Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009

Στρατολόγηση από τα θρανία ακόμα στις ΗΠΑ

http://36dimotiko.blogspot.com
Photobucket

Περισσότερα από 34 εκατ. στοιχεία νέων ανθρώπων έχουν καταχωρηθεί σε βάση δεδομένων του Αμερικανού Στρατού, προκειμένου να έχει καλύτερη και αποτελεσματικότερη προσέγγιση προς τους πιθανώς στρατεύσιμους. Πολλές από τις εγγραφές, είναι παιδιών σχολικής ηλικίας, έως και 15 ετών.

Ο Στρατός των ΗΠΑ έψαχνε για πολύ καιρό τον καλύτερο τρόπο για να έχει πρόσβαση σε πιθανούς στρατεύσιμους. Για κάθε νέο στρατιώτη που υπέγραψε συμβόλαιο πέρσι, ο Στρατός ξόδεψε 24.000 δολάρια στη στρατολόγηση (τη στιγμή που 4ετή κολέγια ξοδεύουν κατά μέσο όρο 2.000 δολάρια για κάθε νέο μαθητή). Οι στρατολόγοι «χτύπησαν χρυσό» το 2002, όταν ο τότε ρεπουμπλικάνος David Vitter, έβαλε στο νομοσχέδιο «No Child Left Behind Act» (NCLB) τη διάταξη που απαιτούσε από όλα τα γυμνάσια να δώσουν στους στρατολόγους τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των μαθητών, όλων των επιπέδων. Όσα σχολεία δεν συμμορφωνόταν με τη διάταξη, αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο να χάσουν τη χρηματοδότηση από το NCLB.

Αυτή η λίγο γνωστή διάταξη, μετέτρεψε το νομοσχέδιο που υπέγραψε ο Πρόεδρος Μπους, στο πιο επιθετικό εργαλείο στρατολόγησης. Οι μαθητές έχουν την επιλογή να αποσυρθούν – αλλά πολλά σχολεία φροντίζουν ώστε να μην γίνεται γνωστή αυτή η επιλογή.

Ωστόσο, το NCLB είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου των δεδομένων. Το 2005, υπέρμαχοι της διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων ανακάλυψαν ότι το Πεντάγωνο είχε αφιερώσει δυο χρόνια στη συλλογή αρχείων από την Selective Service System, το υπουργείο Μεταφορών και μεταπράτες δεδομένων προκειμένου να δημιουργήσει για βάση δεδομένων δεκάδων εκατομμυρίων νέων και εφήβων, ορισμένοι από τους οποίους είναι μόλις 15 ετών.

Το γιγαντιαίο πρόγραμμα συλλογής δεδομένων έχει αυτή τη στιγμή περί τα 34 εκατομμύρια εγγραφές, επιτηρείται από το πρόγραμμα Joint Advertising Market Research & Studies και χαρακτηρίζεται ως «αδιαμφισβήτητα τη μεγαλύτερη αποθήκη πληροφοριών νέων ηλικίας 16-25 ετών στη χώρα». Τη βάση δεδομένων της JAMRS, με τη σειρά της, διαχειρίζεται η εταιρεία Equifax.

Ο επικεφαλής του Electronic Privacy Information Center, Marc Rotenberg λέει ότι η αρχική αποτυχία του Πεντάγωνου να γνωστοποιήσει τη συλλογή των πληροφοριών αυτών, πιθανότατα παραβίασε το νόμο περί προσωπικών δεδομένων. Το 2007, το Πεντάγωνο κατέληξε σε συμβιβασμό με την Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών της Νέας Υόρκης, ύστερα από μήνυση. Το Πεντάγωνο συμφώνησε τότε να σταματήσει τη συλλογή ονομάτων και αριθμού κοινωνικής ασφάλισης οποιουδήποτε κάτω της ηλικίας των 17 ετών ενώ υποσχέθηκε ότι δεν θα μοιραστεί με άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες τα αρχεία που δημιούργησε. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αποτρέψουν την αποστολή των στοιχείων τους στους στρατολόγους, αλλά μόλις 8.700 άτομα έχουν κάνει χρήση αυτής της αφανούς επιλογής.

Το Πεντάγωνο ξοδεύει επίσης περί τις 600.000 δολάρια το χρόνο σε εμπορικούς μεταπράτες δεδομένων, όπως τους Student Marketing Group και American Student List, οι οποίοι κομπάζουν για τη συλλογή αρχείων 8 εκατομμυρίων μαθητών γυμνασίου. Και οι δυο εταιρίες έχουν κατηγορηθεί για χρήση παραπλανητικών πρακτικών για τη συλλογή πληροφοριών. Το 2002, ο γενικός εισαγγελέας της Νέας Υόρκης μήνυσε την SMG γιατί δήλωσε στους μαθητές ότι έκανε έρευνα για υποτροφίες και ευκαιρίες χρηματικής αρωγής, ενώ πωλούσε τα στοιχεία τους σε εταιρείες τηλεμάρκετινγκ. Η Επιτροπή Δίκαιου Εμπορίου κατηγόρησε την ASL για τον ίδιο λόγο. Εν τέλει, και οι δυο υποθέσεις κατέληξαν σε συμβιβασμό.

Το Πεντάγωνο συλλέγει επίσης πληροφορίες από ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου. Φέτος, ο Στρατός ξόδεψε 1.2 εκατ. δολάρια στην ιστοσελίδα March2Success.com. Οι μόνες ενδείξεις ότι αυτή η ιστοσελίδα, στην οποία εγγράφονται περίπου 17.000 άτομα το μήνα, ανήκει στο Στρατό είναι ένα μικρό σηματάκι που συνδέει τη σελίδα με τον κύριο χώρο στρατολόγησης GoArmy.com.

Οι στρατολόγοι συλλέγουν επίσης δεδομένα μέσα από τις τάξεις. Σε περισσότερα από 12.000 γυμνάσια της χώρας διεξάγεται το τεστ «Armed Services Vocational Aptitude Battery», ένα τρίωρο τεστ πολλαπλών επιλογών που αρχικά δημιουργήθηκε το 1968 για να συνταιριάξει τους στρατεύσιμους με τις στρατιωτικές επιχειρήσεις. Στα μέσα του 1990, το τεστ άλλαξε τίτλο σε «ASVAB Πρόγραμμα Εξερεύνησης Καριέρας», και πλέον έχει μια πολύχρωμη αρχική σελίδα που δεν κάνει καμία αναφορά στις στρατιωτικές εφαρμογές του, ενώ αντ’ αυτού δηλώνει ότι «είναι σχεδιασμένο για να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν περισσότερα για τους εαυτούς τους και τον κόσμο της εργασίας». Όσοι κάνουν το τεστ πρέπει να δώσουν το όνομά τους, τον αριθμό Κοινωνικής Ασφάλειας, την εθνικότητα, επαγγελματικά ενδιαφέροντα κ.α. – στοιχεία τα οποία καταχωρούνται στη βάση δεδομένων της JAMRS. Το 2008, περισσότεροι από 641.000 μαθητές γυμνασίου έκαναν αυτό το τεστ, τα στοιχεία του 90% εκ των οποίων πήγαν στην υπηρεσία στρατολόγησης.

Οι ανησυχίες για τους δεσμούς της ASVAB με τη στρατολογία, προκάλεσαν μείωση της τάξης του 20% στον αριθμό των όσων έκαναν το τεστ, από το 2003 έως το 2008. Το τεστ όμως παραμένει υποχρεωτικό σε περίπου 1.000 γυμνάσια. Τον περασμένο Φεβρουάριο, τρεις μαθητές από τη Βόρεια Καρολίνα οδηγήθηκαν στα κρατητήρια επειδή αρνήθηκαν να το συμπληρώσουν. Πέρσι, οι νομοθέτες της πολιτείας της Καλιφόρνια απαγόρευσαν στα σχολεία να στέλνουν στην ASVAB τα αποτελέσματα των τεστ στους στρατολόγους, αν και ο κυβερνήτης Schwarzenegger άσκησε βέτο στο νομοσχέδιο. Στο Λος Άντζελες και τη Ουάσινγκτον, επιχειρείται η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών, με τη δημοσίευση των βαθμολογιών τους μόνο κατόπιν αίτησης.

Προκειμένου να κάνει χρήσιμα όλα τα δεδομένα που έχει συλλέξει, ο Στρατός προσέλαβε την ιδιωτική εταιρεία Nielsen Claritas, μεταξύ των πελατών της οποίας συγκαταλέγεται η BMW, η AOL και η Starbucks.

Ωστόσο, οι εξελίξεις στο μέτωπο του Ιράκ και του Αφγανιστάν έχουν κάνει τους Αμερικανούς γονείς απορρίπτουν την προοπτική του στρατού για τα παιδιά τους σε συντριπτικό ποσοστό 95%. Όλο και περισσότερα παιδιά πλέον επιλέγουν να μην σταλούν τα στοιχεία τους στη στρατολογία, στη Νέα Υόρκη ο αριθμός μαθητών που αρνήθηκαν στην αποστολή των στοιχείων τους διπλασιάστηκε μέσα σε πέντε χρόνια, φτάνοντας τις 45.000 το 2008. Σε ορισμένα σχολεία, έως και το 90% των μαθητών μπλόκαρε την αποστολή των στοιχείων του στους στρατολόγους.

Για να αντιμετωπίσει αυτά τα φαινόμενα, η JAMRS σύνηψε 50 εκατ. δολάρια με την διαφημιστική Mullen Advertising, προκειμένου να συνεχίσει την καμπάνια της με στόχο όσους έχουν επιρροή στους νέους, όπως είναι οι γονείς, οι προπονητές κ.α. με διαφημίσεις που λένε «ο γιος σου θέλει να πάει στο στρατό. Το ερώτημα δεν είναι αν είναι αρκετά προετοιμασμένος, αλλά αν είστε εσείς».

Πηγή: MotherJones

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου