σύνθημα "Φέτος το καλοκαίρι πάμε Ελλάδα"

Δίμηνη εκστρατεία, με το σύνθημα "Φέτος το καλοκαίρι πάμε Ελλάδα", ξεκινά από σήμερα η δίγλωσση εβδομαδιαία ελληνοαμερικανική εφημερίδα "Greek News", απευθυνόμενη σε κάθε ομογενή και κάθε φιλέλληνα. Η εκστρατεία καλύπτει...



...πέραν της έντυπης έκδοσης και την ηλεκτρονική της, η οποία είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες της Ομογένειας, με επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εκδότης-διευθυντής της εφημερίδας, Αποστόλης Ζουπανιώτης, από τη Νέα Υόρκη.

Στο κύριο άρθρο του στη σημερινή έκδοση της "Greek News", ο κ. Ζουπανιώτης παρουσιάζει το τρίπτυχο της εκστρατείας: "Αγαπούμε την Ελλάδα, Βοηθούμε την Ελλάδα στις δύσκολες αυτές οικονομικές συγκυρίες. Αν δεν το κάνουμε εμείς οι Ελληνοαμερικανοί, ποιοι θα το κάνουν;".

"Στις δύσκολες αυτές ώρες, δεν χωρούν μεμψιμοιρίες. Δεν πρέπει να σκεφτόμαστε τι θα κάνει η κυβέρνηση για την Ελλάδα μας, αλλά τι θα κάνουμε εμείς για τον τόπο των προγόνων μας. Πολλοί από μας, ίσως, έχουν πικρές εμπειρίες και παράπονα. Τώρα, όμως, είναι η ώρα της ευθύνης και του χρέους. Πρέπει κι εμείς, τα 7 εκατομμύρια των Ελλήνων της Διασποράς, να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να βοηθήσουμε όλοι για να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από την Ελλάδα", τονίζει-μεταξύ άλλων- ο κ.Ζουπανιώτης. Και συνεχίζει: "Αυτό που μπορούμε να κάνουμε στο αμέσως προσεχές διάστημα, ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα, είναι να επισκεφθούμε αυτό το καλοκαίρι την Ελλάδα, που φέτος μας χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε".

Στο άρθρο του, ο κ. Ζουπανιώτης αναφέρεται στις πρόσφατες 27.000 ακυρώσεις τουριστών, μετά τα τραγικά αποτελέσματα της επίθεσης των κουκουλοφόρων στο κέντρο της Αθήνας, ενώ υπενθυμίζει αντίστοιχη εκστρατεία την Ομογένειας της Αμερικής το 1985-86, όταν η κυβέρνηση Ρίγκαν εξέδωσε την άδικη ταξιδιωτική οδηγία σε βάρος της Ελλάδας. Παράλληλα, θέτει μία σειρά διλημμάτων στους Ελληνοαμερικανούς.

"Αν κάποιος ξένος επιδρομέας επιτίθετο στην Ελλάδα, πόσοι από εμάς, που θα μπορούσαν, δεν θα έσπευδαν να βοηθήσουν; Το ίδιο συμβαίνει και τώρα, μόνο που οι επιδρομείς έρχονται με "όπλα" την οικονομική κερδοσκοπία", τονίζει ο εκδότης της "Greek News". Και συνεχίζει: "Σκεφθείτε τι θα έκανε η Εβραϊκή Διασπορά σε παρόμοια περίπτωση. Θα πήγαινε στο Ισραήλ αψηφώντας κάθε κίνδυνο. Εμείς το μόνο που θα κάνουμε είναι να πάμε στην πατρίδα των προγόνων μας, όπου βασιλεύουν η ομορφιά, η γαλήνη, ο ήλιος κι η θάλασσα. Για να ζήσουμε λίγες εβδομάδες κοντά στις ρίζες μας, κοντά στον πλουσιότερο πολιτισμό, κουλτούρα και ιστορία της ανθρωπότητας".

http://www.agelioforos.gr