Πουλήσαμε τα ναυπηγεία στην γερμανική HDW και οι Ελληνες εφοπλιστές κτίζουν τα νέα πλοία τους σε ξένα - κυρίως γερμανικά - ναυπηγεία! Την ίδια ώρα η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, η οποία - όπως οι ίδιες ελληνικές κυβερνήσεις παραδέχονται - υπερτερεί των ξένων ναυπηγείων, διαλύεται...Η εξόντωση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της χώρας ,όπως επιτάσσει το κέντρο των Βρυξελλών και τα συμφέροντα των ισχυρών της Ευρώπης, υλοποιείται κατά γράμμα! Ελληνες εφοπλιστές, παραγγέλνουν πλοία σε ξένα ναυπηγεία, οδηγώντας στον "θάνατο" τα δυο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας και τη Ζώνη! Εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι εφοπλιστές και εταιρίες "λαϊκής βάσης" χρηματοδοτούνται και από κρατικές Τράπεζες - όπως η ΕΤΒΑ και η Εθνική - για να κατασκευάσουν τα πλοία τους στη Γερμανία,στην Ολλανδία και στη Γαλλία. Από την άλλη, οι ισχυροί της Ευρώπης επιδοτούν τα ναυπηγεία τους και τις κατασκευές σύμφωνα με τις, υπαγορευμένες από τους ίδιους, οδηγίες της ΕΕ και καταδικάζουν τη ΝΕΒ της χώρας μας, αλλά και άλλων χωρών. Για την Ελλάδα υποτίθεται ότι ήταν απαγορευτική η επιδότηση των κρατικών ναυπηγείων, όμως οι εθνικές επιδοτήσεις στη ναυπηγική βιομηχανία της Ιταλίας καλύπτουν το 33% των εργασιών, με αποτέλεσμα αυτόματα να μειώνεται το κόστος εργασίας.
Την τελευταία τριετία στα ναυπηγεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης ο μέσος όρος για κάθε χρόνο, σε κλεισμένες παραγγελίες, είναι 8 - 9 δισεκατομμύρια δολάρια.Το 1998 οι κλεισμένες παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία έφτασαν τα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια!Από αυτά τα τεράστια ποσά τα Ελληνικά Ναυπηγεία έχουν μερίδιο 0% και αυτό με ευθύνη της κυβέρνησης, γιατί δεν κάνει απολύτως τίποτα ώστε να γίνει έστω και μια κατασκευή στην Ελλάδα.
Η χρηματοδότηση που δίνουν οι τράπεζες ανέρχονται στο 80 - 100% και για περίοδο αποπληρωμής από 12 χρόνια και πάνω. Σύμφωνα με στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου, για τις επισκευές ελληνόκτητων πλοίων δαπανώνται 400 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο από τα οποία περίπου μόνο το 1/5 στην Ελλάδα.
Ωστόσο, τις δυνατότητες για εκτέλεση επισκευών, μετασκευών και κατασκευών πλοίων των ελληνικών ναυπηγείων αποκαλύπτει η ίδια η κυβέρνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το φυλλάδιο του υπουργείου Ανάπτυξης στο οποίο γίνεται μια καταγραφή των δυνατοτήτων της Ζώνης που καταλήγει στα εξής συμπεράσματα:
Η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία Περάματος υπερέχει έναντι των άλλων ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων της χώρας, αλλά και διεθνώς, στα εξής σημεία:
- Η γεωγραφική της θέση ευνοεί τον τομέα των επισκευών και της συντήρησης μια και βρίσκεται μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Ετσι τα πλοία που ελλιμενίζονται στο λιμάνι μπορούν να εκτελέσουν τις επισκευές σχεδόν άμεσα.
- Την τεράστια δυνητική αγορά που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει η ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία. Σε αυτό το σημείο σημαντική είναι η συνεισφορά του ναυπηγικού κλάδου στη διαφαινόμενη ανάγκη για ανάπτυξη
- Στις επισκευές χρειάζεται συχνότατα άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων, για τα οποία δεν υπάρχει προδιαγεγραμμένη λύση. Ετσι, η ύπαρξη πολλών εκατοντάδων μικρομονάδων στελεχωμένων από εμπειρότατους εργατοτεχνίτες σε ελάχιστη απόσταση από τις βασικές μονάδες της ελληνικής ΝΕΒ, αποτελεί μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα. Στην πράξη αυτό μπορεί να σημαίνει επισκευή ή χειροποίητη κατασκευή εξαρτήματος μηχανής πλοίου μέσα σε λίγες ώρες, όταν η αντίστοιχη παραγγελία, παραλαβή και τοποθέτηση ενός νέου εξαρτήματος θα απαιτούσε διάστημα πολλών ημερών, με σημαντική επιβάρυνση του "κόστους παραμονής".
- Σε συνδυασμό με το παραπάνω σημείο, το τεράστιο φάσμα ειδικοτήτων που υπάρχει στην περιοχή, καθιστά εφικτή την εκτέλεση οποιασδήποτε επισκευής οποιουδήποτε μεγέθους. Λέγεται μάλιστα ότι η ποικιλία εργασιών που εκτελούνται στη ΝΕΖ Περάματος δε συναντάται πουθενά αλλού στον κόσμο, παρά μόνο στην ανάλογη επισκευαστική ζώνη της Σιγκαπούρης.
- Οι μονάδες της ΝΕΒ Περάματος παρουσιάζουν τεράστια ευελιξία, τόσο στην ποιότητα και το κόστος, όσο και στους χρόνους εκτέλεσης της επισκευής.
- Η ΝΕΒ Περάματος έχει επιτύχει εργασίες με τόσο υψηλή αναλογία ποιότητας- κόστους που την καθιστά σχεδόν ασυναγώνιστη!
Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι: "Το Πέραμα διαθέτει τη δυνατότητα κατασκευής μεγάλων πλοίων. Η υπεροχή συνίσταται στη χαμηλή τιμή, στην υψηλή ποιότητα και στη γρήγορη παράδοση. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δε δόθηκε στην περιοχή η ευκαιρία να αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητές της. Εξαίρεση αποτελούν δύο σημαντικά επιτεύγματα που αποδεικνύουν τις αρετές του παραγόμενου προϊόντος: Πρόκειται για την κατασκευή τεσσάρων Bulk Carriers (σ. σ. τύπος πλοίων) μεγέθους 5.500 DWT σε σειρά παραγωγής, καθώς και την κατασκευή φορτηγού χωρητικότητας 10.000 DWT".
Την τελευταία τριετία στα ναυπηγεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης ο μέσος όρος για κάθε χρόνο, σε κλεισμένες παραγγελίες, είναι 8 - 9 δισεκατομμύρια δολάρια.Το 1998 οι κλεισμένες παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία έφτασαν τα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια!Από αυτά τα τεράστια ποσά τα Ελληνικά Ναυπηγεία έχουν μερίδιο 0% και αυτό με ευθύνη της κυβέρνησης, γιατί δεν κάνει απολύτως τίποτα ώστε να γίνει έστω και μια κατασκευή στην Ελλάδα.
Η χρηματοδότηση που δίνουν οι τράπεζες ανέρχονται στο 80 - 100% και για περίοδο αποπληρωμής από 12 χρόνια και πάνω. Σύμφωνα με στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου, για τις επισκευές ελληνόκτητων πλοίων δαπανώνται 400 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο από τα οποία περίπου μόνο το 1/5 στην Ελλάδα.
Ωστόσο, τις δυνατότητες για εκτέλεση επισκευών, μετασκευών και κατασκευών πλοίων των ελληνικών ναυπηγείων αποκαλύπτει η ίδια η κυβέρνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το φυλλάδιο του υπουργείου Ανάπτυξης στο οποίο γίνεται μια καταγραφή των δυνατοτήτων της Ζώνης που καταλήγει στα εξής συμπεράσματα:
Η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία Περάματος υπερέχει έναντι των άλλων ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων της χώρας, αλλά και διεθνώς, στα εξής σημεία:
- Η γεωγραφική της θέση ευνοεί τον τομέα των επισκευών και της συντήρησης μια και βρίσκεται μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Ετσι τα πλοία που ελλιμενίζονται στο λιμάνι μπορούν να εκτελέσουν τις επισκευές σχεδόν άμεσα.
- Την τεράστια δυνητική αγορά που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει η ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία. Σε αυτό το σημείο σημαντική είναι η συνεισφορά του ναυπηγικού κλάδου στη διαφαινόμενη ανάγκη για ανάπτυξη
- Στις επισκευές χρειάζεται συχνότατα άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων, για τα οποία δεν υπάρχει προδιαγεγραμμένη λύση. Ετσι, η ύπαρξη πολλών εκατοντάδων μικρομονάδων στελεχωμένων από εμπειρότατους εργατοτεχνίτες σε ελάχιστη απόσταση από τις βασικές μονάδες της ελληνικής ΝΕΒ, αποτελεί μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα. Στην πράξη αυτό μπορεί να σημαίνει επισκευή ή χειροποίητη κατασκευή εξαρτήματος μηχανής πλοίου μέσα σε λίγες ώρες, όταν η αντίστοιχη παραγγελία, παραλαβή και τοποθέτηση ενός νέου εξαρτήματος θα απαιτούσε διάστημα πολλών ημερών, με σημαντική επιβάρυνση του "κόστους παραμονής".
- Σε συνδυασμό με το παραπάνω σημείο, το τεράστιο φάσμα ειδικοτήτων που υπάρχει στην περιοχή, καθιστά εφικτή την εκτέλεση οποιασδήποτε επισκευής οποιουδήποτε μεγέθους. Λέγεται μάλιστα ότι η ποικιλία εργασιών που εκτελούνται στη ΝΕΖ Περάματος δε συναντάται πουθενά αλλού στον κόσμο, παρά μόνο στην ανάλογη επισκευαστική ζώνη της Σιγκαπούρης.
- Οι μονάδες της ΝΕΒ Περάματος παρουσιάζουν τεράστια ευελιξία, τόσο στην ποιότητα και το κόστος, όσο και στους χρόνους εκτέλεσης της επισκευής.
- Η ΝΕΒ Περάματος έχει επιτύχει εργασίες με τόσο υψηλή αναλογία ποιότητας- κόστους που την καθιστά σχεδόν ασυναγώνιστη!
Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι: "Το Πέραμα διαθέτει τη δυνατότητα κατασκευής μεγάλων πλοίων. Η υπεροχή συνίσταται στη χαμηλή τιμή, στην υψηλή ποιότητα και στη γρήγορη παράδοση. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δε δόθηκε στην περιοχή η ευκαιρία να αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητές της. Εξαίρεση αποτελούν δύο σημαντικά επιτεύγματα που αποδεικνύουν τις αρετές του παραγόμενου προϊόντος: Πρόκειται για την κατασκευή τεσσάρων Bulk Carriers (σ. σ. τύπος πλοίων) μεγέθους 5.500 DWT σε σειρά παραγωγής, καθώς και την κατασκευή φορτηγού χωρητικότητας 10.000 DWT".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου