Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009

Η Ελληνίδα Ευστρατία Ζαφειρίου στο «τιμόνι» της Audi στην Κίνα


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. «Δεν επενδύει η Ελλάδα στο ανθρώπινο δυναμικό, ούτε και στις ίδιες τις επιχειρήσεις. Ετσι όλοι θέλουν να μπουν στο Δημόσιο. Λείπει το εύφορο έδαφος για ν’ ανθήσουν οι Ελληνες επιστήμονες».
Τη διαπίστωση έκανε η δρ Ευστρατία Ζαφειρίου, μηχανολόγος μηχανικός, πτυχιούχος του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και «τέκνο» του Εργαστηρίου Μετάδοσης Θερμότητας και Περιβαλλοντικής Μηχανικής, η οποία εδώ και ένα χρόνο είναι υπεύθυνη της στρατηγικής ανάπτυξης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Audi στη σημαντική αναδυόμενη αγορά της Κίνας.
Η δρ Ζαφειρίου, 41 ετών σήμερα και μητέρα τριών κοριτσιών, βρέθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της ημερίδας για το Περιβάλλον και την Ενέργεια της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, με αφορμή την επέτειο των 20 χρόνων από την ίδρυση του Εργαστηρίου.
Η ίδια αποδίδει την επιτυχία της αφενός στα εφόδια που έλαβε κατά τις σπουδές της στο ΑΠΘ και αφετέρου στη φιλοσοφία των γερμανικών εταιρειών που αξιοποιούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη διαφορετική κουλτούρα του προσωπικού τους, επενδύοντας σ’ αυτά.
Επισημαίνει, πάντως, πως το μυστικό της επιτυχίας της ήταν ότι πάντα ακολουθούσε τα αντικείμενα στα οποία ήθελε να εργαστεί, χωρίς να επιδίδεται στο στείρο κυνήγι της «καριέρας», ενώ σημαντικό ρόλο στην πορεία της διαδραμάτισαν η καταγωγή και η κουλτούρα της. «Η ελληνική μας προέλευση και ταυτότητα είναι προσόν στο εξωτερικό. Καθώς δεν είμαστε συνηθισμένοι σε ιδανικές συνθήκες στη χώρα μας, όσο αντίξοες κι αν είναι οι καταστάσεις έξω, μας τρέφουν», είπε στην «Κ».

Eισιτήριο με το «Erasmus»
Γεννημένη στην Τρίγλια Χαλκιδικής, παρά την οικονομική στενότητα της οικογένειάς της που δεν άφηνε περιθώρια για σπουδές στο εξωτερικό, αξιοποίησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Erasmus» για ένα εξάμηνο στη Γερμανία. Το εισιτήριο επιστροφής, όμως, πετάχθηκε στο καλάθι των αχρήστων όταν ήρθε η πρόταση από το Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης να εκπονήσει εκεί τη διδακτορική διατριβή της.
Μολονότι μετά το πέρας των σπουδών της επιχείρησε να εργαστεί στην Ελλάδα, δεν βρήκε δουλειά. Αντιθέτως, ανέφερε, «εντός μηνός στη Γερμανία μου δόθηκαν πλήθος ευκαιρίες, απ’ τις οποίες ξεχώρισα ως ιδιαίτερη τη θέση στο τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης της Volkswagen».
Η συνέχεια για τη νεαρή Ελληνίδα θα μπορούσε να είχε ξεπηδήσει από σκηνές ταινίας. Ακολουθώντας τα ενδιαφέροντά της, μεταπήδησε στην Audi και ανέλαβε διευθύντρια του τμήματος Τεχνολογικής Ανάπτυξης και στη συνέχεια του τομέα Σχέσεων με το Δημόσιο, εκπροσωπώντας την αυτοκινητοβιομηχανία στις Βρυξέλλες, αλλά και στο τμήμα Ερευνας Αγοράς.
Πέρασε, μάλιστα, και από τη θέση του Συμβούλου του επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού. Κατά την ίδια, στην επιλογή της βάρυνε η απάντησή της όταν ρωτήθηκε για το ωράριο εργασίας. «Ο διευθυντής μου έφτανε στο γραφείο του στις 6.30 το πρωί και με ρώτησε αν θα μπορούσα να αντεπεξέλθω. Του απάντησα ευθέως πως κάτι τέτοιο δεν εντάσσεται στην ελληνική κουλτούρα μου, ωστόσο θα το έκανα, αν και χωρίς ευχαρίστηση», εξήγησε. Σύμφωνα με τη δρα Ζαφειρίου, η σημερινή υψηλόβαθμη θέση της στην Κίνα οφείλεται εν μέρει στην ελληνική ταυτότητά της. Οπως είπε «οι Κινέζοι εκτίμησαν την ευελιξία, τον ανοιχτό χαρακτήρα μου και την αγάπη μου για τον πολιτισμό τους».
Στους νέους και μέλλοντες Ελληνες μηχανολόγους μηχανικούς συστήνει «να μην είναι άτονοι και παθητικοί, αλλά πρέπει να επιδιώκουν την πρόοδο στη ζωή τους, κυνηγώντας πάντα τα ενδιαφέροντά τους. Για τέτοιους ανθρώπους υπάρχει πάντα ζήτηση στη βιομηχανία», κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου