Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Υποχρεωτικά δύο χρόνια νηπιαγωγείο

Υποχρεωτική διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο (προνήπια και νήπια) προτείνει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο και συνεδρίασε χθες για πρώτη φορά μετά τις ευρωεκλογές. Τα μέλη του Συμβουλίου, το οποίο διεξάγει τον δημόσιο διάλογο για την Παιδεία, συζήτησαν χθες διεξοδικά τα θέματα που αφορούν τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας και συμφώνησαν ομόφωνα στην κατάθεση πρότασης για υποχρεωτική διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο (σήμερα είναι υποχρεωτικός μόνο ο ένας χρόνος στο νήπιο). Επίσης το Συμβούλιο κατέληξε χθες σε πρόταση για τη δημιουργία «ολοήμερου» γυμνασίου, το οποίο θα λειτουργεί ως τις 4 το απόγευμα. Μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος οι μαθητές ως και την Γ Δ τάξη του Γυμνασίου θα μπορούν να παραμένουν στο σχολείο τους και να ασχολούνται με άλλες δεξιότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους (συμβουλευτική, αθλητικές δραστηριότητες, ζώνες πολιτισμού, εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών κ.ά.).

Τα μέλη του Συμβουλίου συζήτησαν όμως και τα θέματα των αναλυτικών προγραμμάτων στα λύκεια, χωρίς ωστόσο να ληφθεί ομόφωνη απόφαση. Πάντως φαίνεται ότι η πρόταση που θα υποβληθεί τελικά θα περιλαμβάνει την κατάργηση των επιστημονικών πεδίων στα σχολεία και την αντικατάσταση της γενικής (γενικά λύκεια) και της τεχνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (επαγγελματικά λύκεια) από μία ενιαία βαθμίδα. Στόχος είναι η επιστροφή στη γενική μόρφωση, η οποία θα παρέχεται ισότιμα σε όλους τους μαθητές, ενώ τα ενδιαφέροντα του κάθε υποψηφίου για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας θα προκύπτουν από τα μαθήματα επιλογής. Από την πλευρά του, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο επιμένει στην πρότασή του για δύο κύκλους σπουδών (Κλασική και Θετική) στη Β Δ Λυκείου και τρεις κύκλους (Κλασική, Θετική και Οικονομική) στην Γ Δ Λυκείου.

Το Συμβούλιο θα συνεδριάσει ξανά την Παρασκευή, οπότε και θα τεθούν μια σειρά από κρίσιμα για την εκπαίδευση της χώρας θέματα. Ετσι για πρώτη φορά στη χώρα μας θα προταθεί οι αλλαγές να λάβουν σοβαρά υπ΄ όψιν τους τα αποτελέσματα της έρευνας «ΡΙSΑ» του Οργανισμού Οικονομικής Συγκρότησης και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), η οποία διεξάγεται κάθε τρία χρόνια για να αξιολογήσει την ικανότητα του μαθητή στον χειρισμό των μαθηματικών, της γλώσσας και της κατανόησης κειμένου και των φυσικών επιστημών. Αυτές είναι και οι τρεις περιοχές στις οποίες θα επικεντρωθεί το ενδιαφέρον των επιστημόνων που θα κληθούν σε δεύτερη φάση να υλοποιήσουν τις προτάσεις του Συμβουλίου, καθώς η χώρα μας είναι συστηματικά κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ στη συγκεκριμένη έρευνα (το 2007 οι έλληνες μαθητές κατείχαν την 38η θέση ανάμεσα στους 15χρονους από 57 χώρες ανά τον κόσμο στον διαγωνισμό φυσικών επιστημών).

Ακόμη, την Παρασκευή θα συζητηθούν τα θέματα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, της επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού και της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Για την Τεχνική Εκπαίδευση το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει καταθέσει νέα πρόταση ζητώντας πλήρη αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων.
Hellenic Business

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου