Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

Η Ευρώπη θέλει καταδίκες «τρομοκρατών» με... ανώνυμες πληροφορίες!


Προάγγελος της παγκόσμιας δικτατορίας;

Καταδίκες «υπόπτων ή εν δυνάμει τρομοκρατών», με βάση μόνο τις «ανώνυμες πληροφορίες» μυστικών υπηρεσιών, προωθεί και επισήμως το αντιτρομοκρατικό επιτελείο της Ε.Ε.
Αξιολογώντας τις πρακτικές αντιμετώπισης της τρομοκρατίας στις ευρωπαϊκές χώρες, η ειδική υπηρεσία της Ε.Ε. (ENFOPOL) διατυπώνει προς τα κράτη-μέλη «συστάσεις» για ένα κοινό πανευρωπαϊκό εγχειρίδιο αντιτρομοκρατικής δράσης.
Το εγχειρίδιο αυτό όμως θα μπορούσε να οδηγεί και στην... προ-επιλογή και προ-κατασκευή «τρομοκρατών» από τους μηχανισμούς ασφάλειας, με βάση ήδη επεξεργασμένα «προφίλ» κοινωνικά ενοχλητικών και «επικίνδυνων» προσώπων.
Σύμφωνα με το έγγραφο της Ε.Ε., το κοινό εγχειρίδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
* Ελεύθερη χρήση των «ανώνυμων πληροφοριών» που διαθέτουν ή κατασκευάζουν οι μυστικές υπηρεσίες, ως αποδεικτικών στοιχείων στα δικαστήρια σε υποθέσεις τρομοκρατίας!
* Επέκταση του ελέγχου και της ανταλλαγής στοιχείων που πραγματοποιούν οι υπηρεσίες ασφάλειας για υπόπτους ή εν δυνάμει δράστες τρομοκρατικών πράξεων!
* Αμεση πρόσβαση των αστυνομικών αρχών σε όλα τα αρχεία και τις τράπεζες δεδομένων που διατηρούν κυβερνητικές υπηρεσίες και κρατικές αρχές!
Οι συστάσεις αυτές δεν αποτελούν οδηγό άμεσης υποχρεωτικής εφαρμογής, είναι ωστόσο ενδεικτικές του κλίματος των προσαρμογών που οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες ασφάλειας θεωρούν επιβεβλημένες.
Τέτοιου τύπου οδηγίες, όμως, είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστούν στην Ελλάδα, καθώς ειδικά η χρήση ανώνυμων πληροφοριών ως αποδεικτικών μέσων σε δικαστικές διαδικασίες δεν προβλέπονται από το δικονομικό μας σύστημα. Οπως υποστηρίζουν άλλωστε νομικοί, μια τέτοια πρόβλεψη θα ανέτρεπε πλήρως τα μέχρι στιγμής ισχύοντα στην έννομη τάξη, καθώς θα στερούσε τον κατηγορούμενο από το δικαίωμά του να ελέγξει και να αντικρούσει την αξιοπιστία των ανώνυμων πληροφοριών και τις πιθανές σκοπιμότητες των φορέων τους. Πώς να αντικρούσει κάποιος ανέλεγκτες πληροφορίες αόρατων μυστικών πρακτόρων;
Την σπουδαιότητα του ζητήματος, ιδίως σε σχέση με τα θεμελιώδη δικαιώματα που απειλούνται, αντιλαμβάνεται και η Ε.Ε. Για τον σκοπό αυτό θα επανεκτιμήσει το θέμα αφού συνεκτιμήσει όσα επεξεργάζονται προς τον σκοπό αυτό και άλλα διεθνή φόρα, όπως οι G8!
Την ίδια στιγμή, επιχειρείται διεύρυνση του κύκλου των προσώπων που θεωρούνται γενικώς «ύποπτοι» για τρομοκρατία. Οι υπηρεσίες ασφάλειας καλούνται να φακελώνουν τώρα και όσους θεωρούν (με ποια κριτήρια άραγε;) εν δυνάμει τρομοκράτες!
Αυτή, όμως, η προεπιλογή υπόπτων, και η δυνητική ενοχοποίηση ατόμων από τις διωκτικές αρχές, εμπεριέχει τον σοβαρό κίνδυνο να «ποινικοποιηθεί» εκ των προτέρων κάθε συμπεριφορά, δράση ή ιδέα, οι οποίες θα θεωρηθούν «κοινωνικά επικίνδυνες».
Το ηλεκτρονικό φακέλωμα των εν δυνάμει υπόπτων και δραστών θα πρέπει μάλιστα να γίνεται με τις ευλογίες και τη συνεργασία όλων των κρατικών υπηρεσιών που διαθέτουν καταγεγραμμένα αρχεία για τα πρόσωπα αυτά.
Αλλες συγκεκριμένες συστάσεις προς τα κράτη-μέλη προτείνουν τη δημιουργία ενός εθνικού σώματος συντονισμού μεταξύ μυστικών υπηρεσιών και σωμάτων ασφαλείας, με ανταλλαγή πληροφοριών σε 24ωρη βάση καθώς και συνεργασία των εθνικών υπηρεσιών με την EUROPOL, ιδίως σε θέματα που αφορούν υπάρχοντες φακέλους τρομοκρατίας. Υπάρχουν, τέλος, συστάσεις για προώθηση και κοινωνική ένταξη του μετριοπαθούς ισλάμ στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και οδηγίες για προσεκτική χρήση της δημόσιας πληροφόρησης σε ζητήματα τρομοκρατικών απειλών.ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου