ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ
Οι οργισμένοι επιβάτες που πολιορκούν τα γκισέ αναχωρήσεων στο Αεροδρόμιο του Σίδνεϊ ζητώντας να πετάξουν για την Ευρώπη μπορεί να το ξανασκέφτονταν αν άκουγαν σήμερα την περιγραφή μιας επιβάτιδας ενός τζάμπο που πέταξε μέσα από ηφαιστειακή σκόνη το 1982 πάνω από την Ινδονησία.
Η Αυστραλέζα αυτή, η οποία ανέφερε στο ραδιοσταθμό μόνο το μικρό της όνομα, Αν, αφηγήθηκε πως είδε τα μέλη του πληρώματος να ...
γίνονται "άσπροι σαν πανί" όταν σταμάτησαν να λειτουργούν τρεις από τους τέσσερις κινητήρες του αεροπλάνου και το Boeing 747 της Singapore Airlines έκανε μια "βουτιά" 2.400 μέτρων πριν λειτουργήσει και πάλι ένας κινητήρας και το αεροπλάνο φτάσει "κούτσα-κούτσα" ως την Τζακάρτα.
"Βλέπαμε να βγαίνει κάτι σαν φωτιά από τους κινητήρες και στις δύο πλευρές -- κόκκινο και κίτρινο και μπλε", είπε η Αν στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο ABC. "Στο μεταξύ, οι αεροσυνοδοί και οι φροντιστές είχαν καθαρίσει στα γρήγορα τα πάντα, όλα τα φαγητά, και είχαν καθίσει, και έμοιαζαν εντελώς άσπροι -- άσπροι σαν πανί".
Κατά το επεισόδιο υπήρχαν στο αεροπλάνο 230 επιβάτες. Σημειώθηκε λίγες μόνον ημέρες αφού ένα Boeing 747 της British Airways με 240 επιβάτες είχε χάσει και τους τέσσερις κινητήρες του ενώ βρισκόταν σε απόσταση 150 χλμ. από το ηφαίστειο Γκαλουνγκούνγκ στο δυτικό άκρο της νήσου Ιάβας.
"Δεν πιστεύω πως έχω δει ποτέ μου τους φροντιστές άσπρους", θυμάται η Αν. "Απλώς καθόμασταν στις θέσεις μας. Ήξερα τι συνέβαινε επειδή ήμουν ταξιδιωτικός πράκτορας και γνώριζα τι είχε συμβεί στην British Airways".
Το αεροπλάνο της British Airways είχε κάνει "βουτιά" επί 16 λεπτά και είχε χάσει 7.500 μέτρα από το ύψος των 11.500 μέτρων που βρισκόταν πριν ο κυβερνήτης Έρικ Μούντι καταφέρει να κάνει τους κινητήρες, που είχαν γεμίσει με στάχτη, να λειτουργήσουν και πάλι.
Η Αν είπε ότι ο κυβερνήτης της πτήσης της ήταν εξίσου ψύχραιμος με τον Μούντι, καθώς δεν έδειξε την ανησυχία του όταν έχασε τους κινητήρες. "Ήταν πολύ Βρετανός και είπε, 'Κυρίες και κύριοι, δεν χρειάζεται να σας πω ότι αντιμετωπίζουμε κατάσταση ανάγκης' και συνέχισε περιγράφοντας πώς σταμάτησε δύο από τους κινητήρες και πώς οι άλλοι δύο λειτουργούσαν και θα προχωρούσε σε απόρριψη καυσίμων και θα προσγειωνόταν στην Τζακάρτα το συντομότερο δυνατόν. Και αυτό ακριβώς έκανε. Τρομάξαμε πολύ".
Αυτός είναι ο πιο θρυλικός θησαυρός στην Ελλάδα! Ληστείες, απαγωγές, λύτρα…
Τι γίνηκε τόσο χρήμα;
-
Ανεκτίμητα χρηματικά ποσά Τον 19ο αιώνα, ανάμεσα στους φημισμένους ληστές
που αλώνιζαν τον Μοριά και τη Ρούμελη, ξεχώριζαν δυο συνεπώνυμοι από το
ορεινό Χέ...
Πριν από 16 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου