Οταν, την άνοιξη του 2000, αξιωματικοί στην πτέρυγα μάχης της Λάρισας άνοιξαν μερικά κιβώτια με ανταλλακτικά των
αεροσκαφών F16, δεν πίστευαν στα μάτια τους: Στις επιφάνειές τους αναγραφόταν φαρδιά-πλατιά ότι είχαν κατασκευαστεί... στην Τουρκία.
Το περιστατικό αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα πτυχή της κούρσας εξοπλισμών μεταξύ των δύο χωρών, αλλά ταυτόχρονα και την άλλη όψη των αερομαχιών στο Αιγαίο:
Αγοράζουμε τα ίδια αεροπλάνα, από τον ίδιο αμερικανό κατασκευαστή και τα δοκιμάζουμε... μεταξύ μας!
Με μια διαφορά: Στην Τουρκία υπάρχει γραμμή παραγωγής των F16, συνεπώς και παραγωγή διάφορων ανταλλακτικών τους. Κάτι που η Ελλάδα δεν κατάφερε ποτέ να κάνει, τεμαχίζοντας, κάθε φορά τις αγορές αμερικανικών αεροσκαφών ανά 20 και ανά 30, χωρίς προγραμματισμό, αν κι έχει αγοράσει μέχρι σήμερα συνολικά 170 F-16. Και ακόμη χειρότερα, διατηρεί μια μοναδική στον κόσμο πολυτυπία αεροσκαφών που ανεβάζει το κόστος συντήρησης, εκπαίδευσης και διαφορετικών υποδομών στα αεροδρόμια. Αλλά αυτό αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο...
Το περιστατικό της Λάρισας οφείλεται στην επιλογή του κατασκευαστή να στείλει στην Ελλάδα ανταλλακτικά από το κοντινότερο εργοστάσιο, καθώς τα άλλα βρίσκονται στην Κορέα, στην Αμερική, στην Ολλανδία και στο Βέλγιο...
Το θέμα είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ξέχασαν να βγάλουν τις πινακίδες της χώρας κατασκευής.
*Αξιωματικός της αεροπορίας, που έζησε από κοντά εκείνο το σκηνικό, σήμερα είναι πεπεισμένος ότι πολλά ανταλλακτικά των ελληνικών F16 (εξακολουθούν να) κατασκευάζονται στην Τουρκία. Απλώς, οι προμηθευτές είναι πιο προσεκτικοί στη... συσκευασία.
ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ
ΠΗΓΗ
«Όλα τείνουν προς το ουδέτερο» ή μήπως όχι, μετά το αποτέλεσμα των
αμερικανικών εκλογών 2024;
-
*Η δεύτερη θητεία του Τραμπ θα ανακόψει δραστικά τις ορέξεις της Καμ(π)άλα;*
Αντι-γράφει και σχολιάζει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης
*ΕΙΣΑΓΩΓΗ*
Στις 8 ...
Πριν από 2 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου