Τα εγκαίνια τους νέου Μουσείου της Ακρόπολης πριν λίγο καιρό ήταν ένα μεγάλο γεγονός που ξεπερνά τα όρια του πολιτισμού, αφού ουσιαστικά μιλάμε για το μνημείο της Δημοκρατίας. Εγκαίνια που όμως δεν είχαν κάποια ξεχωριστή σημασία σε χρονολογικό επίπεδο.
Αντιθέτως όμως με τα εγκαίνια υπάρχει μία ημερομηνία σταθμός που πρέπει η Ελλάδα όχι απλά να γιορτάσει, αλλά να δημιουργήσει εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο και να παρουσιάσει τον πολιτισμό και την ιστορία της.
Το 2010 συμπληρώνονται 2.500 χρόνια από τον άθλο του δρομέα που έφερε το μήνυμα της νίκης στους Αθηναίους από τον Μαραθώνα.
Ήταν το 490πΧ όταν ο Φειδιππίδης μετά τη Μάχη του Μαραθώνα και τη νίκη των Αθηναίων έτρεξε να φέρει τα καλά νέα της νίκης. Μία μάχης που η στρατηγική του Μιλτιάδη διδάσκεται ακόμα και στο “West Point” (φωτό) από πλευράς τακτικής, στην Αμερικανική στρατιωτική ακαδημία.
Αυτός ο άθλος του στρατιώτη που είπε μόνο μία λέξη πριν πεθάνει «Νενικείκαμεν», αναβίωσε στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 1896 στην Αθήνα με νικητή έναν άλλο Έλληνα το Σπύρο Λούη, ενώ το αγώνισμα του Μαραθωνίου καταξιώθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο.
Εκατοντάδες είναι οι μαραθώνιοι κάθε χρόνο σε πολλές πόλεις τους κόσμου, ενώ υπάρχουν λαοί όπως οι Ιάπωνες που θεωρούν ύψιστη τιμή τη νίκη σε αυτό το επίπονο αγώνισμα.
Αλήθεια το υπουργείο Πολιτισμού και ο Αντώνης Σαμαράς γνωρίζει το θέμα;
Πιθανότατα όχι, όμως ακόμα και έτσι να είναι, υπάρχει χρόνος για εμπλοκή και σχεδιασμό εκδηλώσεων όχι μόνο για το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά του Τουρισμού και της Παιδείας.
Δεν αρκεί λοιπόν μόνο ένας μαραθώνιος στην κλασική διαδρομή ακόμα και αν έρθουν οι καλύτεροι δρομείς.
Χρειάζονται πολλά περισσότερα και σε πολλά επίπεδα.
Αξίζει να τονίσουμε ότι ο ΣΕΓΑΣ προσπαθεί να αναδείξει την επέτειο. Μάλιστα στην επίσκεψη που έκανε ο Βασίλης Σεβαστής στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, τον ενημέρωσε για τις εκδηλώσεις που προγραμματίζονται.
Ας μη χάσουμε και αυτή την ευκαιρία…
Μετρό Θεσσαλονίκης: Η «μεγάλη έκπληξη» στην αποκάλυψη του σταθμού Βενιζέλου
-
*Μόλις μερικές ημέρες...μακριά, στις 30/11, βρίσκεται η λειτουργία της
βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.*
*H κατασκευή της γραμμής του μετρό έφερε στ...
Πριν από 7 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου