Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

Η σύγχρονη οικολογική συνείδηση και τα πράσινα άλογα

periv-green hors.BMP' ..ξέρετε μπάρμπα Νίκο, εμένα που με βλέπετε, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο φιλόζωος είμαι, πόσο αγαπάω το περιβάλλον, και πόσο προσπαθώ για την προστασία του! Είμαι από τους ανθρώπους που όπως λένε και στην τηλεόραση, έχω οικολογική συνείδηση. Δεν είναι ότι το λέω μόνο σε εσάς, αλλά το αναγνωρίζουν φίλοι και γνωστοί μου!'

Μετά από λίγα δευτερόλεπτα ... λεπτά ...; σιωπής, άλλωστε ο χρόνος δεν έχει και πολύ σημασία, ο μπάρμπα Νίκος απορημένος απευθύνεται προς το παιδί: '..και δε μου λες παιδί μου, γιατί εγώ δεν καταλαβαίνω και καλά τους νέους, όταν αναφέρεσαι σε «οικολογική συνείδηση», τι ακριβώς εννοείς;' 'Ααα μπάρμπα Νίκο, δεν έχεις ακούσει στην τηλεόραση, στα ραδιόφωνα αυτά που λένε για το περιβάλλον; Ότι θα πρέπει να μαζεύεις, να διαχωρίζεις και να πετάς τα απορρίμματά σου στους πράσινους ή στους μπλε, δε θυμάμαι καλά και δεν νομίζω να έχει και πολύ σημασία, κάδους απορριμμάτων; Ότι θα πρέπει να αγαπάς τα ζώα και να τα περιποιείσαι, έχοντάς τα και στο σπίτι σου άμα μπορείς; Έμενα που με βλέπεις έχω δύο σκυλάκια ...περνάμε πολύ καλά, τα έχουμε όμως όλη μέρα στο μπαλκόνι, γιατί μένω σε πολυκατοικία! Επίσης έχω περιορίσει και τις σπατάλες στο νερό, γιατί το νερό, σε λίγα χρόνια θα γίνει δυσεύρετο! Και το καλύτερο; Το άφησα για το τέλος, για να σε εντυπωσιάσω! Στην ταράτσα της πολυκατοικίας μου, έχω τοποθετήσει μια μικρή ανεμογεννήτρια! Ξέρεις αυτή με τον έλικα ...Βέβαια δεν καταλαβαίνω όμως τον λόγο, που από τότε που την τοποθέτησα, τα πουλιά της γειτονιάς, έχουν εξαφανιστεί ...Ίσως αλλάξανε συνήθειες, ξέρω εγώ;'

Στην συνέχεια, το παιδί καλεί τον μπάρμπα Νίκο, να τους επισκεφτεί στο σπίτι του. 'Αχ πόσο μου έλλειψες, πότε θα έρθεις στο σπίτι για καφέ; Έχουμε κάνει κάποιες αλλαγές από την τελευταία φορά που μας επισκέφτηκες. Έχουμε τοποθετήσει και χλοοτάπητα, το γκαζόν που λένε οι περισσότεροι. Είναι καταπράσινο, βέβαια μόνο ο μπαμπάς ασχολείται με αυτό. Το ποτίζει συνέχεια, βλέπεις απαιτεί πολύ νερό, για να παραμένει όμορφο.'

Όλη αυτή την ώρα ο μπάρμπα Νίκος δεν είχε βγάλει μιλιά, μόνο άκουγε. Όταν ολοκλήρωσε το παιδί τον μονόλογο που απόρρεε μέσα από την σύγχρονη μόδα της οικολογίας, ο μπάρμπα Νίκος άρχισε να απομακρύνεται, ψιθυρίζοντας κατ' επανάληψη την φράση « ...οικολογία στις ημέρες μας και πράσινα άλογα».

Αλήθεια, πόσο αληθινά είναι τα παραπάνω λόγια του μπάρμπα Νίκου; Βλέπετε έχει και κάτι κοινό η σύγχρονη οικολογία με τα πράσινα άλογα. Τι άλλο, από το πράσινο χρώμα τους! Δυστυχώς σήμερα η συνείδηση των ανθρώπων περί προστασίας του περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής, έχει διαστρεβλωθεί, χαρακτηρίζοντάς την μέσα από τις αντιφάσεις της καθημερινότητας. Οι άνθρωποι δεν κοιτάζουν την ουσία του πράγματος, αλλά περιορίζονται επιφανειακά, όσο χρειάζεται για να ξεχωρίσουν κοινωνικά, αφού η ασχολία με την οικολογία αποτελεί μόδα της εποχής μας. Συνεπώς η σύγχρονη οικολογική συνείδηση και τα πράσινα άλογα πρωταγωνιστούν στο ίδιο έργο, με κομπάρσους τους ίδιους τους ανθρώπους.


(Σημείωση: Η παραπάνω αναφορά σε ονόματα και γεγονότα είναι φανταστική.)

πηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου