Ριζικές αλλαγές στο Λύκειο με κατάργηση της εξειδίκευσης και παροχή μαθημάτων γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις, είναι έτοιμο να προτείνει το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το μοντέλο του Λυκείου Γενικής Παιδείας χωρίς κατευθύνσεις και ειδικεύσεις προκρίνεται στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανοίγοντας τη συζήτηση για τα αναλυτικά προγράμματα και τη νέα δομή του Λυκείου. Αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στις συνεδριάσεις του Ιουνίου (16 και 19 του μήνα), καθώς η χθεσινή ήταν η τελευταία πριν από τις ευρωεκλογές.
Σε ό,τι αφορά το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο «τραπέζι» του διαλόγου έχουν πέσει πολλές προτάσεις. Μεταξύ αυτών, προτείνεται να συνυπολογίζεται η βαθμολογία των μαθητών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και να συμψηφίζεται ο ενιαίος βαθμός του Λυκείου με τις εξετάσεις για την εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο οι μαθητές να δίνουν εξετάσεις σ΄ ένα εθνικό εξεταστικό κέντρο έως και 4 φορές τον χρόνο και να βελτιώνουν τις βαθμολογίες τους μέχρι να επιτύχουν την εισαγωγή τους στη Σχολή που επιθυμούν.
Στη χθεσινή, τελευταία πριν από τις ευρωεκλογές συνεδρίαση του Συμβουλίου υπό την προεδρία του καθηγητή Γιώργου Μπαμπινιώτη, δεν φάνηκε να? ενθουσίασε η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για κύκλους σπουδών και μαθήματα ειδίκευσης σε Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου.
Αντίθετα, θετικά αντιμετωπίστηκε η πρότασή του οι προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο να γίνονται ακόμη και σε περιφερειακό επίπεδο, ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα της βαθμολογίας.
Συνεδρίαση
«Για μας το ζητούμενο είναι γενναίες αλλαγές κι όχι προσθαφαιρέσεις» δήλωσε ο κ. Μπαμπινιώτης, ο οποίος -κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης- εμφανίστηκε αρνητικός στην πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου να ωθούνται οι μαθητές από νωρίς στην εξειδίκευση, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι πρόκειται για «μία από τα ίδια».
Τη διαφωνία του εξέφρασε κι ο εκπρόσωπος της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών κ. Χρήστος Τρικαλινός, ζητώντας την κατάργηση των κατευθύνσεων στο Λύκειο.
Οι αλλαγές στη δομή του Λυκείου θα οριστικοποιηθούν στις επόμενες συνεδριάσεις του Συμβουλίου στις 16 και 19 Ιουνίου και -σύμφωνα με πληροφορίες- «η τάση είναι για ένα διαφορετικό Λύκειο πλήρως απεξαρτημένο από κύκλους σπουδών», ώστε να παρέχει γενική μόρφωση και Απολυτήριο με αντίκρισμα.
Σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις του Συμβουλίου θα συζητηθεί, επίσης, το νέο σύστημα που θα αντικαταστήσει τις σημερινές πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως και τα θέματα των σχολικών βιβλίων, της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Πρόταση
Πάντως, θετικά αντιμετωπίστηκε χθες η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο να γίνεται ακόμα και σε περιφερειακό επίπεδο. Επίσης, αποδεκτή? επί της αρχής έγινε η πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών που να αφήνουν περιθώρια πρωτοβουλίας στον εκπαιδευτικό και να επιτρέπουν την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και των βιβλιοθηκών.
Παράλληλα, συζητείται το ενδεχόμενο ομαδοποίησης μαθημάτων συναφών γνωστικών αντικειμένων (για παράδειγμα της Φυσικής με τη Χημεία και τη Βιολογία, της Ιστορίας με τη Γεωγραφία), καθώς και η πιστοποίηση της γνώσης που λαμβάνουν οι μαθητές με διαγνωστικές εξετάσεις, οι οποίες θα πραγματοποιούνται στο τέλος κάθε βαθμίδας και δεν θα σχετίζονται με τη βαθμολογία ή την προαγωγή τους.
Hellenic Business
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου