Τρίτη 26 Μαΐου 2009

Εργοθεραπεία!!!


Υπάρχουν πάρα πολλά παιδιά στην Ελλάδα που έχουν ανάγκη από ειδική εκπαίδευση για μικρότερα ή μεγαλύτερα διαστήματα. Τα παιδιά αυτά μπορεί να εμφανίζουν κάποια νοητική ή κινητική αναπηρία, να έχουν κάποια ασθένεια, να παρουσιάζουν διαταραχή στην ανάπτυξη ή μαθησιακές δυσκολίες.

Η άμεση και ολοκληρωμένη παρέμβαση γι' αυτό το διάστημα είναι απαραίτητη.

Βασικό εργαλείο των εργοθεραπευτών που ασχολούνται με παιδιατρικές υπηρεσίες είναι η σκόπιμη δραστηριότητα. Η χρήση της δραστηριότητας ως θεραπευτικού μέσου διαχωρίζει την εργοθεραπεία από τις άλλες ειδικότητες. Το παιδί μέσα από τα παιχνίδια που του προσφέρει ο εργοθεραπευτής, μεταξύ άλλων, εξερευνά τον κόσμο γύρω του, τα συναισθήματά του, τα χρώματα, τα σχήματα, και άλλες βασικές έννοιες. Συγχρόνως μπορεί να βελτιώσει την λεπτή κινητικότητά του χεριού του και τη θέση του σώματός του όταν κάθεται. Μαθαίνει να τρώει με επιδεξιότητα, να ντύνεται.

Το πεδίο δράσης της εργοθεραπείας είναι τεράστιο όσο καλύπτουν οι δραστηριότητες με τις οποίες το παιδί θέλει και πρέπει να εμπλακεί στην καθημερινή του ζωή. Η διαδικασία της παρέμβασης της εργοθεραπείας είναι η αξιολόγηση, η θέσπιση στόχων, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή εξατομικευμένου προγράμματος. Οι στόχοι της εργοθεραπείας στην παιδιατρική είναι:

* Να προσφέρει συγκεκριμένη δραστηριοποίηση για την ανάπτυξη της κινητικότητας των αρθρώσεων, την ενδυνάμωση των μυών, και τον συντονισμό.
* Να προσφέρει ειδικό παιχνίδι
* Να ξεπεράσει τους φόβους του και να αναπτύξει αυτοπεποίθηση μέσα από την εκτέλεση δραστηριοτήτων
* Να ενθαρρύνει την φυσιολογική ανάπτυξη
* Να προσφέρει κοινωνικοποίηση

Εάν το παιδί σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, μιλήστε με τον εργοθεραπευτή σας.

* Αρνείται να παίξει με τα παιχνίδια της ηλικίας του ή να αυτοϋπηρετηθεί.
* Ελαττωμένος μυϊκός τόνος αδύναμο
* Αδέξιο, πέφτει εύκολα και συχνά
* Πέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα και έχει δυσκολία να υπολογίσει την θέση του σώματός του σε σχέση με το περιβάλλον
* Σπάει εύκολα τα παιχνίδια ή τις μπογιές του.
* Δεν του αρέσει να πηδάει , να κάνει κούνια ή ν'ανεβαίνει σε ψηλά αντικείμενα
* Έχει δυσκολία να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει παζλ ή να κόβει με το ψαλίδι
* Καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου
* Υπερκινητικό
* Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά, το μπάνιο
* Υπερευαίσθητο σε άγγιγμα, γεύσεις, θορύβους
* Δυσκολίες στον ύπνο, στο φαγητό
* Ξαφνιάζεται εύκολα
* Δεν εξερευνά το περιβάλλον
* Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί
* Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από τα άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
* Αντιστρέφει γράμματα, αριθμούς
* Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί
* Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
* Έχει δυσκολία να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας
ΑΣΠΑΣΙΑ ΠΑΣΠΑΛΗ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗ
Ψυχολογος Παιδοψυχολογος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου