Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ FERRARI CALIFORNIA

"Μεταμεσονύκτιο παζάρι !!!!!!"

"Αν είναι δυνατόν !!!!! είναι η τρίτη Παρασκευή που στην οδό Μιχ. Βόδα ,στον Αγ. Νικόλαο Αχαρνών ,μαζεύονται μετά της 10 το βράδυ και στήνουν... το υπαίθριο παζάρι με κάθε λογής σαβούρα, αλλοδαποί χωρίς φυσικά να έχουν άδεια. Αυτό συνεχίζεται και το πρωί του Σαββάτου. Το λυπηρό είναι ότι η Αστυνομία (Δημοτική και Ελληνική) ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ. ΕΛΕΟΣ"

Θα χάνουν την υπηκοότητά τους οι Αιγύπτιοι που παντρεύονται Ισραηλινές!

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

Το ανώτατο δικαστήριο της Αίγυπτο επικύρωσε σήμερα την απόφαση που θέλει τους άντρας που παντρεύονται γυναίκες απο το Ισραήλ να χάνουν την υπηκοότητα τους, αν αυτός ο γάμος αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια της χώρας। Οπως ειναι φυσικό η απόφαση αυτή καθόλου καλό δεν κάνει στις ήδη τεταμένες σχέσεις των δυο κρατών

Τούρκος πρέσβης - πΓΔΜ: Η Τουρκία είναι ένθερμος υποστηρικτής των Σκοπίων


«Η Τουρκία παραμένει ένθερμος υποστηρικτής της πΓΔΜ, στην ένταξή της στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και στη διαμάχη της για το όνομα και θεωρεί ότι κάθε χώρα έχει το δικαίωμα να ονομάζεται όπως αυτή θέλει». Τα παραπάνω τονίστηκαν από τον απερχόμενο πρεσβευτή της Τουρκίας στα Σκόπια, Χακάν Αρσιάν Οκτσάλ, στη σημερινή συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων των Σκοπίων. Ο Οκτσάλ στην αποχαιρετιστήρια ομιλία του παρουσίασε λεπτομέρειες του συμβάντος με την ανθρωπιστική νηοπομπή στη Γάζα και στην ισραηλινή επίθεση της Δευτέρας στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου. Αναφέρθηκε στις διπλωματικές ενέργειες που ελήφθησαν από την Τουρκία, καθώς και στις δηλώσεις του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και στην καταδίκη του περιστατικού από άλλους διεθνείς οργανισμούς. Τόνισε, μάλιστα, ότι άρχισε μια πρωτοβουλία για αμερόληπτη έρευνα των γεγονότων, ώστε να προσδιοριστούν οι ένοχοι.

Επεσήμανε, επίσης, ότι η όποια πιθανή αλλαγή της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας προς το Ισραήλ, θα αποφασιστεί από την τουρκική κυβέρνηση και το κοινοβούλιο. Ο Οκτσάλ δεν δίστασε να δηλώσει ότι ο αντισημιτισμός δεν αποτελεί μέρος του τουρκικού πολιτισμού και υπενθύμισε ότι η Τουρκία ήταν η πρώτη μουσουλμανική χώρα που αναγνώρισε την κρατική οντότητα του Ισραήλ.
Η σκοπιανή, εξάλλου, κοινοβουλευτική επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων, δια της προέδρου Σιλβάνας Μπόνεβα, τόνισε ότι είναι αναγκαίος ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, υπογράμμισε, επιπρόσθετα, ότι καταδικάζει κάθε μορφή βίας και τίθεται υπέρ του διαλόγου για την επίλυση των προβλημάτων. Εξέφρασε, ακόμη, τη λύπη της για το περιστατικό στο οποίο αφαιρέθηκαν ανθρώπινες ζωές και τάχθηκε υπέρ μιας αμερόληπτης έρευνας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγιναν τα γεγονότα, κατά της αποστολής ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα.

echedoros-a

Kε Χρυσοχοϊδη!!!!!!!!


Κε Χρυσοχοϊδη
γιατί οι πρώην αρχηγοί της αστυνομίας δηλαδή συνταξιούχοι δημόσιοι
υπάλληλοι διατηρούν Κρατικά αυτοκίνητα;;;;;;;;
Επί τέλους τι άλλο θα πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος;;;;;;;
Στο Υπουργείο σας είναι κοινό μυστικό και συζητιέται!!!!!
Μετά από την προηγούμενη καταγγελία μέσω των blogs καλά κάνατε
και αφαιρέσατε το υπερπολυτελές αυτοκίνητο του σημερινού
Αρχηγού....έστω και αργά/
http://pisostapalia.blogspot.com/

ΔΕΝ ΜΕ ΛΕΝΕ ΜΗΤΣΟ...

Δάσκαλος και δυσλεξία: Πώς μπορώ να βοηθήσω;

Dyslexia

Είμαι δάσκαλος και θέλω να ξέρω τι πρέπει να κάνω για να βοηθήσω ένα δυσλεκτικό μαθητή μέσα στην τάξη;

«Βάλτε τον να κάτσει μπροστά για να του περιορίσετε τα οπτικά του ερεθίσματα, επιλέξτε για διπλανό του ένα μαθητή καλύτερο από αυτόν για να λειτουργήσει ως κίνητρο στην απόδοσή του. Επιβραβεύστε τον και επιδοκιμάστε τον όποτε μπορείτε, βαθμολογήστε την προσπάθεια και όχι τις γνώσεις.
Γράψτε καθαρά στον πίνακα χρησιμοποιώντας χρώματα, δώστε του περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες αντιγραφής ή γραπτής εργασίας.
Κάντε έντονη την παρουσία του μέσα στην τάξη με έμμεσους τρόπους (π.χ. να φέρει αυτός κιμωλίες από το γραφείο)».
Είμαι δάσκαλος και θέλω να ξέρω τι ΔΕΝ πρέπει να κάνω όταν έχω απέναντί μου έναν δυσλεκτικό μαθητή.

«Μην του βάζετε πολλή δουλειά για το σπίτι (δίνετε πάντα έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα), μη διορθώνετε όλα του τα λάθη και μη χρησιμοποιείτε έντονα χρώματα όταν του τα διορθώνετε. Αποφύγετε τη δυνατή ανάγνωση μέσα στην τάξη και μην τον συγκρίνετε με άλλα παιδιά. Όταν τον εξετάζετε, μην του κάνετε δύσκολες, συντακτικά, ερωτήσεις».
Είμαι καθηγητής και θέλω να ξέρω πώς μπορώ να «βοηθήσω» το δυσλεκτικό μαθητή, πρακτικά, όταν αυτός εξετάζεται.

«Πρώτον, θέτοντάς του συγκεκριμένες και ξεκάθαρες ερωτήσεις. Δεύτερον, παρεμβαίνοντας όταν κάνει λάθη που πηγάζουν από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του και, τρίτον, επαναφέροντάς τον στην εξεταστική διαδικασία με διακριτικούς χειρισμούς, αν έχετε παρατηρήσει ότι διασπάται η προσοχή του».
Είμαι καθηγητής και θέλω να ξέρω πώς μπορώ να ενισχύσω το δυσλεκτικό μαθητή ψυχολογικά;

«Πρώτον, αποφεύγοντας άστοχους χαρακτηρισμούς, όπως "τεμπέλης" ή "αδιάφορος".
Δεύτερον, ενθαρρύνοντάς τον να συνεχίσει την προσπάθεια.
Τρίτον, καλλιεργώντας καλές σχέσεις με τους συμμαθητές του και, τέταρτον, εξατομικεύοντας το μάθημά του όταν αυτό είναι εφικτό».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ -
www.hamomilaki.gr

WORK (ΔΟΥΛΕΙΑ) ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΙΟΣ

Υπάρχει ένας ιός, πολύ επικίνδυνος, ο οποίος μεταδίδεται ηλεκτρονικά, προφορικά ή μέσω επαφής.
Ονομάζεται
Worm Overload Recreational Killer (WORK) (στα ελληνικά Δουλειά ή Εργασία).
Αν τον συναντήσετε σε συνάδελφο, προϊστάμενο ή κάποιον άλλο αποφύγετε κάθε επαφή.
Ο ιός αυτός θα σβήσει εντελώς την προσωπική σας ζωή.
Αν έρθετε σε επαφή με τον
work βάλτε μια μπλούζα ή ζακέτα πάρτε δυό καλούς φίλους και πηγαίνετε κατευθείαν στην πιο κοντινή ταβέρνα. Παραγγείλετε αμέσως το αντίδοτο που λέγεται WINE (Work Elimination Neutralizer Extract) (στα ελληνικά Κρασί) ή BEER (Bothersome Employer Elimination Rebooter (στα ελληνικά Μπύρα).
Πάρτε το αντίδοτο μέχρι να νοιώσετε καλά και ο ιός θα βγει εντελώς από το σύστημα σας.
Στείλε αυτό το μήνυμα σε 5 φίλους.
Αν δεν έχετε 5 φίλους σημαίνει ότι έχετε ήδη προσβληθεί από τον ιό και ότι ο ιός ελέγχει απόλυτα την ζωή σας.

Είμαστε υπόλογοι για την έλλειψη φροντίδας προς τα παιδιά μας


Ἄν πρόκειται νά μᾶς ζητηθοῦν εὐθῦνες γιά τούς ἄλλους ἀνθρώπους
-ἐφόσον μᾶς ἔχει πεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος : κανένας νά μήν ζητάει τό
δικό του, ἀλλά καθένας νά φροντίζει γιά τό συμφέρον τοῦ ἄλλου. (Α
Κορ. 10, 24)- πόσο περισσότερο θά εἴμαστε ὑπόλογοι γιά τήν ἔλλειψη
τῆς φροντίδα μας πρός τά παιδιά μας;

Θά μᾶς πεῖ ὁ Θεός: Δέν τό 'χες το παιδί κοντά σου ἀπό βρέφος; Δέν σέ
ἔχω ὁρίσει δάσκαλό του, προστάτη, κηδεμόνα καί ὁδηγό του; Δέν τό εἶχα
ἀφήσει ὁλοκληρωτικά στά χέρια σου;
Σοῦ ἔχω δώσει ἐντολή, νά τό διαπλάσεις ἀπό πολύ μικρό καί νά τό
παιδαγωγήσεις σωστά. Νομίζεις ὅτι θά βρεῖς ἔλεος, ἄν ἀδιαφορήσεις καί τό
ἀφήσεις νά χαθεῖ;
Τί ἔχεις νά ἀπαντήσεις πάνω σ' αὐτό ἄνθρωπέ μου;
Μήπως θά μοῦ πεῖς, ὅτι τώρα πού μεγάλωσε τό παιδί, εἶναι γιά μένα
δύσκολο αὐτό τό ἔργο καί σκληρό; Αὐτό ἄνθρωπέ μου ἔπρεπε νά τό εἶχες
ὑπολογίσει ἀπό τότε, πού τό παιδί ἦταν μικρό καί εὔπλαστο καί μποροῦσε
εὔκολα νά ὑπακούει. Ἁπό τότε ἔπρεπε νά τό διαπαιδαγωγήσεις
προσεκτικά καί νά τό συνηθίσεις νά κινεῖται καί νά σκέπτεται σωστά.
Ἁπό τότε ἔπρεπε νά τό διορθώνεις καί νά κόβεις τίς ἀδυναμίες του. Τότε
πού ἡ ἡλικία ἦταν ἀκόμα τρυφερή καί ὅλα ἦταν πιό εὔκολα. Τότε ἔπρεπε
νά εἶχες ξερριζώσει τά ἀγκάθια.
Ἄν δέν τά παραμελοῦσες τότε πού ἀναπτύσσονταν τά πάθη, δέν θά
εἶχαν τώρα ριζώσει καί δέν θά ἦσαν σήμερα δυσκολοθεράπευτα. Γι' αὐτό
ἀκριβῶς μᾶς παραγγέλει ἡ Ἁγ. Γραφή καί μᾶς λέει: Κάνε τό παιδί σου, νά
σκύψει τό κεφάλι, ἀπό τή μικρή του κιόλας ἡλικία , τότε πού εἶναι πιό
εὔκολη ἡ διαπαιδαγώγησή του (Σοφ. Σειρ. 7, 23).
Ἰωάν.Χρυσόστομος: P.G. 51, 327 κ.ἑξ.


Read more: http://pentapostagma.blogspot.com/2010/06/blog-post_8865.html#ixzz0q04CsPm6

Οι μεγάλες ανατροπές στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης

Για όσους και όσες δεν έχουν θεμελιώσει ή δεν θεμελιώνουν φέτος συνταξιοδοτικό δικαίωμα, σχεδιάζεται από το 2011 έως το 2015:
1 Να αυξηθούν στο 65ο έτος και στο 60ό, ανά περίπτωση, τα όρια συνταξιοδότησης...



για τις γυναίκες δημοσίους υπαλλήλους. Για τις μητέρες ανηλίκων το σχέδιο προβλέπει την κατάργηση κάθε ευνοϊκής μεταχείρισης, καθώς θα αναγνωρίζονται πλασματικοί χρόνοι. Νέο όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση τίθεται το 2011 το 55ο (αντί των 50 που ισχύει έως και φέτος), το 60ό το 2012 και το 65ο το 2013. Για μητέρες με 3 παιδιά που μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν ανεξαρτήτως ηλικίας, τίθεται όριο 50 ετών το 2011, 55 ετών το 2012 και 60 ετών το 2013. 2 Για έγγαμες ορίζεται το 60ό έτος για το 2011, το 63ο το 2012 και το 65ο το 2013, ενώ το όριο των 55 ετών που ισχύει για όσες θεμελιώνουν δικαίωμα πρόωρης συνταξιοδότησης έως το 2010 αυξάνεται για τις υπόλοιπες στο 56ο το 2011, στο 58ο το 2012 και στο 60ό το 2013.

3 Να καταργηθούν η 35ετία και η 37ετία με την προσθήκη 1 έτους και ενός εξαμήνου κάθε χρόνο, αντίστοιχα (π.χ. 36 έτη το 2011, 37 το 2012, 38 το 2013, 39 το 2014 και 40 το 2015). 4 Να επιβάλλεται ποινή μείωσης 6% τον χρόνο στις πρόωρες συντάξεις (π.χ.30% για συνταξιοδότηση στα 60 και όχι στα 65 ή με 35 έτη αντί των 40 στα 60).

tanea

Αποχώρησαν από συνέδριο και όργανα του ΣΥΝ οι Ανανεωτικοί

... τα Βλάχικα στη Βάρη - τέλος εποχής ...


Μαριάννα Τζιαντζή
***
*
Kαι τα κοψίδια μάς έκοψε το ΔΝΤ

*

«Εκλεισε ο Τσέλιγκας, έκλεισε ο Βλάχος, έκλεισε και ο Σωκράτης...» λέει λυπημένος ο ιδιοκτήτης μιας ψησταριάς στα Βλάχικα της Βάρης. Εκεί, στις δεκαετίες του '60 και του '70, φύτρωσαν φαραωνικών διαστάσεων εστιατόρια, που όμως τώρα βάζουν λουκέτο το ένα μετά το άλλο, σύμφωνα με ένα πρόσφατο ρεπορτάζ στο κεντρικό δελτίο του Alpha (το βίντεο φιλοξενείται στο www.newstime.gr). Εδώ ο κόσμος καίγεται, η κρίση έχει πλήξει το θέατρο, τους κινηματογράφους, τα βιβλιοπωλεία ...; για τις χασαποταβέρνες θα κλάψουμε; Σκοπός, όμως, του ρεπορτάζ δεν ήταν να προκαλέσει τον οίκτο για τα σύννεφα που σκιάζουν τον παράδεισο της χοληστερίνης, αλλά να παρουσιάσει ένα σημάδι των καιρών.

Μάταια σφυρίζει ο μεταμφιεσμένος βλάχος με τη φουστανέλα και την γκλίτσα καθώς περνούν τα αυτοκίνητα και δεν σταματάνε. Σκονισμένες τζαμαρίες, τσιγκέλια χωρίς σφαχτά, σούβλες ασάλευτες. Και μια θάλασσα από άδεια τραπεζοκαθίσματα σε εκείνες τις ψησταριές που δεν έχουν κλείσει οριστικά, αλλά δεν σταυρώνουν πελάτη. Κάποιος αναθυμάται τη χρυσή εποχή της ψησταριάς του. Από εδώ έχουν περάσει Σαουδάραβες πρίγκιπες, αλλά και ο Νίκι Λάουντα και ο Πελέ. «Να, σ' αυτό το τραπέζι τα πίναμε με τον Στράτο Διονυσίου ...;» (Πάντως, ο άνθρωπος δεν ζήτησε να κηρυχτεί το μαγαζί του διατηρητέο μνημείο.) Μες στην πελατειακή ερημιά, μες στα αφάγωτα ψητά κοτόπουλα και τα κοκορέτσια, εμφανίζεται ένα πούλμαν με τουρίστες. Ευθύς τρέχουν να το προϋπαντήσουν ή μάλλον να προσελκύσουν τον οδηγό ψήστες και τσολιάδες από διαφορετικά μαγαζιά, οι οποίοι με αγωνιώδεις εκφραστικές χειρονομίες λένε το «έλα» σ' όλες τις γης τις γλώσσες. Τελικά, κερδίζει ένας σερβιτόρος που έχει γονατίσει στην άσφαλτο κι έχει υψώσει και τα δύο χέρια προς τον ουρανό σαν ικέτης σε αρχαία τραγωδία.

Κάποιοι λένε ότι τα Βλάχικα συμβολίζουν το απόλυτο κιτς. Μάλλον όμως αυτά είναι ένας εύκολος στόχος εκείνων που θεωρούν τον εαυτό τους πνευματικά καλλιεργημένο και διατροφικά συνειδητοποιημένων. Αν και δεν έτυχε να τα γνωρίσω σαν θαμώνας, θα ντρεπόμουν να πω ότι τα Βλάχικα προσβάλλουν την αισθητική μου (η έμφαση στο «μου»). Ας αφήσουμε χίλια λουλούδια να ανθίσουν και, αν δεν μας αρέσει η τσίκνα τους, ας πάμε παρακάτω.

Τέρμα οι μπίρες και τα κοψίδια. Τέρμα οι πεθερές που τις τάιζαν παϊδάκια οι γαμπροί για να τις εξευμενίσουν. Τέρμα το τρεχαλητό των παιδιών και τα τσιρίδια των μαμάδων. Ομως ποιος ξέρει ... όπως υπάρχει το πλοίο-φάντασμα, ίσως στον κόσμο της φαντασίας να υπάρχει και η ψησταριά-φάντασμα που όλη μέρα είναι τυλιγμένη στις αράχνες, αλλά κάποιες αφέγγαρες νύχτες ζωντανεύει. Τα φώτα ανάβουν, οι σούβλες γυρίζουν και τα τραπέζια γεμίζουν με εύθυμες παρέες και Σαουδάραβες πρίγκιπες του '60 που ξαναβρήκαν ξαφνικά τη νιότη τους.

---

Σημ.: η εικονογράφηση έγινε με ευθύνη της Stavrovelonias

Τούρκοι εισαγγελείς άρχισαν έρευνα για ενδεχόμενη ποινική δίωξη εναντίον ανώτατων ισραηλινών αξιωματούχων

Μετά την ισραηλινή επιδρομή κατά του στολίσκου βοήθειας προς τη Γάζα

Τούρκοι εισαγγελείς άρχισαν έρευνα για ενδεχόμενη ποινική δίωξη εναντίον ανώτατων ισραηλινών αξιωματούχων, μετά την ισραηλινή επιδρομή κατά του στολίσκου βοήθειας προς τη Γάζα, στη διάρκεια της οποίας εννέα Τούρκοι σκοτώθηκαν, γράφει σήμερα ο τουρκικός Τύπος.
Εάν το γραφείο του εισαγγελέα του Μπακιρκόι (Κωνσταντινούπολη) συγκεντρώσει αρκετά στοιχεία, κατηγορίες θα απαγγελθούν εναντίον του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου, του υπουργού Άμυνας Εχούντ Μπαράκ και του αρχηγού του γενικού επιτελείου των ενόπλων δυνάμεων Γκάμπι Ασκενάζι γράφει η εφημερίδα Today's Zaman.

Οι ανώτατοι αξιωματούχοι στη συνέχεια θα κατηγορηθούν για ανθρωποκτονία, τραυματισμούς, πειρατεία και επιθέσεις εναντίον πολιτών σε διεθνή ύδατα, σύμφωνα με την εφημερίδα.

Δεν κατέστη πάντως δυνατό να υπάρξει επαφή με τους υπευθύνους του γραφείου του εισαγγελέα για να επιβεβαιώσουν την πληροφορία αυτή.

Εννέα τούρκοι πολίτες, ανάμεσα τους και ένας τούρκο-αμερικανός, σκοτώθηκαν κατά την επίθεση της Δευτέρας στο στόλο της βοήθειας προς τη Γάζα, από ισραηλινούς κομάντος στα ανοικτά των ακτών της Γάζας.

Ανάλυση και Διάλυση του Σκοπιανού Μύθου απο τον Μ.Β. Σακελλαρίου


Του Καθηγητή Μ. Β. Σακελλαρίου, π. Προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών,

Οι Σκοπιανοί Ισχυρισμοί

Οι Σκοπιανοί διεκδικούν το όνομα της Μακεδονίας για τη χώρα τους και το όνομα των Μακεδόνων για τον εαυτό τους, επίσης δικαιώματα επί της ελληνικής Μακεδο­νίας με τους εξής ισχυρισμούς:

1) Το έδαφος της σκοπιανής δημοκρατίας είναι μέρος του εδάφους της αρχαίας Μακεδονίας.

2) Η αρ χαία Μακεδονία καταλήφθηκε ολόκληρη από σλαβικά φύλα, τα οποία αναμείχθηκαν με απογόνους των αρχαίων Μακεδόνων, ενός λαού άσχετου με τους Έλληνες. Αυτοί είναι οι σημερινοί «Μακεδόνες».

3) «Μακεδόνες” είναι α) οι σλαβόφωνοι πληθυσμοί της Μακεδονίας και β) οι ελληνόφωνοι που ζούσαν στη Μακε δονία πριν από το 1912. Aυτοί, λένε πάντα οι Σκοπιανοί, είναι απόγονοι Σλάβων που εξελλη νίσθηκαν από τον ελληνικό κλήρο και τα ελλη νικά σχολεία. Όλοι οι άλλοι κάτοικοι της ελληνικής Μακεδονίας είναι ξένοι και πρέπει να φύγουν.

Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί μας οδηγούν στο ιστορικό παρελθόν. Έτσι και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να αναδράμουμε στο παρελ θόν,για να εξετάσουμε αν αυτοί οι ισχυρισμοί στέκουν ή όχι. Αυτό το σημείο πρέπει να υπογραμμισθεί και σε ξένους και σε Έλληνες που λένε ότι δε χρειάζεται η παρελθοντολογϊα. Το παρελθόν είναι παρόν στη σκοπιανή επιχει ρηματολογία. Πρέπει λοιπόν να είναι παρόν και στη δική μας.

1. Τα όρια της Μακεδονίας: Η σκοπιανή δημοκρατία εκτείνεται ως επί το πλείστον εκτός Μακεδονίας. Τα βόρεια σύνορα του βασιλείου των Μακεδόνων επί Φιλίππου Β’, επί Μεγάλου Αλεξάνδρου και επί των μεταγε νεστέρων βασιλέων περνούσαν περίπου στη γραμμή Μοναστηρίου – Δοϊράνης. Βορειότερα ήταν το βασίλειο των Παιόνων (που κατά διαστήματα ήταν υποτελές στους Μακεδόνες) και ακόμη βορειότερα το κράτος των Δαρδάνων. Τα Σκόπια βρίσκονται σε έδαφος των Δαρδανων, οι οποίοι ήσαν εχθροί των Μακε δόνων.

2. Οι αρχαίοι Μακεδόνες και οι Σλάβοι: Οι αρχαίοι Μακεδόνες ήσαν Έλληνες. Βέβαια Ο Δημοσθένης τους αποκαλούσε «βαρβά ρους». Αλλά αυτός ο χαρακτηρισμός δεν έχει ισχύ αξιόπιστης μαρτυρίας. Από τη μια μεριά γνωρίζουμε ότι εκφραζόταν από το Δημοσθέ νη σε λόγους που εκφωνούσε στην αθηναϊκή εκκλησία του δήμου εναντίον του Φιλίππου. Από την άλλη μεριά έχουμε μεγάλο αριθμό αξιόπιστων μαρτυριών, που συμφωνούν οτι οι Μακεδόνες ήσαν Έλληνες. Έρευνες που διεξάγονται στο «Κέντρο Ελληνικής και Ρωμαϊ κής Αρχαιότητος» του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών προσκομίζουν νέες αποδείξεις της ελληνικότητας των Μακεδόνων. Είναι αποδεί ξεις που προκύπτουν από πολύχρονες μελέτες αρχαίων κειμένων έξη χιλιάδων επιγραφών , με αντικείμενα τη γλώσσα αυτών των επιγρα­φών,τα ονόματα των 10.000 περίπου αρχαίων Μακεδόνων που έχουν καταγραφεί, και τους θεσμούς του μακεδόνικου κράτους.

Η αρχαία Μακεδονία δεν καταλήφθηκε από Σλάβους. Σλαβικά φύλα εισχώρησαν σε μερι κές περιοχές της Μακεδονίας, και εγκαταστά θηκαν σ’ αυτές. Η Μακεδονία παρέμεινε τμή μα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, η οποία επέτυχε να εξασθενήσει τις σλαβικές εγκατα στάσεις μεταφέροντας Σλάβους από τη Μακε­δονία στη Μ. Ασία και Έλληνες από τη Μ. Ασία στη Μακεδονία Η χώρα παρέμεινε βυζα ντινή, μ’ όλο που μερικά τμήματα της καταλή φθηκαν στρατιωτικά για σύντομα χρονικά διαστήματα από Βούλγαρους (894 – 900, 979 -1018, 1195, 1205 – 1212) ή Σέρβους (1351 – 1371). Η περιοχή της θεσσαλονίκης διασώθηκε και στις πιο κρίσιμες περιστάσεις και η πόλη διατήρησε συνεχώς τη θέση της δεύτερης πό λης του κράτους. Πριν από τη σερβική προέ λαση σε μακεδόνικα εδάφη ο Νικόλαος Καβάσιλας εξυμνούσε την αρχαία ελληνική καταγωγή και τον συνεχώς ελληνικό χαρακτήρα της θεσσαλονίκης- Ο Μανουήλ Παλαιολόγος, κυ βερνήτης της θεσσαλονίκης πριν φορέσει το αυτοκρατορικό στέμμα χαρακτήριζε τη Μακε δονία «πατρίδα του Φιλίππου και του Αλεξάν δρου».

3. Συνεχής παρουσία Ελλήνων στην τουρκο-κρατούμενη Μακεδονία: Ο ισχυρισμοί των Σκοπιανών ότι, όταν οι Τούρκοι κατέλα βαν τη Μακεδονία, οι σημερινές ελληνικές πε ριοχές της είχαν σλαβικό πληθυσμό και ότι οι Έλληνες που ζούσαν στη Μακεδονία ως το 1912 ήσαν Σλάβοι που εξελληνίσθηκαν, δια ψεύδονται από γεγονότα που:

* Μαρτυρούν συνέχεια ελληνικής παρουσίας στη Μακεδονία (αλλά και μέσα στη σημερινή σκοπιανή δημοκρατία).

* Μαρτυρούν ότι τα ελληνικά σχολεία της Μακεδονίας ιδρύονταν και συντηρούνταν, όχι από κάποιο ελληνικό κέντρο, αλλά από τοπι κές ελληνικές κοινότητες που καμμιά φορά ενισχύονταν με δωρεές και κληροδοτήματα. Αυτές οι κοινότητες και οι δωρητές και κληρο-δότες συγκροτούν ένα μέρος από τις ενδείξεις της παρουσίας ζωντανών και συνειδητών ελ ληνικών πληθυσμών σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας.

Ελληνικά σχολεία:

Κατά τους αιώνες της Τουρκοκρατίας οι Έλληνες δεν ήσαν κύριοι των γειτόνων λαών, αλλά στέναζαν κάτω από τον ίδιο ζυγό. Δεν ήσαν λοιπόν σε θέση ούτε να απαγορεύσουν στους γείτονες να ιδρύουν δικά τους σχολεία, ούτε να τους αναγκάζουν να στέλνουν τα παιδιά τους σε ελληνικά σχο λεία. Τα ελληνικά σχολεία ιδρύονταν και συν τηρούνταν από τις τοπικές κοινότητες με πολ λούς μόχθους, γιατί οι άνθρωποι ήσαν φτω χοί. “Οσες πόλεις απέκτησαν ελληνικά σχολεία είχαν σημαντικό ελληνικό πληθυσμό. Πολλές πόλεις και κωμοπόλεις με ελληνικό πληθυσμό δεν απέκτησαν σχολεία, γιατί δεν είχαν τα μέσα. Επειδή τα ελληνικά σχολεία συντηρού νταν από φτωχές κοινότητες και δωρεές ή κληροδοτήματα δεν ήσαν μακρόβια. Στις αρ χές του 19ου αιώνα, όταν τα ελληνικά σχολεία ήσαν περισσότερα από πριν, & όλη τη Μακε δονία λειτουργούσαν είκοσι περίπου σχολεία συγχρόνως. Το καθένα από αυτά είχε μερικές δεκάδες μαθητών. Οι μη Έλληνες μεταξύ αυ τών αποτελούσαν μια μικρή μειονότητα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι μεγάλο θράσος να λέγεται ότι οι Έλληνες Μακεδόνες είναι εξελληνισμένοι Σλάβοι.

Ελληνικά σχολεία μαρτυρούνται στην τουρ κοκρατούμενη Μακεδονία από το 1460 ως το 1912.

• Ανώτερη μόρφωση: Η συνεχής παρουσία Ελλήνων στη Μακεδονία αποδεικνύεται όχι μόνον από την ύπαρξη σχολείων και απλών δασκάλων, αλλά και από το γεγονός ότι η Μακεδονία αφενός γέννησε λογίους, αφετέρου διάφορες μακεδόνικες κοινότητες κάλεσαν λο γίους από άλλα ελληνικά μέρη, για να διδά ξουν στα σχολεία τους. Λόγιοι και των δύο κατηγοριών μαρτυρούνται από την αρχή σχε­δόν της τουρκοκρατίας ως το τέλος.

Οι Μακεδόνες λόγιοι της τουρκοκρατίας συ νέγραψαν ελληνικό έργα και έχουν δώσει απο δείξεις των ελληνικών αισθημάτων τους. Επιλέ γω μερικά δείγματα: ΟΙωάννης Κωττούνιος (1572 – 1657), από τη Βέροια, καθηγητής ιταλι κών πανεπιστημίων, με ποιήματα που συνέταξε στα λατινικά, στα ιταλικά και στα ελληνικά, προσπάθησε να κάμει γνωστή στη Δύση την κατάσταση που επικρατούσε στην υπόδουλη Ελλάδα. Ο Αναστάσιος Μιχαήλ (+ μετά το 1722), μέλος της Ακαδημίας των Επιστημών του Βερο λίνου, εξέφρασε θερμή πίστη στην Ελλάδα σε ένα από τα βιβλία του, που επιγράφεται «Βασιλικόν θέατρον». Το πρώτο νεοελληνικό έργο αναφερόμενο στην αρχαία ελληνική ιστορία, «Ιστορίαι παλαιαί και πάνυ ωφέλιμοι της περί φημου πόλεως Αθήνης», γράφηκε από Μακε­δόνα, τον Γεώργιο Κονταρή, από τα Σέρβια, μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης (1673), έπει τα

Αθηνών, και τέλος Σμύρνης (1690). Σε Μακε δόνες οφείλονται επίσης τα δύο επόμενα νεοελ ληνικά αρχαιογνωστικά έργα. Ο Γεώργιος Ζαβίρας (1744 -1804), από τη Σιάτιστα, έμπορος στη Βουδαπέστη, συνέθεσε μια «Επιτομή της Ιστο ρίας των Ελλήνων από της πρώτης αρχής της γενέσεως αυτών ως τον θάνατον της τελευταίας βασιλίδος Κλεοπάτρας». Ο Κοζανίτης Γεώργιος Σακελλάριος (1765 – 1838) δημοσίευσε «Αρχαιο λογία συνοπτική των Ελλήνων» (17%) και μετέ φρασε το γαλλικό ιστορικό μυθιστόρημα «Πε ριήγησις του νέου Αναχάρσιδος στην Ελλάδα» (1797) που έκανε τους Έλληνες αναγνώστες να κλαίνει. Και άλλοι Μακεδόνες λόγιοι συνέγρα ψαν ή μετέφρασαν, προ του 1821, διδακτικά και ηθοπλαστικά έργα εμπνευσμένα από την αρ χαιότητα. Ο Γεώργιος Ζαβίρας είναι επίσης συγγραφέας του πρώτου νεοελληνικού έργου με θέμα τους μετά την άλωση της Κωνσταντι­νουπόλεως Έλληνες λογίους: «Νέα Ελλάς ή Ελληνικόν θέατρον, ήτοι Ιστορία των πεπαιδευ μένων Ελλήνων των μετά την θλιβεράν του γένους ημών κατάστασιν ακμασάντων».

• Ο μακεδόνικος Ελληνισμός της διασποράς:

Οι Μακεδόνες μιλούσαν και έγραφαν ελληνικά όχι μόνο στη Μακεδονία, αλλά και στη διασπορά, και μάλιστα εν μέσω σλαβικών πληθυσμών (στη βόρεια Σερβία, στη Βοσνία – Ερζεγοβίνη, στην Κροατία, στη Βοημία). Οι ίδιες κοινότητες, καθώς και οι πολυάριθμες και πολυάνθρωπες μακεδόνικες κοινότητες, στην Ουγγαρία, είχαν ακμαίο ελληνικό φρόνημα. Οι μεγαλύτερες από αυτές ανέπτυξαν αξιόλογη πνευματική δραστη ριότητα. Τρία ελληνικά περιοδικά εκδόθηκαν από Μακεδόνες, στη Βιέννη: η «Εφημερίς» των αδελφών Μαρκιδών από τη Σιάτιστα (1790 -1979), οι «Ειδήσεις από τα Ανατολικά μέρη» του Κοζανΐτη Ευφρόνιου Πόποβιτς(1811), η «Καλ λιόπη» του Αθανάσιου Σταγειρίτη (1819 -1821). Ο Αθανάσιος Χριστόπουλος (1772 – 1847) ο ποιητής που θαυμάσθηκε και αγαπήθηκε από τους Πανέλληνες στις αρχές του 19ου αιώνα, ήταν από την Καστοριά.

Οι εκτός Μακεδονίας εγκατεστημένοι Μακε δόνες πρόκοψαν σε διάφορους τομείς. Μερικοί από αυτούς αναδείχθηκαν ως δωρητές και ευεργέτες. Για ποιους σκοπούς; Για ελληνικά σχολεία στις κοινότητες της ξενητειάς, στις μακεδόνικες πατρίδες τους, αλλά και σε άλλα ελληνικά μέρη. Από τους τελευταίους ας μνημο νευθούν μερικοί: Ο Μανολάκης Καστοριανός συνέδραμε οικονομικά τη Μεγάλη του Γένους σχολή (1663) και το μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Πόλη και ίδρυσε σχολεία στη Χίο (1661), στην Άρτα (1666), στο Αιτωλικό, στην Πάτμο (1669). ΟΙωάννης Κωττούνιος, που αναφέρθη κε πιο πάνω, ίδρυσε στην Πάδοθα το «Ελληνο-μουσείον», φροντιστήριο και οικοτροφείο για ελληνόπουλα (1653). ΟΚωνσταντίνος Μπέλλιος (1779 -1838), από το Λιγοτόπι, υπήρξε από τους ιδρυτές της Αρχαιολογικής Εταιρίας, μέγας ευεργέτης του δήμου Αθηναίων και του δημοτι κού νοσοκομείου «Ελπίς». Επίσης, συνέστησε κληροδότημα με το οποίο μορφώθηκαν εκατο ντάδες Μακεδόνων στην Ελλάδα και το εξωτερι κό. Ο θ. Μανούσης από τη Σιάτιστα (1793-1858), από τους πρώτους καθηγητές του Πανε­πιστημίου Αθηνών, άφησε κληροδότημα για σπουδές Μακεδόνων στο εξωτερικό.

Το κείμενο είναι αναδημοσίευση από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο,τεύχος της 16ης Απριλίου 1992

[Αρχείο Σοφίας Φ.]


πηγη