Δευτέρα 5 Απριλίου 2010

Ένας Πλακιώτης....από αυτούς που έμειναν....




Λιακάδα είχε στους Αέρηδες βρέθηκα και απολάμβανα την πρωϊνή ησυχία
τον Ιερό Βράχο και τις Κληρονομιές μας που σε κάνουν να παρανοιώθεις
προνομιούχος που γεννήθηκες Έλληνας.
Με την καλή έννοια για να μη παρεξηγηθώ από "Δημοκράτες-Αντιρατσιστές".
Ερχότανε από την αγορά με δύο τσαντούλες ένας ηλικιωμένος
και κάθησε στο παγκάκι να ξαποστάσει τα χρόνια του.
-Τι να σου κάνω....80 κουβαλάω στην πλάτη.....
(μου είπε μετά τις Ευχές των ημερών και τις συστάσεις)....
-Mένετε εδώ στην Πλάκα;
-Μόνιμος δεκαετίες πολλές....παιδί ήρθα σε συγγενείς και έμεινα....
σιδεράς πίσω από το Μοναστηράκι....αμόνι και σφυρί....σκληρά
αλλά ωραία χρόνια....μένω εδώ πιο πάνω σε ένα παλιό του θείου
που μου άφησε....διατηρητέο... παιδιά δεν έχω με την γριά είμαι
κάτι μακρινές ανηψιές μας βοηθάνε....ξέρουν δεν έχω κομπόδεμα
μόνο αυτό το παλιό....κι αυτές φουκαριάρες είναι τι θα το κάνουν
το διατηρητέο μετά που θα φύγουμε ....ούτε ξέρω.
Πρέπει να έχεις για να το σιάξεις....
-Περάσατε καλά τα παλιά χρόνια....
-Μια γειτονιά...μια οικογένεια....το σπίτι μου σπίτι του γείτονα....
τώρα κλειδώνουμε με τη γριά μόλις σουρουπώσει....φόβος...
έχει η ανηψιά μου κλειδιά ....καταλαβαίνεις το λεωφορείο
της ζωής φτάνει στο τέρμα....
-Οι γείτονες σήμερα είναι το ίδιο καταδεχτικοί όπως παλιά;
-Ποιοί γείτονες......δεν υπάρχουν τέτοιοι σήμερα στην Πλάκα
μόνο λίγοι παλιοί στα δάχτυλα μετρημένοι.....και κάθε τόσο σβήνουμε
και κάποιον με το σφουγγάρι από τον μαυροπίνακα.
Αυτοί που πήραν και παίρνουν τα παλιά σπίτια είναι απρόσωποι
με εκπροσώπους...(γέλια) καταλαβαίνεις νομίζω...
μπορούσα ποτέ να φανταστώ όταν έπινα την ρετσίνα μου στα καπηλιά
με τους φίλους εδώ γύρω στην Πλάκα με την μισή...την οκά...και το
κατρούτσο....ότι σήμερα θα υπήρχε στέρνα για να κάνουν μπάνιο με μαγιώ
στην απέναντι από την δική μου αυλή και θα λιάζονται με το βρακί
οι ξετσίποτες;
-Πισίνα θέλετε να πείτε....
-Εγώ στέρνα την ξέρω....και δεν είναι μια είναι πολλές....
φεύγω τώρα....Χρόνια Πολλά....
-Επίσης ....και να είστε καλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου