Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

Όλες οι κοινωνικές τάξεις στρέφονται στα ανώνυμα προϊόντα

Οι καταναλωτές στρέφονται λόγω της κρίσης όλο και περισσότερο στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αγνοώντας τα ακριβότερα επώνυμα Ιδιαίτερη σημασία έχει η διαπίστωση ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν αγοράζονται μόνο από καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα, αλλά από όλες τις εισοδηματικές τάξεις.

Οι αλλαγές των καταναλωτικών προτύπων έχουν ως αποτέλεσμα ένα στα πέντε προϊόντα που γεμίζουν το καλάθι του καταναλωτή να είναι σήμερα ιδιωτικής ετικέτας, παρουσιάζοντας ετήσιο ρυθμό αύξησης 30%! Συγκριτικά, πριν από μία πενταετία τα είδη αυτά δεν κατείχαν μερίδιο πάνω από το 5% της αγοράς.

Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών φαλινεται στο σύνολο της αγοράς οι πωλήσεις γιαουρτιών στις οποίες μειώθηκαν κατά 5,1%, ενώ στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας σημειώθηκε αύξηση 63,9%! Κατά 28% αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα γάλατα ιδιωτικής ετικέτας, όταν οι συνολικές πωλήσεις στο γάλα μειώθηκαν κατά 5%, ενώ στους χυμούς υπήρξε συνολική μείωση πωλήσεων 6%, την ώρα που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέγραφαν αύξηση 12%. Πρόκειται για μια εικόνα που αφορά το σύνολο της αγοράς και όχι μεμονωμένες κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπως συνέβαινε μόλις πριν από δύο χρόνια.

Σύμφωνα με έρευνες του ΙΟΒΕ και του Οικονομικού Πανεπιστημίου, οι αλλαγές οφείλονται όχι μόνο τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, αφού τα είδη αυτά είναι φθηνότερα έως και 60% από τα επώνυμα, αλλά και αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των ελληνικών νοικοκυριών. Διαπιστώνεται τώρα ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν αγοράζονται μόνο από καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα, αλλά από όλες τις εισοδηματικές τάξεις.

Δεν είναι τυχαίο ότι σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων τα μερίδια της ιδιωτικής ετικέτας ξεπερνούν ακόμη και το 30%, γεγονός που δείχνει ότι κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για περιπτώσεις όπως τα κατεψυγμένα (33,91%), τα παγωτά (39,27%) και άλλα προϊόντα. Το 2008 ο τζίρος τους διαμορφώθηκε στα 1,7 δισ. ευρώ, ενώ για το 2009 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2 δισ.
Hellenic Business

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου